תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מאזדה
  • מאזדה 6
  • מאזדה CX-3
  • מאזדה 6, CX3 המחודשות בישראל - נהיגה ראשונה

    מאזדה 6

    מאזדה משיקה את מתיחות הפנים של ה-CX3 ושל ה-6 שלה, והזמינה אותנו ליום נהיגות כדי להתרשם. השינויים קטנים אך רבים, והמחירים התייקרו

    • 11-01-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: פבל צ'רניצקי, יצרן

    ה"מותג" מאזדה ומה שהוא מייצג עוברים תהפוכה לא קטנה בשנים האחרונות. אחרי שנים בהן היא ניסתה בכל הכח למצב את עצמה כשחקן מיינסטרים, מאזדה הבינה שהיא הייתה וככל הנראה תישאר, יצרנית קטנה ונישתית יחסית (בעולם). הפתרון שלה כדי להתבלט מעל המתחרות שלה הוא להציע מכוניות עם "קטע" - אחרות ומעניינות יותר מהמכוניות הרגילות בקטגוריה ובמילותיה - "להציע אלטרנטיבה אמיתית למותגי הפרימיום המוכחים" ולעשות זאת במחירים נגישים יותר.

    את המהפכה הזו התחילה מאזדה עם ה-6 הנוכחית ואחריה המשיכו באותו קו ה-3, ה-CX5 וה-CX3 וכמובן ה-MX5 שתמיד הייתה שחקנית ייחודית. כעת משיקה דלק מוטורס את ה-6 וה-CX3 לאחר שאלה עברו מתיחות פנים שתפקידן לשפר את המתכון המוכר ולהציע חבילות עגולות ומהוקצעות עוד יותר מבעבר.

    במסגרת ההשקה, הזמינה אותנו היבואנית ליום במסגרתו נהגנו ב-6 המחודשת כמו גם בזו היוצאת (לצורך בסיס להשוואה) וגם ב-CX3 המחודשת.

    בשתי המכוניות השינויים רבים למדי ומתמקדים בהרחבת היצע מערכות הבטיחות, ושיפור איכות תאי הנוסעים. שתיהן קיבלו גם עדכונים עדינים לעיצוב שמסתכמים בפסי כרום שזזו מעט, פגושים שונים וחישוקים חדשים.

     

    מאזדה 6
    מאזדה 6 2019

    מכונית המנהלים של מאזדה - לטעמי לפחות - הייתה ונשארה אחת המכוניות המעניינות יותר בקטגוריה. אפילו שכבר חלפו כמעט 6 שנים מאז היא הוצגה לראשונה, בזכות עדכונים תדירים ומורגשים (זה השלישי) ואיכות חומרים מעולה, נוחות טובה למדי אבזור עשיר מאוד והתנהגות טובה ה-6 של מאזדה לא הרגישה בשום שלב מיושנת או טעונת החלפה. נקודת התורפה הכי גדולה שלה הייתה (ונשארה) המנוע האטמוספרי שמרגיש מעט חלש בכלל ובסל"ד נמוך בפרט, ובידוד הרעשים שפחות טוב מזה של המתחרות הבולטות שלה דוגמת סקודה סופרב ויונדאי סונטה.

    יחידת ההנעה הבכירה של ה-6, מנוע ה-2.5 ליטר, עודכן קלות עם מנגנון להפחתת רעידות שבאמת גורם לכך שבקושי מרגישים את המנוע בסרק, הפחתת משקל שתורמת להיגוי ושיפור קטן בהספק, מ-192 ל-195 כ"ס. המומנט נותר ללא שינוי - 26 קג"מ. הספקו של מנוע ה-2.0 ליטר לא שונה, אבל מאזדה טוענת לשיפור זמינות הכוח בסל"ד נמוך ובינוני - היות ונהגנו רק על הדגם עם מנוע ה-2.5 ליטר, לא נוכל לאשר או להכחיש את האמירה הזו כרגע.

    בכל הנוגע לאבזור, ה-6 תוצע מעתה עם חבילת בטיחות אקטיבית מקיפה כסטנדרט שתכלול בקרת שיוט אדפטיבית עד עצירה מלאה, בלימת חירום עד 160 קמ"ש ובנסיעה לאחור, עמעום אורות גבוהים אוטומטי ותיקון סטיה מנתיב. גרסת פרימיום (האמצעית) ומעלה יקבלו גם ניטור שטחים מתים. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

    בנוסף, תציע מאזדה מעתה גרסת דגל שנושאת את השם Signature, גרסה זו מקבלת את כל האופציות האפשריות שמאזדה מציעה עם ה-6, חומרי פנים איכותיים יותר בהם ריפודי עור נאפה, בד Ultra Suede שמזכיר אלקנטרה, ודיפון עץ "זן" אמיתי. בהיותו טרחן ופיינשמעקר בלתי נלאה, בדקתי מה הוא אותו עץ זן, שכן מעולם לא נתקלתי בשם הזה לפני כן. מסתבר שמדובר בעץ מִֶילה (Ash) יפני, שנחשב לעץ איכותי ועמיד מאוד, ומשמש לבניית כלי נגינה, רהיטים וגם לעישון בשר, וגם, הוא - וזה אמיתי לגמרי - סוג של עץ זית. אז עכשיו תוכלו להגיד לכולם שיש לכם מאזדה עם דיפוני עץ זית. הנה משהו שלשכן שלכם בטוח אין. ואם ימאס לכם ממנו, תוכלו לתלוש אותו ולהכין אחלה של שייטל.

