תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיטרואן
  • סיטרואן C4 פיקאסו
  • סיטרואן גרנד פיקסו (2012) בשיני הליסינג והזמן

    סיטרואן C4 פיקאסו

    איך מרגיש סיטרואן C4 אחרי שירות של 6 שנים בחברת ליסינג? אייל קיבל אחד כזה, והמסקנה הרבה פחות גרועה ממה שהייתם חושבים

    • 21-06-2018
    • מאת: אייל כרמי

    מידי פעם, בעיקר כשאני מקבל רכב חלופי מהליסינג, אני אוהב לקחת רכבים שעברו חיים קשים והם כבר עייפים, ולצאת איתם ליום של בחינה בלתי תלויה ולבדוק, איך הם שרדו את נהג הליסינג הממוצע, ויותר מזה, איך הם שורדים עכשיו בתור רכב חלופי לאותו נהג ליסינג ממוצע.

    הפעם ביקשתי את הסיטרואן פיקאסו מהדור השני, בציר 2012 עם 90,000 קילומטר על השעון ועבר ליסינג משובח שכלל 3 שנים בחברה מסויימת, ועוד 3 בתור רכב חלופי ושירות במרתפי חברת הליסינג החשוכים.

    מנהל השירות לא כל כך הבין למה אני רוצה דווקא את הענתיקה הזאת, כשיש לו רכבים צעירים ויפים אבל אני התעקשתי. אז לקח להם קצת זמן למצוא אותה ולשטוף...

     

    חיצוני ופנימי.

    אפשר לומר שהרכב הספציפי נראה סביר לחלוטין, גם חיצונית וגם, מה שיותר חשוב, פנימית. המושבים אמנם לא נקיים, אבל הם נוחים ושמרו על הצורה המקורית שלהם. הדשבורד שלם לחלוטין, אין כפתורים או חלקים חסרים, אין קרקושים וצקצוקים. לוח השעונים הדיגיטלי פועל כנדרש, כמו גם שאר המערכות. אפילו נורה אחת לא דלקה לצורך הגיוון.

    הכל יושב במקומו, הכל מהודק. השטיחים שלמים והתחושה היא של רכב כמעט חדש. זה די הפתיע אותי בהתחשב בעברו של הפציינט. המזגן עבד כמו שצריך, גם בקיץ וגם בשורה השניה.

     

    וזה זז?

    זה זז, בלי בעיה נראית לעין. המנוע יציב, הגיר גרוע (חד מצמדי שהיה גרוע גם כשיצא מפס היצור), סל"ד הסרק נטוע במקומו. לחיצה בריאה על הדוושה מייצרת כח לינארי ולא נראה שיש הרבה סוסים שהצליחו לברוח מהאורווה. המנוע שקט ורגוע. לא נרשמו רעשים מיוחדים, לא מגזרת הטורבו ולא מהשסתומים/גלגלות למיניהן.

    הבולמים עדיין עושים את מה שהם צריכים לעשות אבל הרכב מתנדנד יותר על המתלים, מן הסתם יש צורך להחליף אותם. צריכת הדלק לאורך היום עמדה על כ 12 קילומטר לליטר (משולבת עירוני ובין עירוני).

     

    בשורה התחתונה?

    הופתעתי. לטובה. למרות 6 שנים קשות מאד, אינספור נהגים ואני מאמין שגם טיפולים עם חומרים וחלפים לא הכי איכותיים שיש, הפיקאסו מחזיקה מעמד בצורה מעוררת התפעלות. למעשה, קצת תיקוני פחחות ברמה גבוהה ושמירה על שגרת טיפולים נכונה, ועל פניו הפיקאסו הזאת תיתן יופי של תמורה ביחס למחיר המגוחך שלה.

    dddd