תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • לקסוס
  • לקסוס RC
  • לקסוס RC בישראל – הלאה הסולידיות

    לקסוס RC

    מכונית הקופה הספורטיבית של לקסוס מתחילה את השיווק שלה בישראל, חמושה בעיצוב מובחן, אבזור עשיר ומחיר מאוד אטרקטיבי היא עושה צעד נוסף בעיצוב הרוח החדשה בלקסוס

    • 05-07-2016
    • מאת: קינן כהן, צילום: לקסוס, קינן כהן

    מכונית הקופה הספורטיבית של לקסוס מתחילה את השיווק שלה בישראל, חמושה בעיצוב מובחן, אבזור עשיר ומחיר מאוד אטרקטיבי היא עושה צעד נוסף בעיצוב הרוח החדשה בלקסוס

    מאז שהושק פרויקט הדגל של חברת האם טויוטה בשנת 1989 והעמידה מתחרה למותגי הפרימיום הוותיקים היא בהחלט הצליחה לרשום לעצמה שורת הישגים, פרסים ותארים. היא הייתה מהראשונות להציג קרוסאובר פרימיום בשנות ה-90, להכניס טכנולוגיה היברידית לסגמנט שלה ולא התביישה גם להראות לעולם שגם היא מסוגלת להעמיד מכונית ספורט קיצונית עם ה-LFA ב-2010.

    אולם למרות זאת, השם שלה עדיין נקשר בסולידיות יותר מאשר אמוציות. אבל גם בנקודה הזו החברה מתחילה לטפל בשנים האחרונות. גרסאות ספורטיביות וחזקות למכוניות שלהן הן משהו שכבר התחלנו לראות באופן גורף בשנים האחרונות ואם להאמין למכוניות הקונספט שלה – הכיוון של הוספת רגש למכונית הסדרתיות הוא תהליך שהולך ומבשיל במהירות.

    ה-RC היא עוד צעד בכיוון הזה. למכונית הזו שראשי התיבות בשמה הוא Radical Coupe יש קודם כל את המראה שמתאים לשם הזה. היא אמנם פחות שרירית ומנופחת מגרסת ה-RCF החזקה, אבל קשה לראות איך היא עוברת ברחוב בלי למשוך המון תשומת לב, מתי אמרתם את זה לאחרונה על לקסוס?

    RC תשווק בישראל עם מנוע אחד ובשתי רמות גימור. המנוע הוא 2.0 ליטרים טורבו, בהספק 245 כ"ס ב-5,800 סל"ד ו-35.7 קג"מ ב-1,650 סל"ד. החיבור שלו לתיבת הילוכים פלנטרית בת 8 יחסי העברה ומשם לגלגלים האחוריים מסדרים לה 7.5 שניות למאה קמ"ש ו-230 קמ"ש מירביים.

    כאמור, המכונית מגיעה בשתי רמות גימור. הראשונה היא לקשרי והשנייה F ספורט. חיצונית, האבזור התקני כולל חישוקי 18 אינץ', חלון גג, פנסי לד מלאים כאשר ב-F ספורט נוספים לאלו גריל קדמי בעיצוב רשת במקום החריצים, פנסי איתות עם לד ומראות מתקפלות אוטומטית. בתא הנוסעים רמת הגימור לקשרי כוללת מושבי עור חשמליים מתכווננים, בורר מצבי נהיגה, בקרת אקלים עם יציאה למושבים האחוריים, מצלמת רוורס, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת מולטימדיה עם מסך 7 אינץ' עם וויז ו-iGO מובנות כולל חבילת גלישה ל-3 שנים. גרסת ה-F ספורט מוסיפה כסאות ספורטיביים עם ריפוד עור מלא עם חימום ואוורור, בורר מצבי הנהיגה כולל גם מצב ספורט S הכולל חידוד תגובת המצערת, המנוע ומהירות התיבה וגם מצב S פלוס בו מוקשחים הבולמים האדפטיביים וההיגוי. כמו כן לדיפון הפנים נוסף אלומיניום, לוח שעונים דיגיטלי מלא. גרסה זו מקבלת גם את מערך הבטיחות האקטיבית המלא הכולל התראה על סטייה מנתיב, שליטה אוטומטית בעוצמת התאורה, התראת עצמים בשטח מת, התראה על תנועה חוצה ביציאה מחניה ברוורס. ברמת הגימור לקשרי ישנה בלימה עצמאית וכן מכסה מנוע קופץ לצמצום פגיעה בהולכי רגל.

