הדור הרביעי של המיניוואן הגדול רנו אספאס עובר מתיחת פנים לשנת 2012, כעשור לאחר שהושק לראשונה. הדור הראשון של האספאס, שהושק בשנת 1984, נחשב לפורץ דרך בתחומו והיה למעשה המיניוואן הגדול הראשון באירופה. הדור השני שלו הושק בשנת 1991 והשלישי בשנת 1996. הדור הרביעי, שעדיין משווק, הושק לראשונה בשנת 2002 כמודל 2003 ועבר מתיחת פנים קלה בשנת 2006. הדור החמישי אמור היה להיחשף בשנה שעברה אך ככל הנראה הקפיאה רנו את פיתוחו בשל עלויות הייצור הגבוהות והיקף המכירות שהצטמצם בעקבות המשבר הכלכלי באירופה.
רנו אספאס המשודרג מבטיח שיפור בצריכת הדלק. גרסאות הדיזל, המצוידות במנוע מוגדש בנפח 2 ליטרים, ישווקו בהספקים של 130, 150 ו-175 כוחות סוס ויציגו שיפור ממוצע של כ-0.8 ליטרים ל-100 קילומטרים בצריכת הדלק. גרסת ה-150 כוחות סוס האוטומטית, למשל, שצרכה עד כה כ-13.9 קילומטרים לליטר תסתפק כעת בכ-15.6 קילומטרים לליטר. גרסת הבנזין מצוידת במנוע מוגדש בנפח 2 ליטרים, תציג אף היא שיפור קל בצריכת הדלק.
עוד כוללת מתיחת הפנים של רנו אספאס עיצוב חדש לחזות הרכב עם סמל גדול יותר של רנו בחזית הרכב, פגוש קדמי חדש וחישוקים חדשים. בתא הנוסעים תציע רנו ריפודים חדשים מבד מיוחד משולב בטפלון הדוחה מים ונוזלים שומניים. רשימת האבזור תשודרג אף היא ותכלול כעת גם מערכת מולטימדיה חדשה עם כונן DVD, שני מסכים ליושבים מאחור, מצלמת רוורס, חיבורי USB ודיבורית אלחוטית.
רנו אספאס מעולם לא שווקה בישראל באופן סדרתי ובמספרים גדולים. בעבר תכננה קרסו, יבואנית רנו לישראל, להתחיל כאן את שיווקו אולם תוכנית זו לא יצאה לפועל וההשערות הן שהדבר נגרם בשל מחירו הגבוה של האספאס.