תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

השטח במתח – קאן אם מאבריק X3

עופר אבניר, יבואנית קאן אם לישראל הודיעה הבוקר על תחילת השיווק של מאבריק X3. ה-side by side החדש קובע רף מטורף להפליא בכל הקשור לקטגוריה, במפרטים, ביכולות וכן במחיר...

  • 07-11-2016
  • מאת: קינן כהן, צילום: רונן טופלברג, קאן אם

לא רק נתוני המסירות של מכוניות חדשות בישראל נמצאים בעליה, השנה האחרונה גם מסמנת עליה בביקוש לכלי שטח ייעודיים דוגמת טרקטורונים וטרקטורי משא בשיעור של 19 אחוזים ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה ועם גדילת הביקוש – עולה גם רמת התחרותיות בין המותגים. מירוץ החימוש בשוק כלי ה-side by side כבר מזמן מרקיע שחקים עם שימושים במנועי 1,000 סמ"ק וגם כאלו מוגדשים כדי להעניק לכלים הקלים והמהירים האלו עוד ועוד יכולות בשטח.

מאבריק X3 בגרסת DS (צילום: רונן טופלברג)

אבל הפעם מטילה קאן אם פצצה בדמות המאבריק 3X החדש, כלי שהוא בבחינת "נשק יום הדין" בכל הקשור לטירוף מחוץ לאספלט.

המאבריק 3X החדש למעשה מורכב משלוש גרסאות או ליתר דיוק שלושה תתי דגמים העושים שימוש בפלטפורמה משותפת ליצירת שלוש רמות ביצועים.

הבסיס לשלושתן היא תצורה שונה מבעבר, בה המנוע נדחק לאחור ונמצא במיקום מרכזי, בין הנוסעים שכעת יושבים הרבה יותר נמוך לבין הסרן האחורי. חלוקת המשקל עם התצורה הזו היא 56 לאחור ו-44 לפנים. השלד הוא למעשה כלוב הגנה שגם מעלה את הקשיחות ואת ההתנגדות לפיתול ובמקביל חוסך משקל ביחס למתחרה העיקרי הפולאריס RZR למרות שהוא ארוך יותר בקצת יותק מ-30 ס"מ. בנוסף שונתה ארכיטקטורת המתלים ואלו כעת נמצאים גבוה יותר מלפנים ומאחור בתצורה המעניקה יכולת ספיגה גדולה יותר (מהלך מתלה של עד 61 ס"מ מאחור ו-55.9 מלפנים), יציבות וגם אפשרות "לשחק" עם סוגים שונים של בולמים בגרסאות השונות של הדגם. למרווח הגחון של עד 38.1 ס"מ (בערך כפול מאשר ברכבי כביש-שטח ממוצעים), נוספת גם הגנה לכל אורך הכלי באמצעות פלטת פוליאתילן שמשלב יכולת ספיגה גבוהה של מכות לצד קשיחות.

מיגון גחון מלא

מעבר לתצורה הזו, המנוע גם הוא חדש וקובע רף גבוה מאוד, מדובר ביחידת כוח מתוצרת רוטקס, בת שלושה צילינדרים בנפח 900 סמ"'ק שעם מגדש טורבו מחלצת 154 כ"ס ו-15.6 קג"מ. יחד עם תיבת הילוכים רציפה חדשה עם תגובה מהירה יותר וקירור משופר לטובת אורך חיי הרצועות בה, הוא מעיף את הכלי הקליל (667 ק"ג בגרסת הבסיס) למאה קמ"ש תוך 4.9 שניות, עמוק בטריטוריה של מכוניות ספורט ועוד בשטח!

מבחינת סביבת הנהג, מעבר לעובדה שהישיבה פה היא "בתוך" הכלי בטח ביחס למתחרים או לדגמים האחרים של קאן אם, המושבים עצמם הם מושבי מירוץ ביציקה אחת ("באקט") עם רתמות ארבע נקודות וגלגל הגה מתכוונן יחד עם לוח המחוונים.

מושבי מירוץ ותנוחת ישיבה עמוק בתוך הכלי (צילום: רונן טופלברג)

כאמור ה-3X מגיע בשלוש גרסאות הנבדלות זו מזו ברמת המכלולים והייעוד. החל ב-3X הבסיסי שכולל צמיגי מקסיס ביגהורן 28 אינץ', בולמי פוקס פודיום 2.5 עם שלושה מצבי שיכוך, מהלכי מתלה של 51 ס"מ מלפנים ומאחור ועוד. מחירו של ה-3X יעמוד על 173 אלף שקלים ולתקופת ההשקה (שכרגע מוגדרת עד ינואר) יעלה 166 אלף שקלים.

מעליו נמצאת גרסת ה-DS שמוסיפה נעילות לצמיגים ("בידלוק") הגדולים יותר בקוטר 29 אינץ', כיוון שיכוך והחזרה לבולמי הפוקס פודיום 2.5, צביעה בשחור מט ועוד. מחיר גרסה זו 184 אלף שקלים ו-177 אלף שקלים בתקופת ההשקה.

בפסגת ההיצע נמצא ה-X RS, כאן כבר מדובר במכונת מירוצים קשוחה שלפחות על פי המפרט והמכלולים בה מוכנה למירוצי באחה הישר מפתח המפעל. הצמיגים בקוטר 30 אינץ', מהלכי המתלה של בולמי הפוקס פודיום 3.0 הם 61 ס"מ מאחור ו-56 ס"מ מלפנים, הבולמים עצמם מגעים עם מיכל גז חיצוני ומעקפים וצביעת אדום וזהב. מחיר גרסה זו הוא 200 אלף שקלים ו-193 אלף שקלים בתקופת ההשקה.

מעבר להנחות, יקבלו הרוכשים בתקופת ההשקה גם הטבת אבזור בשווי 25 אלף שקלים הכוללת גג ספורט, חלון חצי, דלתות צד, ארגז אחורי עם צידנית מקוררת מקורית, מערכת שמע עם וופר, בלוטות' והכנה לתקשורת נהג-נוסע ועוד.

 

dddd