תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס AMG חושפת מנוע V8 חדש

    מרצדס

    מרצדס משיקה מנוע טווין-טורבו-בנזין חדש בנפח של 4.0 ליטרים, שיחליף את מנוע ה-6.3 ליטרים הקודם של החטיבה.

    • 28-07-2014
    • מאת: מערכת CarsForum

    לאט לאט אך בהתמדה גם חטיבות הספורט של יצרניות הרכב הגדולות מוותרות על מנועי הבנזין הגדולים לטובת מנועים קטנים יותר, ומוגדשים יותר. טוב, אולי קטנים זאת לא בדיוק המילה לתאר את מנוע ה-V8 החדש של חטיבת AMG מבית מרצדס, שיוצע בנפח של 4.0 ליטרים. אבל בכל זאת, הוא מחליף מנוע בנפח של 6.3 ליטרים ומציע הספק מרבי דומה. המנוע החדש קיבל את שם הקוד M178 והוא יחליף בהדרגה את מנוע ה-M156 הקודם של חטיבת AMG, ששימש בין היתר את הדור הקודם של ה-C63 AMG.

    מנוע AMG V8 החדש

    המנוע החדש מצליח להפיק יותר, מפחות – פחות נפח, פחות דלק וכמובן גם פחות זיהום אוויר. מדובר במנוע V8 בנפח של 4.0 ליטרים (3,982 סמ"ק, ליתר דיוק) שמצויד בצמד מגדשי טורבו ושלל טכנולוגיות חדשות לטובת שיפור היעילות והביצועים. הוא מתבסס בחלקו על טכנולוגיה שהוצגה לאחרונה במנוע ה-2.0 ליטרים טורבו מגרסת ה-AMG של מרצדס A קלאס, שהוא מנוע הארבעה צילינדרים החזק ביותר שנמצא כיום בייצור סדרתי.

    המנוע החדש מפיק הספק מרבי של 510 כוחות סוס ב-6,250 סל"ד ומומנט מרבי של 66.3 קג"מ בין 1,750 ל-4,750 סל"ד. למנוע משקל עצמי של 209 קילוגרמים והוא עומד בתקן זיהום האוויר Euro6. במרצדס מספרים כי המנוע החדש בשלל טכנולוגיות שנועדו לגרום לו להיות חסכוני ויעיל יותר. כך, למשל, הותקנו צמד מגדשי הטורבו בתוך בלוק המנוע על מנת לאפשר למנוע להיות קומפקטי יותר. במרצדס ויתרו גם על אגן השמן המסורתי, מה שאפשר להם להנמיך את מרכז הכובד של המנוע ב-55 מילימטרים שלמים, ויחד איתו את מרכז הכובד של הרכב כולו.

    מרצדס AMG V8 החדש

    המנוע החדש יבנה, כמו כל המנועים של חטיבת AMG, במפעל המנועים שבאפלטרבך (Affalterbach) בשיטת "One man, One engine". הדגם הראשון שצפוי לקבל את המנוע החדש יהיה ה-AMG GT החדש, שצפוי להיחשף בחודש ספטמבר הקרוב. בתחילת השנה הבאה צפוי המנוע החדש להגיע גם אל גרסת ה-AMG של מרצדס C קלאס החדשה ומשם אל דגמי AMG נוספים של היצרנית.

    dddd