תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • בראבוס - הקיצונים הקיצוניים

    מרצדס

    אם יש בכם שמץ של אהבה למכוניות, עצם החשיבה על המילה בראבוס מפעילה את בלוטות הרוק. אלי מספר איך הכל התחיל ולאן זה הגיע היום

    • 26-09-2019
    • מאת: אלי גרינברג

    אז אחרי היכרות קצרה עם יצירי כפיה של AMG, הגיע הזמן גם להיכרות קצרה עם הסדנה שגורמת ל-AMG להרגיש כמו מותג עממי. טוב, אולי קצת הגזמתי, אבל גם בראבוס (Brabus, ולא Bravos) אוהבים להגזים.

    הכל התחיל כשבודו בושמן הגרמני חיפש מישהו שיעשה קוסטמיזציה למרצדס שלו כדי שתהיה מהירה לפחות כמו הפורשה שכבר היתה לו, אבל לא הצליח למצוא עסק שמוכן או יודע למלא אחר דרישותיו (וגם AMG עוד לא היו חלק ממרצדס).

    אז מה עושה בודו? מקים חברה משלו. יחד עם חברו קלאוס ברקמן, הוא מחבר את שמות המשפחה שלו - Buschmann ושל חברו – Brackmann ומקים ב-1977 את בראבוס (רק דמיינו מה היה קורה אם הם היו מחליטים לקרוא לחברה Brack Busch).


    בתמונה: בודו בושמן. לא, זה לא ג'סי אייזנברג, וגם לא מייקל סרה, שהוא בגדול ג'סי אייזנברג צעיר.

     

    השותף של בודו הבין במהרה שאין לו שום עניין בניהול עסק או בניית מכוניות, ומכר את חלקו בחברה לבודו. הנסיון הראשון של בודו היה עם ה-W126 שלו (S קלאס), אך הלקוחות שהחל לצבור רצו גם מכוניות אחרות מלבד ה-S קלאס, וזה מה שגרם לו להתחיל ולהתנסות עם דגמים אחרים.

    הפילוסופיה של בראבוס היא איכות ודיוק, והיא לא השתנתה מאז הקמת החברה. בתקופה מאוחרת יותר, בה AMG הפכו לחלק ממרצדס, בבראבוס זיהו את ההזדמנות בלהפוך לטיונר ייחודי יותר, כזה שיודע לתת מענה לכל גחמה של לקוח – מה שלא היה מקובל ב-AMG.

    אחד הדגמים ששם את בראבוס על המפה העולמית היה ה-E קלאס W210 שקיבל מנוע V12 עם 582 כ"ס ו-79 קג"מ מומנט, ובכך הפך לרכב המנהלים החזק בעולם בתקופתו עם מהירות מירבית של 330 קמ"ש. בפועל, המהירות המירבית היתה גדולה יותר, אך לא היו צמיגים מתאימים שידעו לתמוך בעוד קמ"שים.

    ישנו סיפור שמסתובב ברשת על לקוח של בראבוס שהזמין פעם רכב שחור עם ריפוד שחור. לאותו לקוח היו גם מספר מכוניות פרארי. אבל מסתבר שהבראבוס השחורה לא מתאימה לאוסף הפרארי האדומות (קצת מוזר שהוא לא "עלה על זה" לפני שהזמין אותה...), אז הרכב נשלח חזרה לבראבוס לצביעה מחדש וריפודים תואמים. מאוחד יותר התקשר אותו לקוח לבראבוס כדי לטעון בתוקף שהצבע האדום שלהם יפה אפילו יותר מזה של פרארי (עוד יותר מוזר, לאור זה שקודם הוא בכלל לא הבין את הקונספט של "אדום").

     

     

    אז מה לגבי כמה מהיצירות של בראבוס?

    1984 – 190E V8

    בתור מנה ראשונה, מה דעתכם על V8 ממרצדס S קלאס עם 276 כ"ס, בתוך מרצדס קטנה? נייס.

