תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פורד
  • איירון-מן? איירון כן! שלד חיצוני לעובדי פורד

    פורד

    פורד תצייד את העובדים שלה בחליפות שלד חיצוני שאמנם גם יקלו על העבודה בפס הייצור, אבל בעיקר יגרמו להם להיראות ממש(!!!!) מגניב

    • 08-08-2018
    • מאת: משה בדש | צילום: יצרן

    לא, אתם לא תקבלו וילה ענקית על צוק שמשקיפה לים, גם לא אוסף מכוניות מטורף, ואפילו לא תהפכו לגאונים. אבל אם תלכו לעבוד במפעל של פורד, תקבלו ווסט מיוחד שתוכלו ללבוש ולהגביר את כוחכם הפיזי.

    לעבוד במפעל של יצרן רכב יכולה להיות עבודה מאוד מעייפת. פיזית, ומנטלית. לחזור על אותה פעולה מאות ואף אלפי פעמים ביום יכול להתיש את המוח, וכשזה כרוך בלהרים חלקים מעל הראש ולהרכיב אותם ברכב יכול להתיש את הגוף, במיוחד אם החלק שוקל לא מעט. תחשבו שאתם צריכים להרים אבטיח מעל הראש שלכם 4,600 פעמים ביום. כיף זה לא.

    אז מה עושים? לובשים רובוט. בערך. חברת פורד בשיתוף עם חברת Ekso Bionics המפתחת טכנולוגיה לבישה, פיתחו שלד-חיצוני לביש (Exoskeleton) שכל אדם יכול ללבוש ובכך להגביר את כוחו. הם קראו לו בפשטות EksoVest.

    הווסט תומך בידיים באמצעות זרועות מיוחדות, ובכך מפחית את כמות הכוח הפיזי שהעובד צריך להפעיל על מנת לבצע את עבודתו. מלבד הפחתת המאמץ הפיזי, די ברור למה הווסט גם אחראי באופן ישיר להפחתת תאונות העבודה במפעל.

    "בניית רכבים זו עבדה פיזית קשה", אומר ברוס הטל (Bruce Hettle), סגן נשיא פורד לייצור ונושאי עבודה. הוא הוסיף "איכפת לנו מהעובדים שלנו ואנחנו מנסים לעזור להם עם ביצוע העבודה שלהם במאמץ הנמוך ביותר על הגוף שלהם".

    הווסט מתאים לאנשים מגובה 157.5 ס"מ ועד 183 ס"מ, והוא מגביר את כוחה של כל זרוע ב-2.25-6.8 ק"ג.

    זה אומר שתוכלו להחזיק חפץ ששוקל עד 6.8 ק"ג מבלי להפעיל את שרירי הזרוע שלכם. הוא קל משקל, לא מפריע לתנועה הטבעית של הגוף ולא מסורבל.

    העובדים מרוצים מאוד מהעניין הזה, ואחד אפילו התבטא ואמר שאין מצב שהוא עובד בלי זה.

    אנחנו כבר מנסים לחשוב על תירוצים שיצדיקו קניה של כמה ווסטים כאלה למערכת. כי מה, אתם יודעים כמה קשה זה להקליד דברים כל היום? או, רעיון! אקסו-כזה-קטן-לאצבעות!

    dddd