תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

מבחן דרך - פורד פוקוס 1.5 ליטר אקובוסט "טיטניום"

פורד פוקוס עברה מתיחת פנים, אבל זה לא החוץ שבאמת מעניין פה, אלא הטיפול היסודי שקיבלה יחידת הכוח ותיבת ההילוכים - האם זה מספיק להחזיר את הפוקוס לפוקוס?

  • 21-01-2016
  • מאת: יואב פולס, צילום: יואב פולס

למי שמתעצל לקרוא את כל המבחן הנה הסיכום: פורד פוקוס החדשה באה לתת בראש ולא לקחת שבויים. יש לה כמה חסרונות, יש לה כמה נקודות בהם היא תהיה נחותה מחלק מאחיותיה לסגמנט, אבל בשקלול התכונות העיקריות לנהג הנוהג (מנוע-תיבתהילוכים-שלדה-הגה) והמחיר האטרקטיבי - אני לא רואה חובב הגה שייקח משהו אחר מהליסינג שלו. פוקוס המחודשת מביאה איתה מכלול תכונות שלפני עשור היינו קוראים להן הוט האצ' והיום היא 'סתם משפחתית'.

אבל, לאלו מכם שצריכים את הארוחה עם המנות לפי הסדר, בל נקדים את המאוחר ואת הסיכום להתרשמות. פורד פוקוס חזרה אלינו אחרי היעדרות של כשנה וחצי מהשוק, והאמת היא שהיה שווה לחכות. החידוש העיקרי בה הוא המנוע, שכעת בכל הגרסאות הוא מסדרת האקובוסט של פורד - 1.5 ליטר, טורבו, עם 150 כ"ס ו-24.5 קג"מ. תיבת ההילוכים הרובוטית המפוקפקת משהו הוכנסה למחסן ובמקומה הותקנה אחת פלנטרית שם שישה הילוכים ואפשרות למצב 'ספורט' והעברת הילוכים ידנית.

את השילוב הזה אתם תקבלו בכל הגרסאות – טרנד, סטיישן, טיטניום וזה אומר שמי שיכול לקחת משפחתית סטנדרטית בליסינג - חייב להבין שהדרך שלו לשלילת רישיון מתקצרת מאוד. הפורד המשפחתית הזו מאיצה ומגיעה למהירויות גבוהות מאוד, ושלילתיות מאוד, מהר מאוד.

פורד-פוקוס-2016-מבחן-דרכים-וחוות-דעת

מתאבזרת

הכניסה למכונית מגלה סביבה קצת עמוסה אבל בעיקר צפופה. זה לא שלא היה לי מקום, במהרה התמקמתי מצוין מול ההגה (מתכוונן למטה/למעלה/ פנימה/החוצה) ורציתי לצאת לדרך והייתי עושה את זה אם הדבר ההוא שם לא היה נתקע לי בברך ימין. אני מוריד את המבט ומגלה שהיא נחבטת בקונסולה המרכזית, וזה לא שאני נוהג בישיבה מזרחית. כף הרגל על הדוושה והברך עדיין נצמדת לקונסולה. זה חזר על עצמו עם כל נהג שהושבתי במכונית רק בשביל להיות בטוח שזה לא אני שמעוות. אז כאמור - צפוף משהו. מושב הנהג נוח, על גבול הרך. המושב עוטף אותך בעדינות לא מלחיצה. בקרי השליטה על מערכת המיזוג נוחים ואינטואיטיביים, מסך מגע בגודל 9 אינץ' באמצע הקונסולה עם WAZE, בלוטות', מצלמת רוורס, כניסת USB ומה לא. החיבור למערכת פשוט וארך כמה שניות. יש תאורת לד מגניבה לחלל הנוסעים עם שליטה ברורה וקלה מתי התאורה נפתחת עם הדלתות ומתי לא. הסוף לניחושים "זה על OFF או DOOR או ON ?" גלגל ההגה נראה עמוס מדי במבט ראשון, אבל כשהחזרתי את הרכב לסוכנות כבר תפעלתי אותו בנוחות רבה ולא הבנתי מה נראה לי עמוס בהתחלה. (שזה רק ההוכחה שאפשר לאלף גם קוף ללחוץ על כפתורים והוא ידע מה כל כפתור עושה) בגדול, לא פתחתי את ספר הרכב בשום נקודת זמן בשביל להבין איך עושים X או מה עושה Y.