     

    1988 – בראבוס 3.6 (כן, רק 3.6) Lightweight

    אותה 190E עברה דיאטה נוספת ומרצדס השיקו עבורה את מנוע ה-2.3 ליטר כדי להתחרות ב-2.3 ליטר של ב.מ.וו סדרה 3. AMG הציעו מנוע בנפח 3.4 ליטר לאותו המרכב, ובראבוס – איך לא - הלכו על 3.6 ליטר עם 268 כ"ס.

     

    בראבוס M קלאס V12 שנת 1998

    איך הופכים את ה-M קלאס דור ראשון ל-SUV המהיר בעולם? פשוט. דוחפים V12 לתוך תא המנוע וסוחטים ממנו 260 קמ"ש מירביים. קללללל.

     

     

    1999 - בראבוס סמארט

    הסמארט הראשונה שעברה תחת ידי הסדנה ב-1999. ההספק עלה ל-69 כ"ס. מטורף. לאחר מכן הוצעה גם גרסת בראבוס של הסמארט רודסטר, שבצעד מאוד לא אופייני לא קיבלה בשלב הראשון שום שדרוג למנוע. למרות שכל הרעיון הזה של סמארט בראבוס נשמע ממש... איך לומר... לא הכי סמארט... בראבוס למעשה ממשיכה עד היום למכור גרסאות של הסמארט. והיום יש אפילו גרסה חשמלית שמגיעה למאה קמ"ש תוך 10.9 שניות. לא ברור איך כל הטירוף הזה חוקי לכביש.

     

    2009 - בראבוס "הברון השחור" (כן, מה שקראת. ברון. שחור).

    E קלאס W212 עם מנוע V12 והמון פריטי עיצוב ייחודיים, ובמיוחד כיסויי הגלגלים האחוריים. מוזר משהו. ואם מישהו תהה לגבי ההספק והביצועים, אז 788 כ"ס, 145 קג"מ שהוגבלו אלקטרונית ל-112 (קחו רגע להרים את הלסת מהרצפה) ו-370 קמ"ש. עשר יחידות בלבד מהברון השחור יוצרו. ובמבט שני על כיסוי הגלגל הזה, לא בטוח שזה כ-ז-ה רע.

     

     

    לא באמת משנה איזו שנה כי הם כולם אותו הדבר - בראבוס G63 6X6 (כן, ההוא מטופ גיר)

    בראבוס ידועים בהיותם חבר'ה הגיוניים ומקורקעים. לכן זה אך הגיוני ש-5.5 ליטר V8 טווין-טורבו ו-536 כ"ס לא יספקו. אז הם התקינו זוג מגדשים גדולים יותר, עדכנו את מחשב ניהול המנוע, החליפו את מערכת הפליטה לאחת עם צליל בשרני יותר, וכמובן לא שכחו כמה טאצ'ים משלהם לעיצוב. ההספק עלה ל-690 כ"ס ו-99 קג"מ מומנט! שאחרי ה-145 של הבארון, באמת נשמע כמו מספר הגיוני ומקורקע. אה, כן, הם הוסיפו עוד שני גלגלים. זה גם חלק חשוב.

     

     

    2015 – בראבוס רוקט (כן, כן, זה אוטו שהשם הרשמי שלו זה "טיל") 900

    אז ממש ממש בקצרה, מדובר על S65 במקור אבל עם המון קרבון, עור מכף רגל ועד ראש ומה לא.  אחרי כל השיפורים המכאניים והאווירודינמיים המספרים מתייצבים על 900 כ"ס ו-150 קג"מ. ואנחנו חשבתם ש-145 זה הרבה. לבנטינים.

     

     

    2019 – G V12 900.

    ה-G המפלצתי ביותר אי פעם. 900 כ"ס, 150 קג"מ, וההוכה הניצחת שרכבת יכולה להגיע ל-100 תוך פחות מ-4 שניות ועד ל-280 קמ"ש (רכבת ישראל, הכדור אצלך). ספינת הדגל מבית היוצר של שברגעים אלו ממש מוצעת למכירה באתר של בראבוס. אבל תזדרזו, כי גם הפעם יש רק 10. אבל הפעם זה דווקא כן קצת מבאס.  

    dddd