באמצע שנת המודל 2006 עברה יונדאי גטס מתיחת פנים קלה. החידוש העיקרי במסגרת אותה מתיחת פנים היה מנוע בנזין חדש, 1.4 ליטר, שהחליף את מנוע ה-1.35 ליטר הישן והציע ביצועים טובים יותר לצד שיפור ניכר בצריכת הדלק. אבל זה לא עזר במיוחד לתדמית הגטס הקטנה, שכבר קנתה לעצמה שם של שתיינת דלק רצינית, למרות שבמציאות המצב ממש לא נורא כל כך. מלבד זאת, מדובר בסוס עבודה אמין למדי שמציע עלויות אחזקה זולות לצד מבחר גדול של דגמים ורמות אבזור. רק חבל שבחלק מהדגמים רמת האבזור הבטיחותי הייתה נמוכה למדי.
אמינות; עלויות אחזקה;
צריכת דלק בדגמים האוטומטיים; רמת אבזור בטיחותי;
סוס עבודה, מצוין למי שלא נוסע הרבה.
: מה שלא חוסכים בדלק, חוסכים במוסך. תת דגם:1.4 אוטומט GLI
המלצה -מי שלא טוחן את הארץ ומחפש רכב שתמיד יתעורר בבוקר ויחזור הבייתה בשלום יכול להסתכל על גטס משומשת שעולה גרושים ועושה את העבודה.
לחיוב - הגטס נקנתה לאחר חיים לא קלים כרכב השכרה ובינתיים הוספנו לה כ-50,000 ק"מ, בהם לא הייתה תקלה אחת. האוטו יחסית מרווח, סביבת הנהג פשוטה אך עמידה ועד היום לא פיתחה קירקושים וצרצורים. לנהג יחיד, הביצועים סבירים בהחלט וכל עוד לא מנסים לשבור שיא בנורבורגרינג האוטו ירגיש יציב גם במהירות גבוהה. בלמים סבירים, צמיגים במידה זולה יחסית. בכללי, אתם עושים מסחר פשוט עם האוטו הזה - שלמו מעט יותר בדלק וקבלו אמינות, פשטות מכנית ומחירי חלקים נמוכים יחסית. המזגן טוב ולמרות פשטותו עובד ומקרר כמו שצריך.
לשלילה - למרות הכל, זו סופרמיני ישנה - לעומת משפחתית מאותו זמן, הכל רמה אחת או שתיים למטה. זה מתבטא בהתנהגות הכביש, באחיזה, בתת-היגוי, בנוחות ועוד. צריכת הדלק בתנאים מעורבים הכוללים נסיעה לירושלים (העליות רוצחות את הצריכה) קיבלנו ממוצע של כ-1:10.5 - פחות טוב מהליאנה שלנו, אך יש לקחת בחשבון שזה כולל נסיעות מרובות של מס' ק"מ קטן מאוד בהן הרכב עוד לא התחמם כראוי ושורף הרבה דלק. כמו כן שמנו לב שלהפעלת המזגן תרומה גדולה מאוד לצריכת דלק (הנתון הנ"ל הושג עם מזגן בפעולה 100% מהזמן, לעומת חודשי החורף בהם לא פעל הרבה) גרועה. כוח המנוע מאכזב מעט כשמעמיסים על האוטו - מזגן, נוסע נוסף, עליות וכו' - 97 הסוסים נמצאים אי שם במעלה הסל"ד והאצה משמעותית תגרור תמיד הורדת הילוך. הרבה פחות משמעותי בתוואי שאינו הררי. הנוחות מאכזבת לעומת משפחתית והדבר מתבטא בשיכוך מהמורות לוקה בחסר (אך אציין שהבולמים אצלנו בודאי גמורים!) יחד עם קפיצים רכים מידי ומושבים קשים ולא נוחים כמו באוקטביה ישנה. דבר אחרון שמפריע בחורף פעם אחרי פעם - למתג הוישרים אין מצב ביניים למהירות איטית משתנה. רק "מהר" ו-"יותר מהר". נשמע זניח? חכו עד שירד גשמון קליל כמו שקורה הרבה במדינתנו הצחיחה.
dorsht:
המלצה -1.4 GLX אוטומטי
לחיוב - ביצועים סבירים, מזגן טוב, מושבים נוחים, תנוחת ישיבה נוחה, מרווח יחסית, הגה מקושר היטב עם הכביש, מאובזר כראוי.
לשלילה - צריכת דלק מעט גבוהה לז'אנר, תא מטען קטן מדי.