מלטפי הדשבורדים יכולים להירגע, הדשבורד גם נראה איכותי וגם רך ונעים למגע. איכות ההרכבה מצוינת.

את המכונית הוצאתי מהסוכנות במסגר ומשם יאללה להוציא את הקטנה מהגן. כן. אותה קטנה מציקה שנמצאת בכל המבחנים שאני עושה למכוניות. מגיע לגן, מוציא את הקטנה ומכין אותה מראש שיש לנו היום מכונית שחורה עם פה של כריש (גריל קדמי עצום מצופה בחצי מכמויות הכרום על כדור הארץ), היא מסתכלת על שורת המכוניות  החונה וישר מזהה. (סתם. היא לא זיהתה. גיליתי לה, היא אמרה שזה בכלל לא דומה לכריש...)

מושיב אותה במושב הבטיחות שלה ומשהו לא מסתדר לי. זה אמנם מושב גדול של אחת החברות האמריקניות – אבל אין מקום לרגליים הקטנות שלה, והן נוגעות בגב המושב של הנהג. אפילו בקיה ריו שלי זה לא קורה. מנסה לראות מה לא ל בסדר בכוונון, באופן קשירת המושב שלה ולא מוצא. מסתבר שזה לא רק מקדימה ולא רק לנהג, גם מאחורה די צפוף.

תא המטען מכיל רשמית 316 ליטרים, שהם לא הרבה, והוא סביר לשימוש משפחתי צנוע.

 סיכום – פנים רכב עשיר, מאובזר ו...צפוף.  

פורד-פוקוס-2016-תא-נוסעים

תא הנוסעים איכותי ומאובזר, אבל גם די צפוף

מתניידת

אני יוצא לרח' המסגר במגמת עזריאלי. ראשון ברמזור. אוטובוס צמוד אלי מצד אחד ובינינו עוד השתחל קטנוע. ירוק. אני לוחץ על הדוושה ונזכר שתום מהסוכנות אמר לי להיזהר ואני חייכתי אליו בחיוך של "באמאש'ך אני לא ילד...", אבל זה היה מאוחר מדי. השהייה קטנה, ואז הטורבו נכנס לפעולה, ו-24.5 קג"מ מעיפים אותך קדימה כאילו אין מחר (יחסית למשפחתית...יחסית למשפחתית...) ואני בראש "יהההה בייבי!!!" ומיד מוריד את הרגל מהדוושה, ומגלה שאני נע בערך 60 קמ"ש מהר יותר ממה שרצוי היה על פי החוק לנהוג שם.

אני יורד לאיילון ובודק אם זה היה מקרי או שככה היא באמת. לחיצה על הדוושה והטיל השחור מזנק קדימה בחוליגאניות. איזה כיף של מנוע. הדבר הזה נוסע כמו משוגע. תשכחו כל מה שאתם זוכרים מהפוקוס הדור הקודם והשילוב של המנוע-תיבת הילוכים שהיה שם. השניים האלו פה מותאמים כמו כפפה ליד, כמו פיניאס ופרב, כמו סטארסקי והאצ', פשוט שילוב בנ%ונה ותסלחו לי על הצרפתית. איזה כיף של מנוע!

נוחות הנסיעה מעולה. למרות הצמיגים המופרכים שהאוטו הגיע איתם 235/40/18 בגרסת הטיטניום, (הטרנד עם 215/55/16) הרכב נוח מאוד. מהמורות נבלעות ומרוסנות היטב על ידי עבודת המתלים. גלגל ההגה עבה בדיוק במידה הראויה, והוא מתקשר ומהיר כך שכל העסק מרגיש מאוד מוצק ומאוד נוח.  

