אימפרזה STI סדאן חוזרת לישראל

סובארו פורסטר

יפנאוטו מכריזה על עידן חדש, פורסטר מחודש וגם על שובה של גרסת הסדאן של האימפרזה STI.

  • 22-02-2011
  • מאת: מערכת CarsForum

התוכנית של חברת יפנאוטו, יבואנית סובארו לישראל, לשנים הקרובות כוללת מספר חידושים מעניינים. לאחר שנה חלשה יחסית במכירות המותג סובארו בישראל (ירידה של כ-15 אחוזים בהשוואה לאשתקד), הכריזה היום יבואנית סובארו לישראל על עידן חדש ותוכנית עבודה חדשה לשלוש השנים הקרובות. במסגרת התוכנית יוקם מרכז שירות חדש במתחם פי גלילות, המרכז הלוגיסטי יועבר אל מתחם חדש שימוקם באזור התעשייה של לוד ואתר אינטרנט חדש יעלה לאוויר.
אבל מה שחשוב באמת עבורנו הוא הדגמים החדשים והמחודשים שעומדים להגיע ארצה.

רכב הפנאי פורסטר יעבור בקרוב מתיחת פנים קלה ויקבל מנוע בוקסר חדש מסדרת FB של סובארו. סדרת מנועים זו מחליפה את סדרת EJ הוותיקה, שנמצאת בשימוש מאז תחילת שנות ה-90. המנוע החדש מפיק הספק ומומנט דומים לאלו של המנוע הקודם (150 כוחות-סוס וכ-20 קג"מ של מומנט), אולם הוא מציג שיפור ניכר בפליטת המזהמים ובצריכת הדלק הממוצעת. מלבד המנוע החדש יקבל הפורסטר גריל קדמי בעיצוב מחודש, חישוקי סגסוגת חדשים ומבחר צבעים גדול יותר.
המחירים צפויים להישאר דומים לאלו של הפורסטר הנוכחי. החל מ-175 אלף ₪ לפורסטר ידני ברמת האבזור הבסיסית, ועד ל-200 אלף ₪ לפורסטר אוטומטי ברמת האבזור הגבוהה ביותר.

סובארו פורסטר

גרסת הסדאן של האימפרזה STi עתידה אף היא להגיע לישראל בקרוב, לאחר היעדרות ממושכת מהשווקים האירופאים. המספרים היבשים מדברים על נתונים זהים לאלו של גרסת ה-5 דלתות שאנו כבר מכירים, אבל ההצהרות של סובארו מדברות על ה-STi המהירה ביותר בהיסטוריה של סובארו. גרסת הסדאן הנוכחית שברה את שיא המהירות של סובארו בנורבורינג וקבעה שיא של 7 דקות ו-55 שניות (ראו סרטון מצורף). מחירה יעמוד על כ-300 אלף ₪. גרסה נוספת, Spec R, תגיע עם בלמים משודרגים, חישוקים של BBS, מושבי ספורט של רקארו וגג נפתח ותעלה 20 אלף ₪ נוספים.

בהמשך השנה צפויה להגיע ארצה גם אימפרזה (B3) חדשה. דגם הקונספט עליו תתבסס האימפרזה החדשה יוצג בתערוכת ג'נבה הקרובה. הייצור הסדרתי צפוי להתחיל לקראת סוף השנה הנוכחית, וקצת לאחר מכן תגיע האימפרזה החדשה גם לישראל.

סובארו אימפרזה STI

dddd