תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

מבחן אוטמי צבע – chemical guys jet seal 109 מול Wolfgang wg-5500

שתי מכוניות עם אותו צבע, אותם תנאים, שני אוטמי צבע, מי שומר טוב יותר?

  • 13-08-2017
  • מאת: Dorki

לא מעט מילים נכתבו בפורום הדיטיילינג על חומרי הגנה לצבע בכלל ועל אוטמי צבע בפרט. הציפיות העיקריות מהחומר הן להבריק את הצבע ולהגן עליו לאורך זמן. טיפות מים שנשארות על הצבע בדוגמת חרוזים קטנים (Beading) הן הדרך הטובה ביותר לאמת שהאוטם שנמרח עדיין חי ובועט.

בחרתי לבחון שני אוטמי צבע מהטווח העליון של המחירים השפויים. 200 ש"ח פלוס מינוס לבקבוק של כחצי ליטר, כמות שמספיקה לכ-15 מריחות מכל בקבוק - קרי 10-15 ש"ח לסיבוב.

הזמנה – את הג'ט-סיל ניתן לרכוש בארץ בחנויות מתמחות או להזמין מאתרי אינטרנט. את הוולפגנג רכשתי באמזון וכיוון שהם לא שולחים אותו לישראל נאלצתי לשלוח אותו לכתובת אמריקאית באתר מתמחה ושם המוצר נארז עם עוד פריטים ונשלח ארצה. בשקלול עלויות השילוח היחסיות וכתלות במחיר שניתן לרכוש את המוצר באמזון, עלותו הסופית הגיעה לכ-200 ש"ח.

שיטת הבדיקה – ברשותנו שני כלי רכב מתוצרת ב.מ.וו ושניהם בצבע "לבן אלפיני 300". המכוניות נשטפות ביחד באותה התדירות (אחת לשבוע-שבועיים), באותם חומרי שטיפה וגם אופי השימוש בהם דומה.

רכב אחד זכה להגנה בחומר מתוצרת ה-Guys והשני קיווה לטוב ונהנה מהחומר של הזאב. אוטמי הצבע נמרחו לפני חודשיים ועכשיו הגיע הזמן לדווח על התוצאות.

יישום – שני כלי הרכב נשטפו בשמפו סיטרוס של chemical guys בטרם מריחת האוטם, יסלחו לי טהרני הפורום אבל לא טרחתי לנגב את כלי הרכב עם IPA או חומרים דומים בטרם ביצוע האוטם, לטעמי זה שלב מיותר למדי.

המריחה וההסרה קלילים למדי בשני החומרים, הג'ט-סיל יותר צמיגי ומתקשה לנזול מטה בתוך הבקבוק.

הסרת הוולפגנג מעט קלה יותר, הוא נוזלי וקל למריחה.

שני החומרים נשקלו במשקל מטבח בטרם הביצוע ומכל אחד מהם צרכתי כשלושים גרם לרכב.

סיכום סעיף זה – הוולפגנג מנצח ביתרון קל בשל ההסרה הקלה שלו ובשל מרקם החומר.

 

תוצאה ראשונית – שוויון כמעט מוחלט, שתי המכוניות מרגישות חלקלקות והברק שלהן כמעט זהה. גם אחרי בחינה ארוכה למדי לא הצלחתי לקבוע מנצח. לדעתי שני החומרים מצוינים והסיבוב הזה מסתיים בתיקו.

 

אחרי חודשיים – שתי המכוניות נשטפו, ובעזרת מרסס ביתי התזתי מים על מכסי המנוע הנקיים שלהן. טיפות המים שהתחברו לגודל של אפונים קטנים סיפרו ששני החומרים עדיין נוכחים ומגנים על הצבע.

גם התחושה המתקבלת מהעברת יד על הצבע היא אופטימית למדי, אבל אין כאן שוויון מוחלט, הוולפגנג נתן בידינג קצת יותר טוב מהחומר של ה-Guys.

סיכום לסעיף זה – ניצחון בפוטו פיניש לוולפגנג.

 

סיכום – שני החומרים מפגינים רמה גבוהה הן מבחינת קלות היישום, הן מבחינת התוצאות המתקבלות והן מבחינת עמידות לאורך זמן. שניהם יחזיקו מעמד בלי שום קושי לפחות שלושה חודשים ומהבחינה הזו שניהם עומדים לטעמי בהבטחות היצרן.

בהינתן מחיר זהה וזמינות זהה לשני החומרים הייתי מעדיף את הוולפגנג – בשל יישום קל יותר, מרקם עדיף ועמידות מעט טובה יותר.

מאידך, אם מתעורר קושי להשיג את הוולפגנג, ניתן ללכת בלי היסוס גם על הג'ט-סיל, שגם הוא הפגין יכולת מצוינת. שני החומרים הם מהטובים ביותר שניתן להשיג בטווח המחיר הזה. 

dddd