תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

אוטוטו – ג'נסיס בישראל

מותג היוקרה מבית יונדאי עושה את הצעדים האחרונים לפני ההשקה בישראל. ינוהל ע"י דנה רביד-מנחם ויוצג באולם בהרצליה

  • 01-02-2021
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

5 שנים אחרי שהושק כמותג נפרד ויותר מכפול מזה אחרי שהוצגו לראשונה הדגמים שנשאו את השם, 'ג'נסיס', מותג היוקרה של יונדאי, יגיע בקרוב לישראל. האולם הראשון של המותג, כמו אולמות של מותגי יוקרה רבים אחרים, ייפתח בהרצליה פיתוח כבר בחודש הנוכחי או הבא. בראש המותג (חטיבה ב"כלמובילית") תעמוד דנה רביד-מנחם, שהייתה מנהלת השיווק של מרצדס עד כה.

ג'נסיס G80 ו-GV80
ג'נסיס G80 ו-GV80. חולקים פלטפורמה

הניסיון של יונדאי עם רכבי יוקרה התחיל הרבה, הרבה קודם, עם ייצור ברישיון של פורד טאונוס בסוף שנות ה-60 תחת השם 20M. אגב פורד, הקורטינה הייתה הדגם הראשון שיונדאי ייצרה אי פעם. דגמי יוקרה בפיתוח עצמי, יונדאי מייצרת מאמצע שנות ה-80. אחרי הצגת ה"קונספט ג'נסיס" ב-2003, ג'נסיס התחילה בפועל את דרכה ב-2008 עם שני דגמים של יונדאי, סדאן וקופה, שנקראו – שלא במפתיע – יונדאי ג'נסיס ויונדאי ג'נסיס קופה.

ג'נסיס GV80
ג'נסיס GV80

אחרי ששני דגמי הג'נסיס זכו בצפון אמריקה להצלחה כבירה, שראתה גם ייבוא של כמה יחידות לישראל וזכיה בתואר "רכב השנה" ב-2009 ע"י דגם הסדאן, היה ברור שהמעבר למותג נפרד – כמו שעשו טויוטה וניסאן לפניה – היה רק עניין של זמן. ואכן, בסוף 2015 יונדאי הודיעה על הפיצול של ג'נסיס למותג נפרד, הרחבת הפעילות, השקה של דגמים נוספים, ולצערנו גם ביטול של דגם הקופה. זו האחרונה אמורה לחזור ב-2022, אבל עם הכיוון שאליו העולם הולך, אני אשמור על זכות הפקפוק ואאמין כשאראה אותה.

ג'נסיס G90
תא הנוסעים של ג'נסיס G90

התוכנית של כלמוביל לשווק בישראל את דגמי ג'נסיס לא חדשה. היא כאמור אפילו ייבאה בעצמה כמה יחידות, אחת מהן אפילו משמשת את מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי שלה. אבל מאז המעבר למותג נפרד התוכניות נדמה שנתקעו מעט. למרות ששמענו לא מעט על הרצון והתוכניות, בפועל לא קרה הרבה. עד עכשיו.

ג'נסיס GV70
תא הנוסעים של ג'נסיס GV70

כלמוביל טרם פרסמה אילו דגמים של ג'נסיס היא תציע בישראל, אבל לגבי לפחות אחד מהם – הקרוסאובר GV80, שמקביל בגודלו ל-Q7 של אאודי, כבר דלפו פרטים. בהם מחיר, לא מאוד נמוך ביחס למתחרים, של 499,000 ₪. יחד עם זאת, יש לציין כי הפרטים האלה כבר בני כמה חודשים וייתכן כי דברים השתנו בינתיים.

ג'נסיס GV80
תא הנוסעים של ג'נסיס GV80

לגבי שאר הדגמים, נכון לרגע כתיבת שורות אלה כל הפורטפוליו של המותג מורכב בסך הכל מארבעה דגמים בנוסף ל-GV80. מהם – וזו רק השערה זהירה – אני מצפה לראות בשלב רק הראשון דגם אחד: ה-GV70, קרוסאובר מקטגוריה D שמתחרה ברכבים דוגמת אאודי Q5 ובמוו X3, והתחיל להימכר ממש בשבועות האחרונים בארה"ב וקוריאה.

ג'נסיס GV70
ג'נסיס GV70

ייתכן שכלמוביל תחליט להשיק גם את ה-G70 עליו מבוסס ה-GV70, אך הדגם הזה נמכר מ-2019 והוצגה כבר מתיחת פנים מאוד מקיפה שצפויה להתחיל להימכר בצפון אמריקה כ"מודל 2022" – כלומר במחצית השניה של 2021, וקשה לי להאמין שכלמוביל תחליט לשים באור הזרקורים דגם שכבר הוחלף.

ג'נסיס G70
ג'נסיס G70 המחודשת

לגבי ה-G80, מחליפת הג'נסיס ה"מקורית", אני פחות אופטימי, אם כי ייתכן והיא תגיע כדי לתת מענה למי שמעוניין להוציא סביב חצי מיליון שקלים (אם כי כנראה הרבה פחות), אבל לא רוצה קרוסאובר.

ג'נסיס G80
ג'נסיס G80

את ספינת הדגל, ה-G90 שמתחרה מול מרצדס S קלאס, קשה לי להאמין שנראה כאן. כי למרות שהיא עולה סביב 60% ו-77% ממחירה של S קלאס בקוריאה וארה"ב בהתאמה (בשתיהן, לפחות לפי האתרים של מרצדס, מדובר בדור היוצא) אלה עדיין מספרים שיביאו את מחירה לכ-600-700 אלף שקלים לכל הפחות, ואני לא חושב שאלה מספרים שאנשים ירוצו להוציא על מותג לא מוכר, לפחות בהתחלה.

ג'נסיס G90
ג'נסיס G90

dddd