תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי Q5
  • אודי Q5 מתעדכן עם מתיחת פנים לשנת 2012

    אאודי Q5

    מתיחת פנים לרכב הפנאי היוקרתי אודי Q5. על הפרק - כמה עדכונים עיצוביים ומבחר מנועים חדש.

    • 25-04-2012
    • מאת: מערכת CarsForum

    רכב הפנאי היוקרתי אודי Q5 עובר מתיחת פנים הכוללת עדכונים קלים לעיצוב החיצוני אך גם כמה עדכונים גדולים יותר למבחר המנועים. באודי חושפים היום את הפרטים המלאים אודות מתיחת הפנים, כאשר שיווקו של הדגם המחודש צפוי להתחיל באירופה כבר בעוד מספר חודשים ויחל ככל הנראה בישראל כבר במהלך השנה הקרובה.

    אודי Q5 המחודש מקבל כאמור כמה עדכונים קוסמטיים לעיצובו החיצוני. באודי חידשו את יחידות התאורה, מלפנים ומאחור. הפגושים מלפנים ומאחור זכו לעדכונים קלים, ביחד עם פנסי הערפל והגריל הקדמי. מבחר הצבעים אף הוא עודכן וכעת הוא כולל לא פחות מ-15 גוונים שונים. תא הנוסעים מקבל אף הוא כמה עדכונים קלים המסתכמים בעיקר בנגיעות קלות של כרום ובעדכון תוכנת ה-MMI של ה-Q5.

    אודי Q5

    אך החידוש העיקרי והחשוב ביותר שמקבל אודי Q5 בשנת 2012 נוגע למבחר המנועים. ה-Q5 המחודש יוצע בשידוך ללא פחות משישה מנועים שונים, שלושה מנועי דיזל, שני מנועי בנזין ויחידה היברידית אחת.

    באגף הדיזל ישווקו שתי גרסאות של מנוע TDI (טורבו-דיזל) בנפח 2 ליטרים, בהספקים של 143 ו-177 כוחות סוס. בנוסף ישווק מנוע דיזל גדול וחזק יותר בנפח 3 ליטרים המפיק כ-245 כוחות סוס וכ-57 קג"מ של מומנט. תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים (S-tronic) תוצע בשידוך לשתי הגרסאות החזקות יותר. גרסת הדיזל החלשה תוצע רק בשידוך לגיר ידני ועם הנעה קדמית בלבד (שאר הגרסאות ישווקו עם הנעה כפולה כסטנדרט).

    באגף הבנזין יציע אודי Q5 שני מנועים חדשים בנפח של 2 ו-3 ליטרים. מנוע ה-2 ליטרים (TFSI) יפיק כ-255 כוחות סוס וכ-34 קג"מ של מומנט ומנוע ה-3 ליטרים (מגדש-על) יפיק כ-272 כוחות סוס ומומנט מרבי של כ-40 קג"מ. שני מנועים אלו ישווקו עם תיבת הילוכים ידנית או רובוטית כפולת מצמדים בעלת 8 יחסי העברה.

    אודי Q5

    עוד יציע אודי Q5 המחודש גרסה היברידית חדשה. Q5 הייבריד ישווק עם מנוע בנזין בנפח 2 ליטרים (211 כוחות סוס) ומנוע חשמלי בהספק מרבי של 54 כוחות סוס, כשההספק המשולב של שניהם יחד עומד על כ-245 כוחות סוס. נתוני ההאצה הרשמיים מדברים על זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7.1 שניות ומהירות מרבית של 225 קמ"ש. ולמרות זאת, נתוני צריכת הדלק הרשמיים עומדים על כ-14.5 קילומטרים לליטר בממוצע.

    אודי Q5

    dddd