Tzvika-Pick: מכונית בסיסית ובינונית.
המלצה -GLX
לחיוב - תחבורה בסיסית ונטולת יומרות. תצרוכת הדלק לא לא גרועה כמו בחלק מהסיפורים.
לשלילה - תיבת ההילוכים האוטומטית מסרסת מאוד את הביצועים. במהלך תקופת האחזקה של הרכב נתקלנו בבעיות התנעה חוזרות ונשנות שלא נפתרו במלואן, ככל הנראה כתוצאה מהקודן או מהאימובילייזר המקורי.
סיכום תקופת אחזקה - יונדאי גטס
מי שלא טוחן את הארץ ומחפש רכב שתמיד יתעורר בבוקר ויחזור הבייתה בשלום יכול להסתכל על גטס משומשת שעולה גרושים ועושה את העבודה.
הגטס נקנתה לאחר חיים לא קלים כרכב השכרה ובינתיים הוספנו לה כ-50,000 ק"מ, בהם לא הייתה תקלה אחת. האוטו יחסית מרווח, סביבת הנהג פשוטה אך עמידה ועד היום לא פיתחה קירקושים וצרצורים. לנהג יחיד, הביצועים סבירים בהחלט וכל עוד לא מנסים לשבור שיא בנורבורגרינג האוטו ירגיש יציב גם במהירות גבוהה. בלמים סבירים, צמיגים במידה זולה יחסית. בכללי, אתם עושים מסחר פשוט עם האוטו הזה - שלמו מעט יותר בדלק וקבלו אמינות, פשטות מכנית ומחירי חלקים נמוכים יחסית. המזגן טוב ולמרות פשטותו עובד ומקרר כמו שצריך.
למרות הכל, זו סופרמיני ישנה - לעומת משפחתית מאותו זמן, הכל רמה אחת או שתיים למטה. זה מתבטא בהתנהגות הכביש, באחיזה, בתת-היגוי, בנוחות ועוד. צריכת הדלק בתנאים מעורבים הכוללים נסיעה לירושלים (העליות רוצחות את הצריכה) קיבלנו ממוצע של כ-1:10.5 - פחות טוב מהליאנה שלנו, אך יש לקחת בחשבון שזה כולל נסיעות מרובות של מס' ק"מ קטן מאוד בהן הרכב עוד לא התחמם כראוי ושורף הרבה דלק. כמו כן שמנו לב שלהפעלת המזגן תרומה גדולה מאוד לצריכת דלק (הנתון הנ"ל הושג עם מזגן בפעולה 100% מהזמן, לעומת חודשי החורף בהם לא פעל הרבה) גרועה. כוח המנוע מאכזב מעט כשמעמיסים על האוטו - מזגן, נוסע נוסף, עליות וכו' - 97 הסוסים נמצאים אי שם במעלה הסל"ד והאצה משמעותית תגרור תמיד הורדת הילוך. הרבה פחות משמעותי בתוואי שאינו הררי. הנוחות מאכזבת לעומת משפחתית והדבר מתבטא בשיכוך מהמורות לוקה בחסר (אך אציין שהבולמים אצלנו בודאי גמורים!) יחד עם קפיצים רכים מידי ומושבים קשים ולא נוחים כמו באוקטביה ישנה. דבר אחרון שמפריע בחורף פעם אחרי פעם - למתג הוישרים אין מצב ביניים למהירות איטית משתנה. רק "מהר" ו-"יותר מהר". נשמע זניח? חכו עד שירד גשמון קליל כמו שקורה הרבה במדינתנו הצחיחה.
1.4 GLX אוטומטי
ביצועים סבירים, מזגן טוב, מושבים נוחים, תנוחת ישיבה נוחה, מרווח יחסית, הגה מקושר היטב עם הכביש, מאובזר כראוי.
צריכת דלק מעט גבוהה לז'אנר, תא מטען קטן מדי.
GLX
תחבורה בסיסית ונטולת יומרות. תצרוכת הדלק לא לא גרועה כמו בחלק מהסיפורים.
תיבת ההילוכים האוטומטית מסרסת מאוד את הביצועים. במהלך תקופת האחזקה של הרכב נתקלנו בבעיות התנעה חוזרות ונשנות שלא נפתרו במלואן, ככל הנראה כתוצאה מהקודן או מהאימובילייזר המקורי.
ה"סדר החדש" שעשה משרד האוצר בחישוב שווי השימוש של רכבי ההטבה (רכבי ליסינג) עורר מחדש את פלח השוק של הרכבים הקטנים הנמכרים בליסינג.