תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

שברולט ניבה – רמז על לאדה ניבה חדשה

שברולט חושפת קונספט לדור חדש של הניבה מתוצרתה. זאת אומרת, מתוצרתה ומתוצרת לאדה. הדגם הסדרתי יופיע ב-2016.

  • 28-08-2014
  • מאת: אלירן אברזל

השם ניבה בוודאי מוכר ללא מעט מאנשי השטח הוותיקים שזוכרים את רכב השטח הרוסי לאדה ניבה ששווק כאן בשנות ה-90. בזמן שאנחנו התקדמנו ועברנו לטייל בשטח בכלים מודרניים (ובעיקר נעימים) יותר, ברוסיה המשיכו לשווק את אותה הניבה המוכרת עד היום. אז כיצד השתרבב שמה של שברולט לסיפור הזה? לג'נרל מוטורס שיתוף פעולה עם יצרנית הרכב הרוסית אוטו-ואז (AutoVaz), שהיא בעלת הבית של המותג לאדה, במסגרתו עדכנה שברולט את הניבה הוותיקה עם עיצוב חדש ומנוע בנזין מתוצרתה, אך המשיכה להשתמש בפלטפורמה העתיקה של הניבה. עכשיו מציגה שברולט את הדור הבא של הניבה שלה, מה שאומר שאולי סוף סוף הגיע זמנה של הלאדה ניבה הוותיקה ללכת לעולם שכולו חלודה.

שברולט ניבה

שברולט ניבה שנחשפת כעת מוגדרת כקונספט שעדיין אינו מוכן לייצור, כך שמוקדם עדיין לדבר על הפלטפורמה בה היא עושה שימוש. על פי כמה אתרים רוסיים, היא תציע מידות נדיבות יותר משל הדגם הנוכחי עם אורך כללי של 431.6 סנטימטרים. גם מנוע הבנזין צפוי להיות חדש, חסכוני וחזק מבעבר. מדובר במנוע בנזין בנפח של 1.8 ליטר שהספקו המרבי לא פורסם אך הוא יציע שיפור של כ-30 אחוזים בנתון המומנט המרבי. מנוע זה ישודך לתיבת הילוכים ידנית עם 5 הילוכים ולתיבת העברה עם הילוך כוח. נעילת דיפרנציאל תשלים את העברת הכוח לגלגלים.

תמונות של תא הנוסעים לא נחשפו אך ברור שהוא יהיה מודרני ונעים יותר לשהייה (לא שזאת חוכמה גדולה). בשברולט מבטיחים אביזרי נוחות כמו נעילת דלתות חשמלית, מערכת שמע עם חיבור USB, מצפן, שעון טמפרטורה חיצונית ואופציה למושבי עור מהודרים.

הרכב צפוי להופיע בגרסת הייצור הסופית שלו במהלך שנת 2016.

שברולט ניבה

dddd