תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • במוו
  • במוו סדרה 8 נחשפת - השנה בישראל

    במוו

    "מכונית ספורט ברמות הגבוהות ביותר". במוו חושפת את ה-GT החדשה שלה ורוצה לגרום למרצדס, וגם לפורשה, להזיע

    • 17-06-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    לבמוו יש לא מעט מכוניות מאוד מפורסמות וידועות, אבל אפילו מתוך המכוניות המפורסמות ביותר, יש קומץ של אייקונים שבולטים מעל כל השאר, ה-M1, ה-E30 M3 EVO2 וה-2002 טורבו הם כמה מהם, והסדרה 8 המקורית היא עוד אחת מאותה קבוצת עילית ייחודית. אז אתם יכולים להבין למה כשבמוו אמרה שהיא מתכננת סדרה 8 חדשה כל עולם הרכב התחיל לרטוט כאילו הוא טינאייג'ר שגילה שהערוצים למבוגרים פתוחים.

    ובכן, בסוף השבוע במוו חשפה את המכונית במלואה, ואחרי הרבה יותר מדי זמן של בהיה בתמונות ובנתונים, אני יכול להגיד לכם בבטחה, שלא רק שבמוו הצליחה לשמור על האופי והקשר (לפחות על הנייר) ל-8 ההיא, אלא שהיא כמעט ולא זזה מדגם הקונספט שהוצג כקדימון למכונית הזו וגם הצליחה לתת פרשנות מודרנית די מושלמת ל"רעיון" של סדרה 8. לפחות ב-M850 xDrive, הדיזל הרבה פחות מגניבה, אז אנחנו ננסה להתעלם מקיומה.

    לסדרה 8 יש מנוע V8 שמגיע (וטוב שכך) ממחלקת הטירלול הידועה כ-M Devision. מדובר על אותו מנוע שמשרת את ה-M5 ואת כל שאר גרסאות ה-50 של במוו, אבל כמובן שהוא עבר שדרוג ושיפור, והוא מפיק 530 כ"ס ו-76 קג"מ (ב-M5 הוא משודרג ומשופר עוד יותר עם מונמט זהה ו-600 כ"ס). המנוע משודך כמובן לתיבת שמונה מהירויות של ZF וכפי שאפשר להבין מהשם, הכוח עובר לכל ארבעת הגלגלים. במוו מתעקשים שבהמשך תהיה גם M8 עם למעלה מ-600 כ"ס. אנחנו לא נרפה את ידיהם בנושא.

    תא הנוסעים של ה-8 עושה שילוב מעניין מאוד בין היוקרה של ה-7 יחד עם נגיעות ספורטיביות כמו מושבים שמנמנים וקונסולה מרכזית עצומה, וגם מכניס כמה אלמנטים יחודיים כמו לוח שעונים דיגיטלי מלא וידית הילוכים שמגולפת מפיסת זכוכית (אהמ אהמ... וולוו היו שם קודם).

    מבחינת אבזור נוחות ובטיחות, כמו שאתם מצפים ממכונית שצפויה להחזיק מחיר התחלתי של סביב מיליון שקל, יש כאן כל דבר שאתם יכולים לחשוב עליו, וגם הרבה דברים שלא. למשל פנסי לייזר, מערכת מולטימדיה מחוד החנית, תוכניות נהיגה שונות עם מצב Adaptive חדש שאמור להיות חכם לכייל את הרכב בהתאם לאופי הנהיגה, תצוגה עילית ועוד.

    במוו לא מגדירה את ה-8 כ"גראנד טורר" - או במילים אחרות "מכונית שתיקח אותך לכל מקום, מהר ופאר, אבל היא לא לגמרי מכונית פאר ולא לגמרי מכונית ספורטיבית", אלא מצהירה שהיא "מכונית ספורט ברמות הגבוהות ביותר" - או במילים אחרות "נותנת ל-911 בראש". ועם זמן 0-100 של 3.7 שניות ופיתוח במקביל עם ה-M8 ומכונית מירוץ ייעודית (M8 GTE), אפשר גם להאמין לבמוו שהם לא לגמרי מגזימים.

    הסדרה 8 של במוו צפויה להגיע לישראל כבר בסוף השנה הנוכחית, מה שאומר שישראל תהיה מהמדינות הראשונות שיקבלו את המכונית, שתחילת שיווקה העולמי מתכונן לנובמבר הקרוב.

     

    dddd