ההיסטוריה של מאזדה MPV מתחילה בסוף שנות ה-80, כשיצרנית הרכב היפאנית הקטנה מצאה את עצמה ללא מיניוואן 7 מקומות גדול שיתחרה ברכבים כמו טויוטה פריוויה או מיצובישי ספייס וואגון. במאזדה החלו לפתח מתחרה לרכבים הללו וכדי לקצר זמן התבססו על מכלולים קיימים. התוצאה הייתה מיניוואן גדול ומרווח למדי שגם צויד במנוע גדול ובזבזני למדי - בנזין V6 בנפח של 3.0 ליטרים. המנוע הגדול התאים מאוד לשוק האמריקאי אבל עבורנו בישראל הוא קצת פחות התאים. בתחילת הדלק נהנתה מאזדה MPV מהנחות מפליגות במיסוי בשל העובדה שנחשבה לרכב מסחרי על פי התקנות הישראליות, אך במהרה אלו תוקנו ומכירותיה צנחו במהירות. מלבד צריכת הדלק והמחיר הציע הרכב מרווח פנים נדיב, תיבת הילוכים אוטומטית רגילה עם 4 הילוכים (שאינה נחשבת לאמינה במיוחד) ורמת אבזור נאה למדי יחסית לשנתון. אם זאת יש לציין שהרכב קיבל ציונים נמוכים מאוד במבחני ריסוק שנערכו לו במהלך שנות ה-90, כך שרמת הבטיחות אינה גבוהה במיוחד למרות גודלו של הטנק המשפחתי הזה.
מרווח פנים; ביצועים;
צריכת דלק גבוהה; בטיחות ירודה;
האב הרוחני של המאזדה 5, שישתפר משמעותית בדור הבא;
: סוס עבודה, נוח מאוד למשפחה גדולה, שתיין דלק. תת דגם:3.0 אוטומט
המלצה -אצלי כ-5.5 שנים, עם מערכת גפ"מ. מאוד נהנה ממנו.
לחיוב - אמינות, נוחות.
לשלילה - צריכת דלק, חלפים מסוימים כבר קשה להשיג.