         

    לוח מחוונים אנלוגי עם צג מרכזי בלקשרי לעומת צד דיגיטלי ב-F ספורט (משמאל)

    ציון העובדה שבמכוניות תתוקן מערכת ניווט של וויז וכן מצלמת רוורס בהתקנה מקומית (בלקשרי, ב-F ספורט מקורית), העלה נקודה מעניינת. בלקסוס הקפידו מאוד עד כה להימנע ככל האפשר מהתקנות מקומיות, אולם הדרישה הגוברת מצד הלקוחות הביאה אותם לשקול בחיוב וגם לאפשר התקנות מקומיות. כאשר שאלתי אותם לגבי העניין הם ציינו במפורש כי הם מודעים לנושא וניתן דגש לרמת ההרכב ואיכות העבודה בחברה המקומית שמבצעת את ההתקנות (גיל-קאר). כמו כן, נציג של חברת ההתקנה יהיה זמין כחלק מחבילת שירות הלקוחות של לקסוס כדי לטפל בתקלות במידה ואלו יעלו.

     

    המחירים של ה-RC יעמדו על 325 אלף שקלים לרמת הגימור לקשרי ו-370 אלף שקלים לרמת הגימור F ספורט.

    מולה, על פלח שוק שבארץ להערכת אנשי היבואנית יוניון מוטורס עומד על כ-300 כלי רכב בשנה, היא תמצא מתחרות דוגמת סדרה 4 של ב.מ.וו, מרצדס C קלאס קופה ובקרוב גם את אודי 5A החדשה.

    לחובבי המספרים, בהיבט של כ"ס לשקל עוד בטרם נהגנו, התרשמנו והשווינו. לאור מחירי המתחרות, ניתן לומר כי ה-RC בהחלט מציעה עסקה מעניינת. אם זו 420 עם 184 כ"ס במחיר של 346 אלף שקלים או 428 המקבילה לה בהספק (245 כ"ס) ומחירה 398 אלף שקלים ובמרצדס ה-180 עם 156 סוסים שמתחילה ב-360 אלף שקלים, מטפסת ל-375 אלף שקלים ב-200 עם 184 כ"ס ועד 405 אלף שקלים ל-300 המקבילה גם היא בהספקה ל-RC. אם כי יצויין כי בהיבט הביצועים הן ה-428 והן ה-C300 עולות על ה-RC בנתוני התאוצה למאה קמ"ש (5.8 ו-6 שניות בהתאמה).

    שוק הפרימיום לאן

    במסגרת מסיבת העיתונאים, התייחס דרור גורלינק, מנכ"ל לקסוס ישראל לתהליכים בשוק הפרימיום האירופי וזה הישראלי.

    שוק הרכב האירופי ממשיך להתאושש, ואת שנת 2015 סיים עם 13,713,000 כלי רכב (עליה של 9 אחוזים), גם בפלח הפרימיום נרשמה עלייה של 8 אחוזים וכיום נתח השוק של מותגי הפרימיום מכלל המכירות עומד על 25 אחוזים (עיקר הצמיחה – בשווקי מזרח אירופה). הסיבות הן כניסה של יותר ויותר דגמי בסיס קטנים תחת מותגים אלו, כסף זמין ו"זול" (הלוואות ותוכניות מימון נוחות), מעמד הביניים המתרחב וכן הרצון של אנשים לקנות רכב מיוחד ולא סתם עוד רכב "חדש".

    בישראל, שוק הרכב מציג מספרים שונים מאוד בנוגע לנתח של מכוניות הפרימיום, אבל גם פה מסתמן שינוי. מכ-6,700 מכוניות יוקרה בשנת 2012 (כ-3.5 אחוזים) המספרים הלכו ועלו מדי שנה, כך ב-2013 (8,000), ב-2014 (9,700) וב-2015 (13,000 יחידות) כאשר הצפי ל-2016 הוא 16,000 יחידות. עד שנת 2020 להערכת היבואנית יטפס נתח הפרימיום לכ-24 אלף מכוניות, היעד שהציבה לקסוס הוא לכ-2,100 מתוכן. על העובדה שמדובר באחוז דומה ואף נמוך ביחס לנתח הנוכחי של לקסוס בשוק היוקרה (כ-11 אחוזים) השיב כי הסיבה נובעת מתוך הבנה כי לחברה לא יהיה מענה של דגם בכל אחד מהסגמנטים וכן על הרצון לגדול באופן שיאפשר להם להמשיך לשמור על רמת השירות הגבוהה ללקוחות. 

    dddd