תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס E קלאס
  • החל שיווק מרצדס E קלאס החדשה – ניצחון המוח

    מרצדס E קלאס

    אלגנטית מבחוץ, אבל מתפקעת מטכנולוגיה מבפנים – זו מרצדס E קלאס החדשה, המכונית הכי קרובה לרכב האוטונומי שכולם מבטיחים לכם, עכשיו החל מ-465 אלף שקלים

    • 26-06-2016
    • מאת: קינן כהן, צילום: קינן כהן, מרצדס

     לאורך כל שנותיה, החל מהגלגולים המוקדמים שלה ב-1946, עוד הרבה לפני שנקראה בכלל E קלאס, ולכל אורך הדורות שלה, היה הדגם הזה מכונית הלחם והחמאה, סליחה הבריוש והחמאה של מרצדס. 13 מיליון חתיכות ממנה נמכרו לאורך השנים והיא תמיד הייתה זו שעליה הוטלה המלאכה לגשר בין דגמי ה-C קלאס ל-S קלאס המפוארת. אולם בדור הזה היא לא רק מכונית הסאלון שנמצאת שם באמצע, אלא גם זו שלוקחת את הקטע הטכנולוגי המתקדם למקום חדש לגמרי.

    מה שכן, במבט מבחוץ היא מצליחה לשמור על המראה המרצדסי הקלאסי, עם המון רושם וטקס בחזית וגם בישבן. היא גדלה ב-4.3 ס"מ באורך הכללי ו-6.5 ס"מ נוספו לבסיס הגלגלים.

    את עיקר תשומת הלב ממקדים אליהם הפנסים הקדמיים, מערך של 84 נורות לד בעלות יכולת תאורה משתנה שמסוגלות לשלוט בעוצמת וכיוון התאורה לא רק מעבר לאור נמוך למניעת סנוור רכב הבא מלפנים כמו שמכוניות אחרות מציעות, אלא גם על ידי פיצול אלומת האור לכזו שמאירה בעוצמה את הדרך לפנים אבל מחלישה את האלומה שמכוונת למכונית ממול. המערכת גם יודעת להאיר באופן אקטיבי לתוך פנייה בלי קשר להפניית ההגה אלא גם על ידי שימוש בנתוני ה-GPS כדי לדעת מראש שהמכונית מתקרבת לעיקול בכביש. תא הנוסעים מפוצץ באיכות וכל תפר, קפל, פס ורכיב מהודקים בו זה לזה ומסיבה טובה מאוד. מתחת לפריסת הפקדים והכפתורים מסתתרת כמות טכנולוגיה שאלמלא הם היו מהודקים כה טוב אחד לשני, היא פשוט הייתה נשפכת על כל תא הנוסעים.

    ברמת האבזור הגבוהה, לוח המחוונים יחד עם מסך המידע הענק לשמאלו (12.3 אינץ') הם תצוגה דיגיטלית ענקית אותה ניתן לשנות ולהתאים לפי נוחות או מצב הנהיגה. מערכת המידע נשלטת לא על ידי מגע אלא על יד פד שליטה בין המושבים ושני משטחי מגע על גבי ההגה. תאימות קיימת הן למערכות הפעלה של אנדרואיד והן של אפל והנוסעים יוכלו לבחור תאורת אווירה מבין 64 צבעים (!) ברמת הגימור הגבוהה.

    בדור הזה של E קלאס מרצדס סימנה את תחום הבטיחות והנהיגה האוטונומית כיעד המרכזי. אכן E קלאס החדשה מציגה רשימה ארוכה מאוד של אביזרי בטיחות ומערכות בטיחות, חלקם הלא מבוטל לראשונה במכוניות נוסעים סדרתיות ובכלל.

    חלק מאותן המערכות הן למשל בלימה אוטומטית בזיהוי הולך רגל במהירויות של עד 72 קמ"ש ולזו נוספת גם מערכת שמסייעת לנהג לבצע פעולת חמיקה מהולך הרגל על ידי התאמה של בקרת היציבות לתמרון חמיקה וגם שימוש בבולמים (אדפטיביים או מתלי אוויר בהתאם לגרסה) כדי לייצב את המכונית בתמרון.

    מערכת ניטור השטחים המתים פעילה כבר ממהירות של 8 קמ"ש ויודעת להרחיק את המכונית בעצמה מכלי רכב סמוכים. במקרה של תאונת צד בלתי נמנעת המכונית יודעת להפעיל את כריות הצד עוד לפני התאונה ולהרחיק את המושב מדופן המכונית, בנוסף, על מנת למנוע או לצמצם נזק לעור התוף מרעש פתאומי וחריג בעוצמתו בזמן תאונה, ברגע זיהוי של מצב תאונה בלתי נמנעת מייצרת המכונית צליל חד טרם הפגיעה, כדי להקשיח את השרירים סביב עור התוף ולהכין אותם לרעש התאונה עצמה.  

    בקרת השיוט האדפטיבית גם היא מטשטשת את הגבול בין נהיגה במכונית לבין התנהלות אוטונומית שלה, היא ממפה את הנתיב בעצרת מערך המצלמות והרדארים (טווחי הפעולה שלהם הם 500 ו-250 מטרים בהתאמה) תוך התייחסות לשוליים, נתיבים, גדרות הפרדה והמכונית שמלפנים כדי לייצר יכולות עקיבה במהירות של עד 210 קמ"ש. בגרמניה, מאושרת לשימוש עוד יכולת של המערכת והיא ליזום עקיפות בצורה עצמאית. בהמשך אפשרות זו תהייה זמינה גם במספר מדינות בארצות הברית ואלינו היא תגיע רק בעתיד המאוד רחוק. כמו כן האפשרות לשלוט במכונית בחניה באמצעות הטלפון הנייד אינה מאושרת לתפעול וזמינה כרגע רק במערב אירופה.  

    מבחינת מנועים, בשלב זה משווקים שלושה מנועים, בנזין E200 (2.0 ליטר, 184 כ"ס, 7.7 שניות למאה) וכן שני מנועי הדיזל ה-220 (2.0 ליטר, 194 כ"ס, 7.3 שניות) וה-350 (3.0 ליטר, 258 כ"ס, 5.9 שניות) בהמשך יגיעו גם מנועי ה-250 (בנזין, 211 כ"ס) 300 (בנזין, 245 כ"ס), 400 הנעה כפולה (בנזין, 333 כ"ס) וה-350e ההיברידית עם 286 כ"ס. כל המנועים יהיו זמינים עם תיבת ההילוכים האוטומטית החדשה של מרצדס בעלת תשעה יחסי העברה.

    המכונית מגיעה בשתי רמות גימור, אוונגרד ה"בסיסית" ואדישן המאובזרת. עיקרי ההבדלים ברמות הגימור הם חישוקים גדולים יותר (17 אינץ' לעומת 18), ריפודי עור לעומת עור נאפה ברמת האבזור הגבוהה, חיפוי עור ללוח המחוונים, תאורת הלד האקטיבית, הבולמים האדפטיביים (אופציה ברמת הגימור הנמוכה) וחבילת סיוע הנהיגה,  מחירי ה-E קלאס החדשה מתחילים ב-465 אלף שקלים ל-200 שתשווק ברמת הגימור אוונגרד בלבד. מעליה נמצאת ה-220 דיזל ב-470 אלף שקלים וה-250 דיזל ב-480 אלף שקלים. בשתי אלו תידרשו להוסיף 50 אלף שקלים לרמות הגימור אדישן.

    גרסאות ה-AMG צפויות להגיע ב-2017.

    dddd