תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

אאודי - תאים סולאריים על הגג ומספרים על הישבן

אאודי מציגה כמה חידושים מעניינים שיגיעו לדגמים שלה כבר בשנתיים הקרובות. מספרים שיציינו טווח הספקים ותאים סולאריים שיאפשרו לחסוך בחשמל

  • 28-08-2017
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

אנחנו עומדים לפני תערוכת פרנקפורט, שצפויה להיפתח בעוד קצת פחות משלושה שבועות, ויצרניות רבות כבר מתחילות לפזר רמזים - שלא לומר להפיל פצצות ולחשוף דגמים מלאים - למה שאנחנו צפוים לפגוש בתערוכה.

אחת היצרניות האלה היא אאודי, שמשחררת שתי ידיעות שונות, על שני נושאים שבוודאי יהוו נושא ללא מעט שיחות.

הראשון הוא אסטרטגיית שיום חדשה - לא עוד הצגת נפחי המנוע בגאון על ישבני הדגמים, אלא מספר דו ספרתי שייצג את טווח ההספקים שאליו משתייך הדגם הספציפי. עפ"י אאודי "ככל שטכנולוגיות הנעה אלטרנטיביות הופכות יותר ויותר רלוונטיות, נפח המנוע כמדד לביצועים הופך פחות ופחות מעניין עבור הלקוחות שלנו. הבהירות וההגיון מאחורי מספור הדגמים לפי ההספק בכוחות סוס מקל על ההבחנה בין הדגמים השונים".

השיטה חדשה פשוטה יחסית - מדובר כאמור על מספרים דו ספרתיים בין 30 ל-70 בקפיצות של 5. אבל, המספרים לא באמת מייצגים את הספקי המנוע, אלא כל מספר מתייחס לטווח הספקים. שאר התבנית של שמות הדגמים יוותר ללא שינוי, כאשר לפני המספר הדו-ספרתי החדש יופיע שם הדגם, ואחרי המספר - טכנולוגיית ההנעה. היצרנית לא מפרטת בדיוק מה יהיו המספרים או אילו טווחי הספק הם עומדים לייצג, אבל היא כן מספקת מספר דוגמאות. כך למשל אאודי A1 עם 95 כ"ס תקבל את הכינוי "25", ה-A8 החדשה עם מנוע שמפיק 340 כ"ס תכונה "55", וה-Q7 3.0TDI e-tron החדשה שהושקה זה עתה במחוזותינו, תהפוך ל-Q7 55 e-tron.

לפי מספר מקורות ברשת, זו שיטת המספור:

25 - עבור דגמים עם הספקים של בין 70-81 קילו-וואט (95-108 כ"ס).
30 - בין 81 ל-96 קוו"ט (107-127 כ"ס).
35 - בין 110 ל-120 קוו"ט (145-159 כ"ס).
40 - בין 125 ל-150 קוו"ט (165-198 כ"ס).
45 - בין 169 ל-190 קוו"ט (226-255 כ"ס).
50 - בין 210 ל-230 קוו"ט (281-308 כ"ס).
55 - בין 245 ל-275 קוו"ט (328-378 כ"ס).
60 - בין 320 ל-340 קוו"ט (423 ל-449 כ"ס).
70 - מעל 400 קוו"ט (מעל 529 כ"ס).

שיטת השמות החדשה צפויה להיכנס לתוקף עם הצגת ה-A8 החדשה, בעוד שדגמים קיימים יקבלו את השמות החדשים החל מדגמי "מודל 2019" בקיץ של 2018.

 

החלק השני ב"חדשות אאודי" מדבר על כך שאאודי, יחד עם חברת Alta Devices - חברת בת של Hanergy הסינית, עובדות על פרוייקט לפיתוח תאים סולריים גמישים. בשלב הראשון יותקנו התאים בדגמים עם גג שמש פנורמי, ומאוחר יותר הם עשויים לעשות את דרכם לכסות את כל הגג של כל הדגמים.

התאים הסולאריים צפויים לעשות את מה שתאים סולאריים עושים - לייצר חשמל. אותו חשמל יגיע למערכת החשמל המרכזית של הרכב ויוכל, כך עפ"י אאודי, לשמש למגוון דברים - חימום המושבים, מיזוג המכונית לפני ההנעה או בעמידה בפקקים כאשר המנוע כבוי (באדיבות מערכת עצור-וסע) ואפילו להגדיל את הטווח של הדגמים החשמליים.

בשלב הזה לא כל כך ברור כיצד יוכלו תאים סולאריים להשתלב בתוך חלון שמש, שהרי בהיותם אטומים הם יבטלו את הרעיון שלו - להיות חלון, וכן כמה משמעותית תהיה התרומה שלהם לתפוקת החשמל הכללית של הרכב. אבל כרגע אאודי אינה מדברת על טווח זמנים, ואינה נותנת מספרים, כך שאנחנו עדיין רחוקים יחסית מיישום הרעיון.

dddd