תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קיה
  • קיה נאימו – קונספט חשמלי חדש של קיה

    קיה

    עם דגם קוסנפט חשמלי ומרובע מתכננים בקיה להמשיך ולהתקדם בשוק הרכב החשמלי.

    • 31-03-2011
    • מאת: מערכת CarsForum

    קיה ממשיכה את המרדף אחרי הרכב החשמלי המושלם, ומציגה דגם קונספט חדש העונה לשם ניאמו. משמעות המילה בקוריאנית היא "צורה מרובעת", ומספיק מבט אחד בתמונות הרכב כדי להבין את מקור ההשראה לשם. אורכה 3.89 מטרים, בדומה למספר סופר-מיני מודרניות, אולם בסיס הגלגלים הגדול יחסית (2.64 מטר) וסרחי העודף הקצרים מאפשרים לקיה להבטיח מרווח פנים מצוין לנוסעים מלפנים ומאחור.

    קיה ניימו

    בחזית הרכב אין גריל לרדיאטור או פתחי אוורור, אלא רק מערך של נורות LED. השמשה הקדמית מתעגלת ועוטפת את המשקופים הקדמיים והקורה האמצעית של הרכב נצבעה בשחור כדי לתת להנמיך את מראה הרכב. מראות הצד, המגבים והגלגלים המסורתיים הוסרו מהרכב על מנת לשפר את היכולת האווירודינמית שלו. במקום מערכת מגבים מסורתית הותקנה כאן מערכת המבוססת על זרמי אוויר חזקים שיסיטו מים ולכלוך מהשמשה. מראות הצד הוחלפו בצמד מצלמות זעירות שהותקנו בצידי הרכב. החישוקים בעיצוב המסורתי הוחלפו בחישוקים בעיצוב אווירודינמי מיוחד.

    המפרט הטכני מדבר על מנוע חשמלי בהספק מרבי של 109 כוחות סוס (80 קילו-וואט) ומומנט מרבי של כ-28 קג"מ, המזניק את הניאמו למהירות מרבית של 150 קמ"ש. טווח הנסיעה המוצהר עומד על כ-200 קילומטרים. טעינה חלקית של המכונית (80%) אורכת 25 דקות בשימוש במטען מהיר או חמש וחצי שעות בשימוש במטען רגיל.

    קיה ניימו

    קיה ניימו

    dddd