תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • MG
  • MG 350
  • MG350 – מבחן דרך – הכל יחסי

    MG 350

    קונצרן הרכב הסיני SAIC להוט להיכנס לשוק האירופאי עם המותג MG ובלובינסקי להוטים להיכנס לשוק הישראלי עם ה-MG350 החדשה.

    • 22-11-2012
    • מאת: אלירן אברזל

    MG350 היא אבן הדרך השנייה שמציגה לובינסקי בדרך הארוכה לכיבוש שוק הרכב הישראלי על ידי רכבים שמקורם בסין. הדרך ארוכה, רצופה מכשולים. מספיק להסתכל על התהליך שעברו בשנים האחרונות הקוריאנים בדרך לשם כדי להבין את גודלם של כמה מהמכשולים שבדרך. אבל הסוף ידוע. אם לא היום, אז מחר. אם לא מחר, אז בעוד שנתיים ואם לא אז אולי בעוד חמש. מי שעוקב מעט אחרי עיתונות הרכב הבריטית בוודאי כבר ראה חלק מההבטחות הגדולות של המותג MG לשנים הקרובות. עקב אחר אגודל חודר קונצרן הענק SAIC לשוק האירופאי כשהמותג הבריטי הוותיק MG משמש כחוד החנית שלו. מהבחינה הזאת, נראה שבלובינסקי הימרו על הסוס הנכון.

    אבל אנחנו חיים בישראל, ולא בבריטניה. כאן אין לקהל הרוכשים סנטימנטים רבים למותג הבריטי והחדירה לשוק המקומי קשה יותר. מי היה מאמין שכבר חלפו להם שנתיים מאז הושקה בישראל המכונית הראשונה של היצרנית, MG550. היא הייתה מעין מקרה בוחן, מכונית משפחתית גדולה שלא ממש התיימרה לכבוש את השוק ובמילא הוגבל שיווקה לכמה מאות בודדות של רכבים. בלובינסקי ראו שהכל בסדר ויצאו לשלב השני בו הם מנסים לכבוש את לב הקונצנזוס הישראלי - משפחתית סדאן אוטומטית בסיסית שמחירה נע בין 110 ל-125 אלף ₪. כך הגיעה ארצה MG350, זו שאמורה להוכיח לסינים שהלקוח הישראלי פתוח לקבלת מותג רכב חדש ומהצד השני להוכיח ללקוח הישראלי שרכב תוצרת סין הוא לא מילה גסה.

    MG 350

    עכשיו נעזוב את הכל ונתמקד בכוכבת הערב, היא MG350. מדובר במכונית סדאן קלאסית, שאינה מתיימרת להיות חדשנית או מיוחדת בעיצוב או במפרט הטכני שהיא מציגה. העיצוב החיצוני מזכיר המון רכבים שבוודאי כבר ראיתם בעבר, מקיה פורטה ועד יונדאי אקסנט. מתחת למכסה המנוע אין הפתעות מיוחדות. המפרט הטכני כולל מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר מפיתוח עצמאי שמפיק 105 כוחות סוס ותיבת הילוכים אוטומטית רגילה (4 הילוכים) מתוצרת יפאנית. גם מבפנים אין הפתעות גדולות - חמישה מושבים, תא מטען בגודל סביר (458 ליטרים) וכל האבזור הבטיחותי המקובל בקטגוריה (6 כריות אוויר, בקרת יציבות, עיגוני ISOFIX וכו').

    לא צריך יותר מידי ניסיון בתחום כדי לדעת להסיק כבר מעיון בקטלוג כי מכונית פורצת דרך בתחומה לא נראה כאן. ואכן, זה המצב גם כשמתחילים לנוע. יציאה מהמקום חושפת יחידת הנעה לא מלוטשת עם ביצועים שמקבלים ציון ממוצע בלבד. או אם לנסח את זה אחרת, למכוניות המצוידות בשילוב של TSI ו-DSG אין סיבה של ממש לדאגה בשלב זה. כל עוד שומרים על קצב נסיעה מנהלתי הכל בסדר. יחסי ההעברה בגיר ארוכים מאוד, שומרים על סל"ד שיוט נמוך ותורמים לחיסכון בדלק (ממוצע של כ-13 קילומטרים לליטר במהלך נסיעת המבחן). אך ניסיון לדרבן את הרכב לספק ביצועים יאלץ את תיבת ה-4 הילוכים להוריד הילוך, לפעמים אפילו שניים, ואז מתגלים רעשי מנוע מוגזמים ולא מזמינים. נראה שעוד יחס העברה אחת בתיבת ההילוכים, ביחד עם תוספת של חומרי בידוד רעשים, היו עושים כאן פלאים.

