תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אופל
  • חשיפה - אופל אסטרה החדשה

    אופל

    תהיה הראשונה בסגמנט עם פנסי LED חכמים, מושבים מעסים ומאווררים, תקבל פלטפורמה חדשה ותונע רק על-ידיי המנועים העדכניים ביותר

    • 02-06-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    אופל אסטרה החדשה לא באמת הייתה אמורה להיחשף היום. אופל תכננה לחשוף אותה לעיתונות בצמוד לבכורה העולמית שלה בתערכות פרנקפורט בספטמבר הקרוב, אולם תמונות רשמיות שדלפו לרשת אילצו את אופל להסיר את הלוט מהמכונית החשובה ביותר שלה מוקדם מהצפוי.

    "שלושה ערכים עומדים בליבה של האסטרה החדשה - יעילות, חדשנות וביצועים דינאמיים". כך פותח דר' קארל-תומס ניומן את ההודעה לעיתונות. האסטרה החדשה מבוססת על פלטפורמה חדשה של היצרנית, שמשחקת תפקיד מרכזי בהשלת לא מעט קילוגרמים מהאסטרה החדשה - מ-120 ועד 200 ק"ג פחות מהדגם הקודם. גם המידות החיצוניות קטנות יותר מהדגם היוצא, עם אורך כללי של 437 ס"מ (5 ס"מ פחות) וגובה של 146 ס"מ (2.6 ס"מ פחות). בסיס הגלגלים התקצר גם הוא, ב-2 ס"מ, אך אופל טוענת שלמרות הצמצום במידות מהנדסיה הצליחו בעזרת שימוש במושבים דקים יותר לסחוט 35 מילימטרים נוספים של מרווח ברכיים.

    אופל אסטרה 2015 החדשה

    אבל המידות, או אפילו העיצוב המעניין למדי של האסטרה החדשה, הם לא בדיוק גולת הכותרת של החשיפה. את התפקיד הזה תופסות המערכות שהמכונית מקבלת. פנסי LED מלא חכמים, ממש כמו מערכת ה-LED מטריקס של אאודי כפי שהיא מופיעה ב-A8 וב-TT. אופל קוראת למערכת IntelliLux והיא תוכל להדליק ולכבות נורות באופן עצמאי על מנת לשמור על תאורה מקסימלית מבלי לסנוור את התנועה ממול וכמובן תתאים עצמה למהירות הנסיעה, פניות ועיקולים בכביש כמו גם סביבה עירונית או בינעירונית.

    עוד ברשימת החידושים נמצאת מערכת מולטימדיה חדשה, שתתמוך באנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי שמאפשרות התממשקות כמעט מלאה עם טלפונים חכמים, מושבים קדמיים עם אוורור, עיסוי וכיוונון של גובה בסיס המושב ושפע מערכות בטיחות אקטיביות בהן זיהוי תמרורים, התרעה על סטיה מנתיב, אזהרה על אי שמירה מרחק ובלימה אוטונומית, חניה אוטומטית וניטור השטחים המתים במראות. אופל תציע לראשונה גם את שירות OnStar שמסייע לנהג להתמצא בסביבתו בעזרת נציג שירות אנושי אליו הרכב מטלפן, אך מערכת זו כנראה לא תגיע לארץ מפאת חוסר תמיכה.

    עם שלדה חדשה באים גם מנועים עדכניים, ואופל מודיעה כי האסטרה החדשה תקבל אך ורק את ליין המנועים החדש ביותר שיש ליצרנית להציע. כולם יהיו מוגדשי טורבו, חלקם בנזין וחלקם דיזל. המנוע הבסיסי יהיה 1.0 ליטר בנזין עם הספק של 105 כ"ס. מנוע ה-1.4 ליטר טורבו שודרג והוא יפיק באסטרה החדשה 145 כ"ס ו-25.5 ק"גמ.

    אופל אסטרה 2015 החדשה

    נתוניו של המנוע החדש זהים כמעט לחלוטין למנוע החדש של קונצרן פולקסווגן שהגיע לאחרונה גם לגולף, לפאסאט ולסקודה אוקטביה וצפוי למצוא את דרכו לעוד משפחתיות של הקבוצה. אופל מדווחת גם כי בפסגת ההיצע ישב מנוע עם 200 כ"ס, אך לא מפרטת מעבר לכך. כמו בדור הקודם, האסטרה החדשה תקבל גם מנועי דיזל אך מלבד מנוע אחד בנפח 1.6 ליטר עם טווח של הספקים שמתחיל ב-95 כ"ס היצרנית לא משחררת פרטים.

    חברת ש.י.ר, יבואנית אופל, חשפה כבר את תוכניותיה לשנת 2015 והאסטרה החדשה לא נכללה בהן. כך שהצפי להגעה לישראל הוא לכל הפחות תחילת 2016. אם היבואנית תוכל לשמור על רמת המחיר של האסטרה הנוכחית ולא תקמץ ברשימת האבזור (כפי שעשתה עם הקורסה החדשה), צפויה לנו מתחרה מעניינת מאוד לפתוח איתה את השנה הבאה.

    dddd