תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי ix25 קונספט נחשף

    יונדאי

    הצצה ראשונה אל יונדאי ix25, הג'יפון החדש מבית יונדאי שצפוי להופיע בשוק הסיני עוד השנה ובאירופה בהמשך.

    • 22-04-2014
    • מאת: מערכת CarsForum

    אם גם אתם שאלתם את עצמכם למה ליונדאי אין עדיין תשובה להצלחה האדירה של ניסאן ג'וק ודומיו, עכשיו תקבלו את התשובה (או לפחות הצצה ראשונה אליה). הכירו את יונדאי ix25, רכב הפנאי הקומפקטי החדש שמציגה היצרנית בתערוכת הרכב של בייג'ינג כקונספט, אם כי כזה שנראה ממש קרוב לייצור סדרתי. לדברי יונדאי הוא צפוי להגיע לשיווק סדרתי בסין עוד השנה, אך השם האירופאי שקיבל דגם הקונספט, מסדרת דגמי ה-i של היצרנית, מרמז כי לא מן הנמנע שיגיע לשיווק גם באירופה בעתיד הנראה לעין.

    יונדאי ix25 קונספט

    יונדאי ix25 יהיה רכב הפנאי הקטן ביותר של היצרנית, כשהוא ממקום מתחת לסנטה-פה ול-ix35 בהיצע הדגמים של היצרנית. אורכו של דגם הקונספט 427 סנטימטרים, רוחבו 178 סנטימטרים ובסיס הגלגלים שלו באורך של 259 סנטימטרים. מידות אלו יהפכו את ה-ix25 לאחד מהרכבים הגדולים בקטגוריה, כשהוא ארוך בכשני סנטימטרים משברולט טראקס ואופל מוקה ובסיס הגלגלים שלו דומה לזה של רנו קפצ'ור.

    דגם הקונספט מצויד במנוע בנזין בנפח של 2.0 ליטרים מסדרת Nu של היצרנית, המפיק בדגמים אחרים בהם הוא משווק בין 160 ל-175 כוחות סוס. גרסת הייצור הסדרתי תצויד ככל הנראה גם במנועי 1,600 סמ"ק, בנזין ודיזל, בהספקים של 140 כוחות סוס (בנזין) ו-128 כוחות סוס (דיזל). תיבת הילוכים אוטומטית תוצע כמובן כאופציה, לצד תיבת הילוכים ידנית.

    dddd