תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

פולקסווגן תציג סדרת מנועי 1.5 ליטר טורבו

משפחת מנועי בנזין ודיזל בנפח 1.5 ליטר מוגדשי טורבו תחליף את קו מנועי ה-1.4 ליטר ו-1.6 ליטר דיזל, יוצגו בהמשך השנה. הראשונה לעשות בהם שימוש תהייה מתיחת הפנים של הגולף

  • 03-02-2016
  • מאת: קינן כהן, צילום: פולקסווגן

פולקסווגן תחדש את היצע מנועי הביניים שלה באמצעות סדרת מנועים חדשה בנפח 1.5 ליטר, אלו יהיו מנועי ארבעה צילינדרים בבסיסם יעשו שימוש בארכיטקטורת המנועים הקיימת אך עם שינויים, כך למשל מנוע הבנזין יהיה גרסה מאורכת מהלך בוכנה של מנוע ה-1.4 הנוכחי, במנוע הדיזל שיחליף את ה-1.6 DTI יצומצם קדח הבוכנה. חידושים נוספים יהיו הטמעה של מערכת ה-ACT שכבר פגשנו בסופרב 1.4 ליטר המנתקת שני צילינדרים מתוך הארבעה בשיוט. מנוע הדיזל יעשה שימוש במערכת ה-SCR (שימוש בתוסף אוריאה) להפחתת פליטת המזהמים מסוג NOX.

המנועים הללו, לפי פולקסווגן יהיו יקרים יותר לייצור אך קלים יותר וחסכוניים יותר מהמנועים הנוכחיים. כאמור, המכונית הראשונה שתעשה שימוש במנועים אלו תהייה פולקסווגן גולף שעתידה לעבור מתיחת פנים בטווח הזמן של השנה הקרובה, אולם היא לא תקבל אותם מייד במתיחת הפנים אלא בשלב מאוחר יותר, ככל הנראה בתחילת שנת 2017. הסיבה העיקרית היא שמכיוון שמנועים אלו יקרים יותר לייצור, הכניסה שלהם לשיווק תידחה עד שלב שבו שינוי והעלאת תקנות פליטת המזהמים תחייב את השימוש בהם. בהמשך מנועים אלו יגיעו גם לדגמי פולקסווגן האחרים, כמו טיגואן החדש וכן למותגי הקבוצה הנוספים - סקודה, סיאט ואודי.

למרות ששם השימוש הוא במנועי שלושה צילינדרים ולא ארבעה, אם אזכור הנפח 1.5 ליטר וטורבו מעלה לכם אסוציאציות מקו המנועים החדש של ב.מ.וו ומיני,  אז הנה עוד הקשר מעניין – האיש שעומד כיום בראש מותג פולקסווגן בקונצרן הוא הרברט דייס, שהתמנה לתפקיד ביולי 2015 כאשר קודם לכן, בין השנים 2007-2014 הוא היה חבר בהנהלה הבכירה של ב.מ.וו ושם היה אחד האנשים שעמדו מאחורי מנועי ה-1.5 ליטר שלושה צילינדרים שלה. בב.מ.וו טוענים כי נפח של 500 סמ"ק לצילינדר הוא האיזון האידיאלי בין כוח ליעילות, אולם דייס הסביר כי היקף הייצור בפולקסווגן הוא שונה לחלוטין מאשר בב.מ.וו ולכן אין מקום להשוות בין הגישות. אולם, סביר להניח שהסיבה היא השימוש בארכיטקטורה הקיימת של פולקסווגן לעומת זו החדשה שיצרה ב.מ.וו.

נכון עכשיו לא פורסמו נתוני הספק, או מומנט של המנועים החדשים שיוצגו באפריל הקרוב באירוע שיערך בווינה, עדיין לא ברור האם יוצגו שם המנועים עצמם או רק חלק מהם.

dddd