בעקבות כניסת תקן ה-WLTP למדידת צריכת דלק, לא מעט יצרניות החליטו לנצל את ההזדמנות של החמרת התקן כדי לשדרג את היצע המנועים שלהן. פיג'ו עשתה זאת עם המנועים של ה-3008 שנחתו אצלנו לא מכבר, וכעת פולקסווגן עושה זאת גם עם אוברול מלא של ליין המנועים המשרתים את הגולף. יש לציין כי יצרניות אחרות החליפו, שדרגו או אפילו ביטלו כליל דגמי מנועים מסויימים, אך לא כל היצרניות החליטו להוציא הודעות פומביות בנושא.
חזרה לגולף. השינויים כוללים את החלפת מנוע ה-1.2 ליטר (שאינו נמכר בישראל מזה כשנתיים) 110 כ"ס במנוע 1.0 ליטר המוכר שמפיק 115 כ"ס וכבר משרת במחוזתינו את הפאביה והאוקטביה של סקודה וכן את האיביזה והלאון של סיאט.
את מנוע ה-1.4 ליטר, שהוצע בגולף בשתי רמות הספק - 125 (שהחליפה את מנוע ה-1.2) כ"ס ו-150 כ"ס יחליף מנוע ה-1.5 ליטר שמפיק 150 כ"ס ומשרת את גרסאות ה-FR איבו של האיביזה והארונה הידניות של סיאט, ואת סיאט לאון.
בנוסף, אחרי שפולקסווגן העולמית גנזה את דגם ה-GTI ה"רגיל" והשאירה בהיצע את גרסת הפרפורמנס בלבד, מגיעה הגרסה המשודרגת גם אלינו. גרסה זו עושה שימוש באותו מנוע 2.0 ליטר טורבו שמפיק 245 כ"ס ו-37.7 קג"מ (במקום 230 כ"ס ו-35.6 קג"מ), דיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה מכאני (שמחליף את ה-XDS האלקטרוני) ובלמים משודרגים עם דיסקים בקוטר 340 מ"מ מלפנים (במקום 312) ו-310 מ"מ מאחור (במקום 272), כאשר כל הדיסקים מאווררים, בניגוד לגרסה הרגילה בה רק הקדמיים מאווררים. בנוסף, גם הקאליפרים מקבלים כיתוב GTI וסמלי ה-GTI שעל הגריל הקדמי ועל דלת תא המטען עצמו נצבעו באדום במקום בכרום. בפנים ההבדל העיקרי הוא לוח המחוונים שהוחלף במסך דיגיטלי, מושב נהג חשמלי וריפודי עור.
בנוסף לשדרוגי המנועים, כל גרסאותיה המחודשות של הגולף מקבלות גם מערך בטיחות אקטיבית שכולל בקרת שיוט אדפטיבית ותיקון סטיה מנתיב, וגרסת ה-1.5 תקבל גם היא את לוח השעונים הדיגיטלי. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.
פולקסווגן גולף 2019 - מחירים:
1.0 קומפורטליין: 132,000 ₪
1.5 קומפורטליין פלוס: 146,000 ₪
2.0 GTI פרפורמנס: 225,000 ₪