תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

בוגאטי דיבו נחשפת

אותה גברת בשינוי אדרת, אבל זאת חתיכת אדרת

  • 27-08-2018
  • מאת: משה בדש | צילום: יצרן

בוגאטי, יצרן-העל הצרפתי משחרר דגם חדש, עוד יותר קיצוני מהשירון, שאתם לא יכולים לקנות. לא כי אין לכם כסף, אלא כי אין לכם שירון. וגם כי אין לכם כסף.

תכירו את הדיבו (Divo). האמת היא שלא מדובר בדגם חדש אלא יותר "הארכה" של השירון. למה הארכה? כי הם לא תיכננו דגם חדש מאפס, אבל זו גם לא גרסה נוספת כמו שעשו עם גרסת הסופר-ספורט של הויירון. זאת אותה שירון, עם אותו מנוע בנפח 8 ליטר וארבעה מגדשי טורבו עם 1,500 כוח סוס, וגם עם אותו גיר רובוטי כפול מצמד בעל 7 הילוכים. מקווים שזה לא אותו DSG7 שיש בפאביה שלכם *קריצה*.

לעומת השירון, הדיבו מכוונת למסלול. אז מה הם עשו? פחות משקל, יותר כוח הצמדה, עוד קיצוניות. 
חלק מהורדת המשקל בוצעה על ידי התקנת שמשה אחורית דקה יותר וחירור הצלעות של החישוקים הקדמיים, כאשר בסופו של דבר הצליחו להוריד בסך הכל 35 ק"ג מהמשקל הכללי לעומת השירון. יש לה 456 ק"ג של כוח הצמדה, שזה 90 ק"ג יותר מהשירון, היגוי חד יותר, זווית קאמבר חדה יותר ומתלים קשיחים יותר. יש גם קירור יעיל יותר לבלמים, ובכלל נראה שעבדו שם מאוד קשה על תיעול האוויר מסביב לרכב, על מנת למנוע מערבולות אוויר.

נתון מעניין אודות הדיבו הוא נתון המהירות הסופית. השירון, עליה מבוססת הדיבו, תביא אתכם למהירות סופית של 420 קמ"ש, אבל הדיבו מוגבלת למהירות של "רק" 381 קמ"ש. זה אמנם נשמע תמוה, כי כבר אמרנו שהדיבו קיצונית יותר מהשירון, אז ההיגיון שלנו אומר שהיא צריכה להיות מהירה יותר, אבל כמו שאמרנו קודם, הדיבו מכוונת יותר למסלול ופחות למהירות סופית, וכל השינוייים שבוצעו בה, ובעיקרם כוח ההצמדה הנוסף, מגבירים את הלחץ על הצמיגים שבגללו לא יוכלו להגיע לאותה מהירות כמו בשירון. אל דאגה, ל-100 קמ"ש תגיעו בזמן של 2.4 שניות, שזה 0.1 שניות מהר יותר מהשירון.

בוגאטי לקחו את הדיבו למסלול נארדו באיטליה כדי לבדוק איך יצא להם, ונראה שהם הצליחו. הדיבו הקיפה את המסלול ב-8 שניות מהר יותר מהשירון. להזכירכם, אין פה תוספת כוח! 8 שניות זה המון. איך ההבדל הזה ישפיע על התוצאה בנורבורגרינג כנראה לא נדע, לפחות כרגע, כי - בפאראפרזה על דבריהם - הם לא מתכננים להשתתף בתחרות ה"למי יש יותר גדול", או במקרה הזה, יותר קצר. 

גם העיצוב של הדיבו שונה מזה של השירון, מכל זווית שתסתכלו עליה. זה לא שלא תזהו מיד שזו בוגאטי, יש לה את גריל הפרסה הקדמי, את הפס האיקוני בצורת האות C בצד הרכב, וגם את אותו סנפיר במרכז הרכב. יחד עם זאת, הכל שונה, הכל קיצוני יותר. בחלק הקדמי יש פתחי יניקת אוויר גדולים וחדים עוד יותר, וזה ממשיך גם במבט מהצד, כאשר מתחת לאותו קו C תראו עוד עזרים אווירודינמיים לתיעול האוויר. מאחורה יש דיפיוזר גדול יותר ואפילו הפנסים האחוריים לא סטנדרטיים. מדובר ב-44 קונוסי פלסטיק בגדלים שונים, שהולכים וקטנים ככל שהם מתכנסים למרכז הרכב. ממליצים בחום להעיף מבט על התמונות, הכלי הזה משגע מכל זווית.

מסורת השמות של בוגאטי נמשכת וגם הדיבו נקראת על שמו של נהג מירוצים – אלברט דיבו.

בסך הכל 40 רכבים ייוצרו. על מנת לרכוש אחת, אתם צריכים להיות בעלים של שירון, שתיבחרו על ידי בוגאטי, ושיהיו לכם 5 מיליון יורו לשלם, לפני תוספות. אבל כל זה לא משנה, כי כל הרכבים כבר נמכרו. מצטערים לבאס אתכם.

הייתם קונים אותה, או שהייתם מעדיפים את השירון? בואו לספר לנו ולהשתתף בדיון בפורום.

 

dddd