תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • הונדה
  • טויוטה
  • אלבר נכנסת לתחום היבוא המקביל

    טויוטה

    אלבר נכנסת לתחום היבוא המקביל ומתחילה בשיווקם של דגמי הונדה וטויוטה ביבוא מקביל. פריוס וקאמרי היברידית מוזלות, סיינה ביבוא מקביל. הונדה סיוויק סדאן אמריקאית ואקורד היברידית.

    • 21-08-2014
    • מאת: מערכת CarsForum

    עבר לא מעט זמן מאז חוקקו התקנות המאפשרות יבוא מקביל של כלי רכב לישראל ורק עכשיו, שלוש וחצי שנים לאחר שנחקקו התקנות החדשות ושנה וחצי אחרי שנפתחה סוכנות היבוא המקביל הראשונה, מצטרפת יבואנית מקבילה שניה להיצע הישראלי. חברת אלבר, שעד כה התעסקה בעיקר בתחום הליסינג וההשכרה, נכנסת לתחום היבוא המקביל ותתחיל לייבא ארצה כמה דגמים של הונדה ושל טויוטה.

    בכך מצטרפת אלבר אל יבואנית הרכב המקבילה הראשונה שפעלה בישראל, חברת איילון מוטורס, שמייבאת ארצה ביבוא מקביל את רכבי פורד ולינקולן. רק שבניגוד לאיילון מוטורס, שמשווקת בעיקר רכבים שמקורם בשוק האירופאי, באלבר יתמקדו בשלב זה ביבוא של דגמים אמריקאים בלבד במפרט השונה מזה של הדגמים האירופאיים המקבילים שמשווקים כרגע בישראל.

    הונדה אקורד היברידית

    כך למשל, אלבר תייבא ארצה את הגרסה האמריקאית של הונדה סיוויק סדאן. לגרסה האמריקאית מנוע 1.8 ליטר בנזין בהספק מרבי של 143 כוחות סוס (זהה לגרסה הישראלית), אבל במקום תיבת הילוכים אוטומטית רגילה שמוצעת כיום ביבוא סדיר מצוידת הגרסה האמריקאית בתיבת הילוכים אוטומטית רציפה (CVT) שתסייע בשיפור צריכת הדלק. לדגם האמריקאי צריכת דלק משולבת של כ-16.6 קילומטרים לליטר ודרגת זיהום אוויר 3, לעומת הדגם הישראלי שמסתפק ב-15.2 קילומטרים לליטר ודרגת זיהום אוויר 6. מחירה של הסיוויק ביבוא מקביל יחל בכ-132 אלף ₪.

    גם הונדה אקורד תגיע ארצה במפרט שונה מהמוכר לנו. למעשה, מדובר בדור חדש של האקורד שהוצג בארצות הברית לפני למעלה משנה אך טרם הגיע לשוק האירופאי (ודרכו לשוק הישראלי). הדגם החדש מצויד במערכת הנעה היברידית הכוללת מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים ומנוע עזר חשמלי המשודכים לתיבת הילוכים רציפה. למערכת הספק מרבי כולל של 196 כוחות סוס וצריכת דלק משולבת של כ-20 קילומטרים לליטר.

    האקורד ההיברידית תגיע ארצה ברמת אבזור גבוהה למדי הכוללת 6 כריות אוויר, כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, מערכת שמע עם מסך מגע צבעוני, דיבורית בלוטות', מצלמת רוורס ומערכת לשמירה על נתיב הנסיעה. בנוסף תוצע גם הגרסה המאובזרת יותר, ה-EX-L, הכוללת גם מערכת התראה על סטייה מנתיב הנסיעה, התראה על תאונת חזית אחור, מצלמת רוורס מתקדמת יותר, גג שמש ומושבי עור מחוממים. המחיר יחל ב-200 אלף ₪ לגרסה הרגילה או 220 אלף ₪ לגרסת ה-EX-L.

    הונדה אקורד סדאן

    נעבור לטויוטה, שם תציע אלבר שלושה דגמים, מתוכם שניים מוכרים ואחד חדש (בערך) בשוק הישראלי. הדגמים המוכרים יהיו טויוטה קאמרי היברידית וטויוטה פריוס. בשני המקרים תציע אלבר מחיר נמוך יותר משל היבואן הרשמי, אם כי במקרה של הקאמרי הדבר ילווה גם ברמת גימור נמוכה יותר (LE אצל אלבר לעומת XLE אצל יוניון מוטורס). מחירה של הקאמרי ההיברידית ביבוא מקביל יעמוד על 180 אלף ₪ בעוד הפריוס תימכר בכ-145 אלף ₪.

    המצטרפת החדשה-ישנה להיצע הדגמים תהיה טויוטה סיינה. מדובר במיניוואן גדול ממדים עם שבעה או שמונה מקומות ישיבה, שהגיע עד כה ארצה רק ביבוא אישי ולא ביבוא סדרתי, למרות תוכניות מצד יוניון מוטורס לייבאו ארצה באופן סדיר. לסיינה מנוע בנזין V6 בנפח 3.5 ליטרים המפיק 266 כוחות סוס ואופציה למערכת הנעה כפולה קבועה.

    בארץ ישווקו שלוש רמות גימור של הסיינה, שמחירן יחל ב-220 אלף ₪ לגרסת ה-L הבסיסית ויגיע עד 270 אלף ₪ לגרסת ה-XLE הבכירה עם מערכת הנעה כפולה.

    טויוטה סיינה

    dddd