תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מאזדה
  • מאזדה MX-5 מיאטה נחשפת

    מאזדה

    מאזדה חושפת את הדור הרביעי (ND) של המיאטה MX-5. תהיה קלה מהדגמים הקודמים ותציע תא נוסעים איכותי מבעבר.

    • 04-09-2014
    • מאת: מערכת CarsForum

    הרודסטר מאזדה MX-5 (או מיאטה) חוגגת יום הולדת 25, זמן מעולה להציג דור חדש ורביעי במספר. המיאטה ND נחשפה בליל אמש בשלושה אירועים שנערכו בו זמנית בשלוש ערים גדולות בארצות הברית, ספרד וכמובן יפן. רמז עבה לכך שגם הפעם מקווה מאזדה שהדגם יזכה להצלחה אדירה כמעט בכל שוק בו הוא משווק. למעשה, נכון לחודש יולי האחרון, ה-MX-5 יוצרה ב-940 אלף עותקים שונים (מכל שלושת הדורות), מה שהופך אותה למכונית הספורט הדו-מושבית הנמכרת ביותר בעולם אליבא דה ספר השיאים של גינס.

    מאזדה MX-5 מיאטה 2015

    הדור הרביעי של מאזדה MX-5 מיאטה יתבסס על טכנולוגיית ה-SkyActiv המוכרת של היצרנית, אותה טכנולוגיה שאפשר למצוא גם בדגמי מאזדה 3 החדשה ולמעשה בכל הדגמים החדשים של היצרנית. המהות שמאחורי השם  SkyActivהיא למעשה הפחתה מרבית במשקל הרכב והפקה של המקסימום ממנועי הבנזין נטולי הטורבו המוכרים לנו. ואכן, הדגם החדש יהיה קל בכ-100 קילוגרמים מקודמו בזכות שימוש רב יותר באלומיניום ובד קל יותר לגג המתקפל.

    בכל הקשור להיצע המנועים, ממלאת מאזדה את פיה מים בשלב זה ואינה מציינת אילו מנועים יקבל הדגם החדש. על פי הערכות שונות באתרי האינטרנט בחו"ל, יקבל הדגם שני מנועי בנזין ללא טורבו בנפחים של 1.5 ו-2.0 ליטרים שמקורם במאזדה 2 החדשה וב-CX-5 המוכר. ההנעה תהיה אחורית כמובן, כמיטב מסורת הדגם. תיבת הילוכים אוטומטית תוצע ככל הנראה בהמשך, בעיקר בעבור השוק האמריקאי.

    מאזדה מיאטה MX-5 2015

    תא הנוסעים של מאזדה MX-5 החדשה מציג שיפור ניכר ומשמעותי לעומת הדגם היוצא, כשהוא מבוסס כמעט בשלמותו על זה של הדגמים החדשים שהציגה היצרנית בשנים האחרונות, כמו ה-2 וה-3. המאפיין הבולט ביותר של התבססות זו הוא המסך הצבעוני הגדול שמותקן במרכז הקונסולה, כשהשליטה עליו מתבצעת דרך גלגלת ליד ידית ההילוכים. לדברי מאזדה מכנה המנוע הונמך והשמשה הקדמית עוצבה מחדש, כך שהראות החוצה מן הרכב תהיה טובה מבעבר.

    כמו כן מבטיחה היצרנית שיפור ניכר באיכות החומרים, וזה בהחלט משהו שאפשר לבנות עליו לאור השיפור המשמעותי שהציג הדור האחרון של ה-3, אותו כבר פגשנו על כבישי ארצנו.

    בשלב זה יוצע הרכב עם גג בד מתקפל ידנית בלבד, כאשר גרסה בעלת גג קשיח צפויה להופיע בהמשך, לפחות בחלק מהשווקים.

    אם חשקה נפשכם במאזדה MX-5 מיאטה ND כנראה שתצטרכו לחכות עוד קצת. תחילת שיווקו של הדגם באירופה צפויה רק לקראת אמצע השנה הבאה (2015) ואלינו היא צפויה להגיע כמה חודשים לאחר מכן. או במילים אחרות – בעוד שנה לפחות.

    מאזדה MX-5 מיאטה 2015

    dddd