מאזדה MX3 הגיעה ארצה לתקופה קצרה מאוד בתחילת שנות ה-90, הרבה לפני שחשבנו שמאזדה הפכה להיות שם נרדף ללאנטיס או 323. מדובר במכונית ספורט-קופה שהתבססה על פלטפורמת ה-323 מאותם השנים ואף חלקה איתה (בשלב מסוים) את מנוע ה-1.6 ליטר בנזין. אבל הגדולה של המכונית הזאת היא לא מנוע ה-1.6 ליטר המשמים אלא מנוע ה-V6 הייחודי. מדובר במנוע ה-V6 הקטן ביותר בייצור סדרתי (1.8 ליטר בלבד!) והוא מפיק 130 כוחות סוס בסך הכל והמון המון סאונד מטריף. מאזדה MX3 הציעה התנהגות כביש טובה וביצועים סבירים למדי ביחס לנפח המנוע. תא הנוסעים חולק את רוב מכלוליו עם ה-323 של אותם השנים, מה שאומר שספורטיבי במיוחד הוא לא. המכונית נמכרה בעולם במספרים קטנים למדי וגם בישראל היא נדירה למדי. כאן נמכרה ה-MX3 לתקופה של כשנתיים בלבד ומחירה הגבוה, לצד הפזילה הדי ברורה של היבואן אל עבר מכוניות משפחתיות לציי רכב, העלימו אותה במהירות מהשוק. כנראה שאין לכם הרבה סיכוי למצוא אחת כזאת במצב טוב, שלא לדבר על חלקי חילוף ייחודים שנובעים ממנוע ה-V6 הייחודי. אבל אם תמצאו אחת ותצליחו לשמור אותה לסטטוס אספנות - אנחנו נוריד בפניכם את הכובע הוירטואלי שלנו;
מנוע V6; התנהגות כביש;
נדירה מידי; לא מאוד מהירה;
חבל שמאזדה הפסיקה להביא לנו ניסיונות כושלים כאלו;