תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פורד
  • פורד טרנזיט קאסטום בישראל

    פורד

    פורד טרנזיט קאסטום היא המסחרית הראשונה מדור המסחריות החדש של פורד שמגיעה ארצה. סנונית ראשונה לקראת קונקט וטרנזיט חדשות שיגיעו בהמשך השנה.

    • 22-05-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    עולה חדש לישראל – פורד טרנזיט קאסטום החדש. הקאסטום הוא האח החדש במשפחת הטרנזיט, שמתברג בגודלו בין הקונקט לטרנזיט המוכרת. הקאסטום הושק באירופה בשנה שעברה כחלק מחידוש כולל שעבר קו המסחריות של פורד אירופה, חידוש שכולל גם את הטרנזיט החדשה, גם את הקונקט החדש וגם אח קטן חדש בשם קורייר, שהוצגו גם הם בשנה שעברה. הקאסטום הוא הראשון שמגיע ארצה מבין שלושת הדגמים החדשים, כשהיבואן המקביל של רכבי פורד לישראל (איילון מוטורס) מקדים כהרגלו את דלק מוטורס הישנונית במספר חודשים. בדלק מוטורס יחלו לשווק את הדגם בישראל רק בעוד כחודשיים, אך רכבים ראשונים כבר הגיעו למלאי של איילון מוטורס בישראל והם זמינים למסירה מיידית.

    פורד טרנזיט קאסטום

    פורד טרנזיט קאסטום החדש היא כאמור מסחרית במשקל בינוני עם משקל כולל של 2,900 קילוגרמים. היא מתחרה ברכבים כמו רנו טראפיק החדש או יונדאי i800 ומשמשת בעיקר כרכב עבודה עירוני. לגרסה שתגיע לישראל כושר העמסה של כ-950 קילוגרמים שיפוזרו בתא מטען שאורכו המרבי מגיע ל-292 סנטימטרים ורוחבו המרבי מגיע ל-177 סנטימטרים.

    הקאסטום שיגיע ארצה הוא הדגם הארוך, שאורכו הכללי הוא 534 סנטימטרים ובסיס הגלגלים שלו הוא באורך של 330 סנטימטרים. הרכב יגיע ארצה בתצורת מטען (סגור) אך חברת "רחל תעשיות רכב" מלוד תדגם אותו בארץ בהתאם לדרישות הלקוח, כולל אפשרות להסבה לרכב היסעים.

    פורד טרנזיט קאסטום

    פורד טרנזיט קאסטום מצויד במנוע טורבו-דיזל בנפח של 2.2 ליטרים, גרסה משופרת ומשודרגת של מנוע ה-Duratorq המוכר של היצרנית. הוא עומד בתקן זיהום האוויר יורו 5 ומצויד במערכת הזרקה מסילה משותפת, מגדש טורבו עם גיאומטריה משתנה ויחס דחיסה נמוך יחסית לטובת אורך חיים גדול ככל האפשר. לגרסה תגיע ארצה הספק מרבי של 125 כוחות סוס ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ. המנוע ישודך לתיבת הילוכים ידנית עם שישה הילוכים וצריכת הדלק שלו תנוע בין 12.3 ל-15.5 קילומטרים לליטר.

    הטנזיט קאסטום הוא אחד מהרכבים המסחריים הבטוחים ביותר על פי ארגון הבטיחות האירופאי EuroNCAP, שם הוא זכה לציון ריסוק מרבי של 5 כוכבים. הרכב יגיע ארצה כשהוא מצויד ב-6 כריות אוויר, בקרת יציבות, מגביל מהירות אלקטרוני ובקרת שיוט – הציוד איתו נבחן במבחני הריסוק האירופאיים.

    מחירו של הטרנזיט קאסטום יחל ב-200 אלף ₪ לפני דיגומים והתקנות מקומיות. כמה רכבים ראשונים נמצאים כבר בארץ וזמינים לרכישה מיידית. בקרוב יחלו באיילון מוטורס לשווק גם גרסאות נוספות של הטרנזיט החדש, במשקל כולל גבוה יותר של עד 3,500 קילוגרמים. הטרנזיט הגדולות יותר יגיעו כאמור ארצה רק בעוד מספר חודשים ורק ביבוא ישיר, דרך דלק מוטורס.

    פורד טרנזיט קאסטום

    dddd