תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס A קלאס
  • מרצדס A קלאס החדשה נחשפת

    מרצדס A קלאס

    הדור החדש של ה-A קלאס אולי די דומה לדור הקודם, אבל השינויים לא פחות מרדיקליים

    • 04-02-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    עם חשיפתה במהלך סוף השבוע, מרצדס A קלאס ממשיכה לעשות צעד ענק אחרי צעד ענק לעבר היותה מכונית פרימיום אמיתית במלוא מובן המילה. אם ה-A הראשונה הייתה מיקרוואן מוזר שכל קשר בין מה שהיא שידרה לבין מה שאמורה מרצדס "אמיתית" לשדר היה הסמל, הדור השני והשלישי אמנם עשו קפיצה משמעותית קדימה, אבל עדיין הרגישו "לא בדיוק שם", עם איכות חומרים נמוכה מהמצופה ממכונית שעונדת את הכוכב המשולש.

    הדור החדש, כאמור, נראה כאילו לקח צעד עצום נוסף קדימה. העיצוב החיצוני מדלג לגמרי על הדימיון ל-C קלאס ולוקח רמזים ישירות מה-CLS החדשה, כך גם העיצוב הפנימי, שלוקח את ההגה עם משטחי המגע ותצוגת המסכים הכפולים מה-E קלאס (והדגמים שמעליה) שיגיעו בשלוש ואריאציות - שני מסכי 7 אינץ', שני מסכי 10 אינץ' (בתמונות) או אחד מכל אחד.

    אגב העיצווב החיצוני, ה-A החדשה מצליחה להישאר די נאמנה לקודמתה, יחד עם שילוב אותם אלמנטים מדוברים של ה-CLS דוגמת הפנסים המוארכים והפגוש הקדמי. ה-A החדשה ארוכה מהרכב אותו היא מחליפה בלא פחות מ-12 ס"מ, וזה ניכר מהפרופורציות שהפכו הרבה יותר ארוכות ומשפחיות מאשר בדגם הקודם. התוצאה של הגידול היא בסיס גלגלים ארוך ב-3 ס"מ (273) ותא מטען גדול ב-29 ליטר (370) עם פתח הטענה שרחב יותר ב-20 ס"מ מזה של ה-A קלאס היוצאת.

    מעבר לענייני עיצוב ופרקטיקה, לצד הפלטפורמה החדשה מקבלת ה-A קלאס מערך אבזור ומנועים משודרגים משמעותיים מאלו של הדור הקודם, עם מערכות בטיחות שמגיעות מהדגמים הבכירים ביותר של החברה כגון מעבר נתיב אוטונומי, עצירת חירום אוטונומית (שעוצרת את הרכב ויוצרת קשר עם כוחות הבטחון במקרה שהנהג לא מתפעל את הרכב) ופנסי לד חכמים, זאת כמובן בנוסף לכל מערכות הבטיחות האקטיביות ה"רגילות" בהן בלימת חירום, תיקון סטיה מנתיב, התראת שטחים מתים, ועוד. מעבר לסוויטת המערכות המקיפה, מרצדס גם מתגאה בעובדה שה-A קלאס החדשה היא המכונית הראשונה של מרצדס שפותחה במרכז הבטיחות החדש של מרצדס.

    היצע המנועים של ה-A קלאס, לפחות בשלב הראשון, יכלות מנועים חדשים לחלוטין. בהתחלה יוצעו מנוע בנזין 1.4 ליטר עם 163 כ"ס ו-25.5 קג"מ שישודך לתיבת שבעה הילוכים כפולת מצמדים או ידנית עם שישה הילוכים (בגרסת A200) ומנוע דיזל 1.5 ליטר עם 116 כ"ס ו-26.5 קג"מ שיקבל (בחו"ל, כאן הוא בטח לא ימכר) גם הוא את התיבה כפולת המצמדים (A180d).

    בקיץ תצטרף גרסת A250 שתשדך את אותה התיבה למנוע 2.0 ליטר עם 224 כ"ס ו-36 קג"מ, ותקבל גם מערך מתלים משודרג עם מתלים עצמאיים מאחור ואופציה להנעה כפולה. טרם פורסם מידע על גרסאות הקצה, והאם הפעם תהיה גרסת ביניים נוספת שתתמקם בין ה-A250 ל-A45 המטורללת. מה שכן מסתובב ברשת, הן שמועות על הספק של מעל 400 כ"ס ל-A45. יהיה מעניין.

    מבחינת אבזור הנוחות, ה-A קלאס החדשה מקבלת כמה צעצועים חביבים שהשימוש שלהם עדיין לא ברור לגמרי. כמו למשל מערכת שליטה קולית עם בינה מלאכותית, כמו סירי של אפל או האסיסטנט של אנדרואיד, שאמורה להבין שפה טבעית ולהיות מסוגלת לתפעל כל חלק ברכב. אפילו לעשות דברים מיותרים כמו לספר לכם בדיחה - או ליתר דיוק להגיד לכם שהיא לא מכירה בדיחות כי היא תוכננה ע"י גרמנים.

    מרצדס A קלאס החדשה צפויה להגיע לישראל בספטמבר הקרוב.

    dddd