תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • וולוו
  • וולוו מרחיבה היצע: XC40 פלאג-אין ו-V60

    וולוו

    וולוו ישראל משיקה את גרסת הפלאג-אין של ה-CX40 וגם את ה-V60 בגרסת T8 רגילה ומוגבהת

    • 13-08-2020
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    חברת מאיר, יבואנית וולוו לישראל, משיקה היום שלוש מכוניות, החשובה שבהן, וכנראה זו שתימכר הכי הרבה, היא גם הכי פחות מעניינת. היא – כפי שציין זאת מנהל ההדרכה של היבואנית – נו בריינר. ה-XC40 פלאג אין הייבריד היא מה שכולם רוצים היום, קרוסאובר משפחתי, היא נראית מגניב, היא מאובזרת מעולה, היא איכותית לעילא (ולדעתי גם עולה מעט מדי), ובאופן כללי היא מכונית ממש ממש אחלה. אז להוסיף לה גרסת פלאג אין הייבריד היה ברור בערך באותה מידה שממשלת האחדות שלנו לא תחזיק מעמד.

    ה-XC40 ההיברידית תגיע בארבע גרסאות ותביא איתה גם את אסטרטגיית שמות/גרסאות החדשה של וולוו (העולמית). אחרי שנפתרה מגרסאות הקינטיק הבסיסיות, וולוו ממשיכה לנקות את ליין הגרסאות שלה ומשאירה רק את גרסאות האינסקריפשן וה-R דיזיין הבכירות. אם תרצו להוזיל את העלות, תוכלו לבחור בגרסאות האקספרשן (אינסקריפשן או R דיזיין, לבחירתכם) שמבחוץ יהיו כמעט זהות לחלוטין לגרסאות הבכירות, להוציא החישוקים, ובתא הנוסעים יקבלו את התא הפשוט יותר של גרסאות המומנטום. כן, זה מבלבל, לכן כדאי שפשוט תקראו את המפרט המלא כאן, כך תבינו את זה הרבה יותר טוב.

    וולוו XC40

    גולת הכותרת פה היא כמובן יחידת ההנעה. היא אמנם נקראת T5 בדיוק כמו בדגם ה-2.0 ליטר בנזין החזק, אבל כאן מדובר במנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים שמפיק 180 כ"ס ומשודך לתיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד, ומנוע חשמלי עם 82 כ"ס. ההספק המשולב עומד על 262 כ"ס ו-43.3 קג"מ וההנעה קדמית. המספרים האלה מאפשרים נתונים דיי מעניינים של 7.3 שניות למאה קמ"ש מחד, יחד עם טווח חשמלי אפשרי של 50 ק"מ וצריכת דלק משולבת של 55 ק"מ לליטר מאידך.

    מחירי ה-XC40 פלאג אין יתחילו ב-260,000 ₪ לגרסת אינסקריפשן אקספרשן, ויעלו ל-264,000 לגרסת R דיזיין אקספרשן, 270,000 לגרסת אינסקריפשן, ו-276,000 לגרסת R דיזיין ה"אמיתית".

    וולוו XC40

     

    אבל הרכב המעניין באמת שהושק כאן היום (ולא מן הנמנע שגם בכמה חודשים האחרונים) הוא ה-V60. רגע רגע רגע, רכב סטיישן, של וולוו, הוא הרכב "הכי מעניין" ברשימה כלשהי?!

    תנו לי להסביר, לפני שהעולם היה רווי בג'יפונים, הייתה מכונית אחרת בתפקיד ה"עושה הכל". זו הייתה הסטיישן המוגבהת, א-לא סובארו אאוטבק. זו לא מכונית משפחתית הנעה קדמית עם פגושים שחורים ובולמי זעזועים גבוהים יותר. זו מכונית נו-נונסנס שצריכה באמת לעשות הכל ולא רק להיראות כמו אחת כזו. לצידה, עמדה הסטיישן הרגילה, שעושה הכל, אבל רק על אספלט.

    וולוו V60

    ושתי אלה הן בדיוק המכוניות שהגיעו היום לרשימת המלאי של וולוו ישראל. V60 בגרסה הרגילה, וכן בגרסת קרוס קאנטרי מוגבהת. לשתיהן מערכת הנעה כפולה ותיבת שמונה הילוכים פלנטרית, כאשר את הקרוס קאנטרי מזיז מנוע 2.0 ליטר עם 250 כ"ס (שנקרא עכשיו B5 במקום T5. אל תשאלו, גם אני כבר לא עוקב...) ואילו ה"רגילה" מקבלת יחידת הנעה היברידית, עם אפשרות להיטען משקע חשמלי (כלומר, פלאג אין הייבריד) ו-390 כ"ס.

    שתי הגרסאות מרתקות, כל אחת בתחומה, לא רק כי שתיהן – כפי שהכריז היבואן – "ירייה באפלה שאף אחד לא באמת ניסה ברצינות קודם", אלא גם כי שתיהן הולכות הפוך לחלוטין מהזרם ומהאופנה הנוכחית, של מכוניות עם כל המראה של ג'יפ קשוח, ומעט מאוד מהיכולת. שתיהן מסתירות, כך לפי המפרט, ערמות בלתי נדלות של אופי ויכולת מתחת לעטיפה שאפשר כמעט לכנות סתמית. סטיישן. אוטו שיפוצניקים.

    וולוו V60 קרוס קאנטרי

    הקרוס קאנטרי מציעה מרווח גחון של 21 ס"מ, בערך 3-4 ס"מ יותר מזה של כמעט כל "ג'יפון משפחתי" מוכר, יחד עם תוכניות נהיגה במיוחד עבור יכולת עבירות בשבילים טרשיים ומשובשים, והשניה מציעה כאמור 390 כ"ס ותאוצה למאה קמ"ש תוך 4.9 שניות, כל זה – כמובן – לצד תא מטען בנפח 530 ליטר.

    וולוו ישראל, כהרגלה, תציע את השתיים במחירים נמוכים למדי – 270,000 ₪ לקרוס קאנטרי (40,000 ₪ בלבד יותר מסובארו אאוטבק) ואילו ה-V60 תוצע תמורת 290,000 ₪, 5,000 שקלים בלבד מעל גרסת הבסיס של במוו 330E.

    את המפרטים המלאים של השתיים תוכלו לקרוא כאן: V60 קרוס קאנטרי | V60 פלאג-אין (וגם S60).

    dddd