תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

יונדאי מציגה את ווניו

יונדאי חושפת קרוסאובר שיהיה מעט קטן ופחות מתקדם מהקונה, ובעל שם של מקום - תרתי משמע. אצלנו, כנראה, ב-2020

  • 18-04-2019
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

לפעמים אני מקבל תחושה שיש יצרנית עם יותר מדי כסף ויותר מדי רעיונות. לפעמים, כשנחשפות מכוניות כמו יונדאי ווניו החדשה, התחושה הזו מתגברת. בתערוכת ניו יורק, שמתקיימת בימים אלו, חשפה יונדאי קרוסאובר עירוני חדש שגם אחרי קריאת המידע אודותיו לאורך ולרוחב, אני עדיין לא מצליח להבין מה מטרתו בעולם.

יונדאי ווניו

על פניו מדובר ברכב עם מידות ואבזור דומים מאוד לאלו של הקונה, עם הבדלים פחות או יותר רק ביחידת ההנעה. כך שלא ממש ברור מה ההיגיון - בעיקר הכלכלי - בפיתוח רכב חדש על פני שנמוך יחידת ההנעה של הקונה.

הווניו יהיה קצר, צר וגבוה במעט מיונדאי קונה - עם אורך כללי של 403 ס"מ (416 ס"מ בקונה), רוחב של 177 ס"מ (180), גובה של 156.5 ס"מ (155) ובסיס גלגלים באורך 252 ס"מ (260) ונפח תא המטען שלו כאשר כל המושבים בשימוש - וככל הנראה עד גובה הגג - הוא 529 ליטר (543 ליטר בקונה). ביחס להבדלים בין זוגות אחרים של דגמי יונדאי (למשל טוסון מול סנטה פה או אקסנט מול אלנטרה), מדובר כאן בהבדלים מזעריים, במיוחד בממד האורך הכללי (ההבדל בין הקונה לטוסון הוא 32 ס"מ).

יונדאי ווניו

גם מבחינת יחידת ההנעה הווניו יהיה כאמור "שלב אחד מתחת" לקונה, עם מנוע 1.6 ליטר אטמוספרי בהספק שלא צוין, ותיבת הילוכים ידנית או רציפה.

דווקא מבחינת טכנולוגיה ואבזור נוחות, נראה שמלבד כמה נקודות בודדות, הווניו לא יעמוד מבוייש ליד הקונה. הוא מקבל את כל רשימת אבזור הבטיחות שישנה בקונה, עם בלימת חירום, תיקון סטיה, התרעת תנועה חוצה וניטור שטחים מתים. אבזור הנוחות יכלול מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ' ותמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מושבים מחוממים, חישוקי 15 או 17 אינץ', בורר מצבי נהיגה ועוד.

יונדאי ווניו;

כנראה הדבר הכי מעניין בווניו, הוא הווניו עצמו - כלומר השם. בצפון אמריקה, רוב הקרוסאוברים של יונדאי נקראים על שם מקומות - למשל סנטה פה (ניו מקסיקו), טוסון (אריזונה), ורה קרוז (מקסיקו) וקרטה (זה קלוש, אבל... כרתים?) - ואילו הווניו הוא Venue, ובתרגום ישיר מאנגלית - מקום. פשוט ככה. בפועל, משמשת המילה ווניו לרוב ביחס למקומות בהם נערכים אירועים גדולים דוגמת כנס, הופעה חיה, או אירוע ספורט כלשהו. אבל טכנית - פשוט מקום. נראה שעם כל זה שיש לצוותי המו"פ של יונדאי יותר מדי רעיונות למכוניות, דווקא ברעיונות לשמות הם קצת במחסור.

מכלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, נמסר כי הווניו צפוי להגיע לישראל ככל הנראה במהלך שנת 2020.

מה אתם חושבים על יונדאי ווניו? קרוב מדי לקונה וחסר טעם או תוספת מבורכת למשפחה המתרחבת של יונדאי? הצטרפו לדיון בפורום וספרו לנו מה דעתכם.

dddd