למחרת שבת. שבת בבוקר, יום גשום, אני מתעורר מוקדם מאוד, מדגדג לי באצבעות לחזור לנהוג על הטיל השחור. מעיר את חברי ר' (שאם ירצה יחשוף את עצמו, ואם לא ירצה אני אחשוף אותו), מודיע לו אני בדרך אליו, שיקום. בנסיעה אני מנסה לראות מה צריכת הדלק שלה כשהיא ננהגת בסגנון 'סבתא של יואב על ההגה והיא בדיוק התעלפה' – לא הצלחתי לרדת מ-18-17 ק"מ לליטר, בנהיגה רגועה ומתונה - תוצאה מצוינת. כשלחצנו, ולחצנו לא מעט, עדיין צריכת הדלק נותרה מעל 1:10 למרות סגנון הנהיגה המאוד אגרסיבי. אגב לחיצות, אותם 24.5 קג"מ שזמינים כבר ב-1,500 סל"ד מתרגמים כל לחיצה על הדוושה לתאוצה חזקה, מורגשת ולניארית.

פורד-פוקוס-2016-מבחן-דרכים

מנוע האקובוסט עם 150 סוסים מסדר לפוקוס קצב מהיר למדי

הגעתי לעיר מגוריו של חברי ר' ואני מוסר לו את המפתחות שינהג. סתם, לא עשיתי את זה באמת - כי אין מפתחות זה KEYLESS בגרסת טיטניום. ר' נכנס מכוון לעצמו את המושב, פולט כמה קללות ברוסית על ברך ימין שלו שנתקעת בקונסולה, ויאללה לדרך. ההתרשמות שלו הייתה אותה התרשמות בניכוי זה שהוא חולה איטלקיות וממש ממש כואב לו לומר שהפורד הזו היא מכונית מצוינת. אני ממש רואה את הכאב בעיניים שלו.

התנהגות הכביש והשלדה המצוינת – אחת מנקודות החוזקה המסורתיות של פורד מקבלות גם כאן ציון גבוה, ההתנהגות מצוינת והאחיזה גבוהה מאוד באדיבות הצמיגים הרחבים, קשה להוציא אותה מאיזון. נהג "רגיל" לא יתקרב אפילו למגבלות, נהג שכן ינסה להגיע לשם יצטרך לעבוד קשה מאוד בשביל זה. החבילה המצוינת הזו מגיעה יחד עם בלמים מעולים ששותלים את המכונית במקום.

פורד-פוקוס-אקובוסט-טיטניום-2016-מבחן-דרכים-חוות-דעת

מסתכמת

אז מה היה לנו כאן, משפחתית נאה מאוד, עם שילוב מנוע ותיבת הילוכים נפלאים, הגה מצוין, נוחות גבוהה ואחיזת כביש מצוינת. לשלילה נציין שהיא צפופה מלפנים ומאחור אבל בשורה התחתונה, ב-128 אלף שקלים אתם מקבלים את גרסת הטרנד, טיפה פחות אבזור – אבל אותו שילוב מנוע-תיבת הילוכים. זו באופן טבעי גרסת הליסינג. אם אתם מקבלים רכב מהעבודה, יש לכם שני ילדים או פחות, ואתם חושבים שאתם חובבי רכב אני לא חושב שיש לכם מה לחפש ברכב אחר. תוסיפו 2000 שקלים ויש לכם את גרסת הטורר הסטיישנית כדי שגם הכלב יוכל להנות.

גרסת הטיטניום שעמוסה לעייפה באביזרי פינוק תעלה רק 133 אלף שקלים, וזה כמה עשרות אלפים פחות מהמתחרות האירופאיות בעלות אותם הביצועים.

אני מאוד נהניתי ממנו, אבל חובה ולנטיין במכונית, אחרת תקנו את הפורד הזו ותמצאו את עצמכם מהר מאוד נוסעים במרצדס שכתוב עליה 'אגד'.  

 

dddd