אינפיניטי QX50 ו-QX70 – שמות חדשים, רכבים ישנים

אינפיניטי EX

מאחורי שמות הדגמים החדשים של אינפיניטי מסתתרים דגמים ישנים – ה-QX50 הוא שמו החדש של ה-EX37, וה-QX70 הוא למעשה FX37.

  • 17-08-2014
  • מאת: מערכת CarsForum

באינפיניטי מנסים להכניס משב רוח רענן לאולמות התצוגה שלהם ומכריזים על מיתוג מחדש של שניים מהדגמים הוותיקים. כחלק מהשקת אינפיניטי Q50, עוברת היצרנית למבנה שמות חדש שאולי יעשה קצת סדר במבחר הקצת מבולבל של היצרנית. מאחורי השמות החדשים לא מסתתרים שום שינויים קוסמטיים או שדרוגים מכאניים ולמעשה מדובר בדיוק באותם רכבי פנאי-שטח גדולים, יוקרתיים ומיושנים שמשווקים כאן ללא שינויים משמעותיים מאז שנת 2009 ומתקשים לעמוד בתחרות מול המתחרים מגרמניה ויפאן. במחצית הראשונה של 2014 היה אינפיניטי מותג הפרימיום הכי פחות נמכר בישראל, עם ירידה משמעותית בהיקפי מכירותיו.

אינפיניטי QX50

האם מהלך המיתוג מחדש יעיר את המותג המנומנם? ממש לא בטוח, אבל ההנחה הגדולה שתעניק היבואנית על דגם ה-QX50 החדש בהחלט תסייע. ה-QX50 הוא למעשה EX37 המוכר, המשווק בארץ עם מנוע בנזין V6 בנפח 3.7 ליטרים שהספקו המרבי הוא 320 כוחות סוס. לרכב ביצועים נאים למדי (זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6.4 שניות) אבל צריכת דלק גבוהה יחסית של 9 קילומטרים לליטר על פי נתוני היצרן.
עד כה עמד מחירו ההתחלתי של ה-EX37 על כ-340 אלף ₪ אבל כעת, במסגרת השקת המיתוג מחדש, יושק הדגם שוב תחת השם QX50 Base ובהנחה של כ-41 אלף ₪.

מי שיחפוץ ברכב קצת יותר גדול יוכל לבחור ב-QX70, שהוא למעשה ה-FX37 המוכר. גם כאן, משווק הדגם עם אותו מנוע 3.7 ליטרים V6 בהספק מרבי של 320 כוחות סוס, רק שכאן המשקל העצמי גדול יותר ובהתאם הביצועים טובים פחות (6.8 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש) וצריכת הדלק נמוכה עוד יותר – 8.4 קילומטרים לליטר בממוצע על פי נתוני היצרן.
במקרה של ה-QX70 לא תינתן הנחה במסגרת המיתוג מחדש ומחירו ההתחלתי של הדגם יעמוד על 449 אלף ₪ לגרסת ה-GT.

אינפיניטי QX70

dddd