    אך לזכותה של ה-MG350 יאמר שבנהיגה רגועה ובשיוט היא מתגלה כנעימה למדי. שיוט רגוע במהירות חוקית מתבצע בסל"ד נמוך יחסית (100 קמ"ש - 2,500 סל"ד) ובצורה נינוחה. רק במהירות של 110 קמ"ש ומעלה מצטרפים רעשי רוח חריגים שמעיבים קצת על האווירה ובכבישים בהם האספלט אינו איכותי במיוחד מצטרפים גם רעשי צמיגים שהם מעט גבוהים מהמקובל. המתלים מכוילים על הצד הקשיח של הסקאלה ולמרות זאת מצליחה המכונית להציג נוחות נסיעה טובה. גם על כבישים משובשים היא אינה מתרסקת או חובטת בנוסעים יתר על המידה.

    MG 350

    בלובינסקי ידעו כנראה שבתחום הדינאמי יהיה קשה להם לספק ערך מוסף על פני המתחרות מקוריאה או מיפאן, לכן החליטו לגשת אל הבעיה בגישה שונה ולהציע יותר אבזור. הרבה יותר אבזור. נסו להיזכר מתי נכנסתם בפעם האחרונה למכונית שעולה פחות מ-160 אלף ₪ וראיתם בה גם מושבי עור מלאים, גם מושב נהג עם כיוונון חשמלי, גם מערכת מולטימדיה עם מסך מגע, גם חישוקי סגסוגת וגם גג שמש. רמז: לא ראיתם. המכונית הזאת מאובזרת בצורה נדיבה למדי וקשה למצוא תלונות מהותיות לגבי טיבו.

    את התלונות ניתן למצוא בכל הנוגע להנדסת האנוש, שעדיין סובלת מכמה חסרונות. כך, למשל, פתחי המזגן קטנים יחסית ולא ברור כיצד יצליחו להתמודד עם הקיץ הישראלי ומערכת המולטימדיה (התקנה מקומית מוצלחת ואיכותית למדי) אינה קריאה כלל כשהשמש חזקה. מאותתי הצד מפיקים צפצוף מעצבן וכפתורי השליטה מההגה הם לא מהנוחים שפגשתי. תא הנוסעים מגיע עם ריפודים בגוון המנוגד לגוון החיצוני של הרכב, כך שרכבים עם גוון חיצוני כהה מקבלים פנים בריפוד קרם בהיר ורכבים בהירים מקבלים פנים בריפוד שחור. רכב המבחן הגיע עם ריפודים בגוון בהיר אך אני באופן אישי העדפתי את הרכבים בעלי הפנים הכהה יותר, שהוא נאה יותר לדעתי.

    תא הנוסעים עצמו מציע מרווח פנים נדיב למדי, במיוחד במושב האחורי אך לא רק. נעים לגלות שלמרות בסיס הגלגלים הקומפקטי (265 ס"מ) מרווח הברכיים כאן טוב ואפילו מקום לכפות הרגליים מתחת למושבים הקדמיים יש, ובשפע. תעלת ההינע הענקית שעוברת במרכז הרכב תטריד את מנוחתו של זה שיזכה לשבת במרכז, לא אמרנו שזה רכב עם הנעה קדמית? בתא הנוסעים יש גם שפע של תאי אכסון, כולל תא אכסון נסתר לנגן MP3. תא המטען סביר בנפחו והגישה אליו נוחה, עד כמה שאפשר במכונית עם מרכב סדאן.

    MG 350

    MG350 - סיכום

    לנסיעת המבחן ב-MG350 הגעתי עם מינימום ציפיות וגם לא מעט חששות. יומיים לאחר מכן, כשהחזרתי את הרכב לאולם התצוגה בבית צרפת, רוב החששות כבר נעלמו. אלברט אינשטיין אמר פעם שהכל יחסי וזה גם המצב במקרה הזה. בהשוואה למובילות קטגוריית המשפחתיות (כמו יונדאי i35 או פולקסווגן ג'טה) היא אינה מרשימה ואינה מהווה אלטרנטיבה כדאית. אך בהשוואה למשפחתיות הקומפקטיות (כמו יונדאי i25 או קיה ריו סדאן) היא מספקת ערך מוסף בדמות אבזור נדיב במיוחד וצריכת דלק טובה מאוד.

    אז אם אתם מחפשים משפחתית קומפקטית חדשה, לא נעולים על מותג מסוים אך מחפשים את הרכב שנותן את התמורה הטובה ביותר למחיר בנושא האבזור - MG350 היא מכונית שבהחלט אפשר וראוי לבדוק.

    MG350 בקטלוג הרכב של CarsForum.
    MG350 - מפרט טכני

    MG 350

    dddd