    מאזדה 6 2019

    שינויים משמעותיים יותר נרשמו בתא הנוסעים - איכות החומרים שופרה מאוד, המושבים כעת מציעים תמיכה טובה יותר ועיצוב ארגונומי יותר. אנחנו אמנם לא הרגשנו שינוי משמעותי בתחום הזה (מנהיגה של כשעה בדגם החדש ושעה בדגם היוצא), אבל כן שמנו לב שהם רחבים יותר ויהיו נוחים יותר לבעלי גוף ברוחב ממוצע ומעלה. עוד דבר מעניין במושבים הוא שהם מקוררים, אבל לא מחוממים. עפ"י נציגי מאזדה, בגלל שישראל מוגדרת כמדינה חמה, היבואנית לא יכולה להזמין שום אביזר חימום מעבר כמובן למזגן. על פניו זה נשמע תמוה כי כל המושבים המקוררים שנתקלנו בהם, היו גם מחוממים, אבל היות שאלה מערכות שאין ביניהן שום קשר מבחינה מכאנית או תפעולית, זה אפילו די הגיוני.

    מאזדה מספרת גם על שינוי משמעותי בנוחות ובבידוד הרעשים עם מערך המתלים משופר, בולמי זעזועים גדולים יותר וחומרי בידוד עבים, איכותיים, ורבים יותר - דברים שאמורים לשפר הן את ההתנהגות והן את נוחות הנסיעה. בפועל, ויכול להיות שזה בגלל שדגם טרום מתיחת הפנים שנהגנו בו היה מהגרסה הבסיסית לה חישוקים קטנים יותר וחתך צמיגים גבוה יותר, התחושה שלנו הייתה שהדגם היוצא היה נוח יותר בפער לא קטן והצליח לבלוע טוב יותר שיבושים קטנים בכביש, ובאופן כללי הרגיש פחות עסוק. לגבי בידוד הרעשים, הדגם החדש הרגיש שקט יותר, אך בפער מזערי.

    מחיריה של ה-6 טיפסו מעט, ויתחילו מעתה ב-170,000 ₪ (168,000 ₪ לפני כן) לגרסת לקשרי 2.0 ליטר. גרסת לקשרי 2.5 תעלה 179,000 ₪, פרימיום 2.5 תעלה 189,000 ₪ וגרסת סיגניצ'ר תעלה לכם 200,000 ₪ עגולים, עליה של 4,000 ₪ ביחס לפרימיום פלוס היוצאת.

    מאזדה 6 2019

     

    מאזדה CX3
    מאזדה CX3 2019

    מאזדה CX3 עברה גם היא שינוי, אולם פה הדגש על העיצוב החיצוני קטן אפילו יותר וצריך להסתכל הרבה מאוד זמן כדי למצוא שינויים. במבט זריז ההבדל היחיד שניתן לראות מלפנים הוא עיצוב שונה לפסים שבגריל הקדמי והסמל שהפך למצוייר כדי להסליק בתוכו את הרדאר של בקרת השיוט האדפטיבית - שגם היא תוספת חדשה. מאחור הצלחתי לזהות רק גוון מעט כהה יותר לפנסים. מצליחים למצוא משהו נוסף? ספרו לנו בדיון בפורום.

    השינויים ב-CX3 מתמקדים הרבה יותר, ובעיקר, בשיפור תא הנוסעים ורשימת האבזור. היא מציעה כעת ריפודי עור (בחלק מהגרסאות, דמוי באחרות), קונסולה מרכזית חדשה עם בלם יד חשמלי, מערכת מולטימדיה משופרת עם אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו; וגם שדרוג משמעותי לאבזור הבטיחות בדמות בלימת חירום עד 160 קמ"ש ואותה בקרת שיוט אדפטיבית עד עצירה מלאה (שתי המערכות בחלק מהגרסאות). את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

    מאזדה CX3 2019

    בנוסף, תציע דלק מוטורס כ-50 יחידות (יותר, אם הם יצליחו לקבל יותר) של מהדורה מיוחדת של ה-CX3 שתציע חישוקים בעיצוב שונה, ריפודי עור נאפה, דיפונים לבנים ברחבי תא הנוסעים ועוד.

    מהנסיעה ב-CX3, התחושה העיקרית שקיבלנו היא שהיא מעט נוחה ושקטה יותר, ובעיקר פחות קופצנית מקודמתה, אבל על שאר האופי - התנהגות וביצועים, השינויים פחות השפיעו.

    מחיריה של ה-CX3 ימשיכו להיות גבוהים ביחס לקטגוריה ויתחילו ב-137,000 ₪ לגרסת "זום", 142,000 ₪ לגרסת ספורט, 148,000 ₪ לפיור ווייט, ו-151,000 ₪ למהדורה המיוחדת.

    מאזדה CX3 2019

    dddd