תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • ג'יפ
  • ג'יפ רנגייד – לקראת השקה ב-2015

    ג'יפ

    ג'יפ חושפת את הרנגייד - מתחרה חדש בסגמנט רכבי הפנאי הקטנים. יציע יכולת שטח אמיתית בהתאם למסורת של ג'יפ אבל גם את הקישוטים המקובלים בג'יפונים העירוניים.

    • 07-03-2014
    • מאת: מערכת CarsForum

    שיתוף הפעולה בין פיאט לקרייזלר (בעלת הבית של המותג ג'יפ) מוליד סוף סוף רכב מעניין ומיוחד. ג'יפ רנגייד הוא אולי לא התוצר הראשון של שיתוף הפעולה בין שתי יצרניות הרכב הללו, אך הוא כן התוצר המעניין הראשון, כזה שתוכנן ונבנה מחדש על בסיס ידע שחלקו שתי החברות ולא קיבל מספר עדכונים קוסמטיים וסמלים של יצרנית הרכב השנייה. וכך זוכה הרנגייד לעיצוב חיצוני שמבוסס, ללא ספק, על מסורת העיצוב של ג'יפ, אבל מבוסס על פלטפורמה שהושאלה בכלל מפיאט.

    הרנגייד הוא למעשה רכב פנאי-שטח קטן, ג'יפון, שיתחרה ברכבים כמו ניסאן ג'וק או רנו קפצ'ור. הוא מבוסס על פלטפורמה משודרגת של פיאט 500L, פלטפורמה שתשמש גם את פיאט 500X – רכב הפנאי הקטן והתואם שצפויה פיאט לחשוף עוד השנה. בניגוד לשאר המתחרים בקטגוריה, בג'יפ מבטיחים כי מסורת השטח שלהם תמשיך גם אל הדגם העירוני שלהם והוא יציע (לפחות בחלק מהדגמים) יכולת שטח של ממש המתבססת על מערכת הנעה כפולה קבועה עם הילוך כוח, צמיגי כביש-שטח (AT), נקודות עיגון לגרירת הרכב בשטח ומתלים עם אפשרות להגבהת הרכב ב-20 מילימטרים עם הירידה לשטח.

    ג'יפ רנגייד

    ג'יפ רנגייד יוצע עם מגוון רחב מאוד של מנועים ותיבות הילוכים, שיתאימו הן לטעמו של הלקוח האירופי והן לטעמו של הלקוח האמריקאי. באירופה יוצע הרכב עם שלושה מנועי בנזין – מנוע ה-1.4 ליטר טורבו-בנזין MultiAir של פיאט בהספקים של 140 או 170 כוחות סוס ומנוע ה-2.4 ליטר Tigershark של קרייזלר בהספק של 184 כוחות סוס. מנועי ה-MultiAir יוצעו עם אופציה לתיבת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמדים של פיאט (TCT) ומנוע ה-2.4 ליטר יוצע עם אופציה לתיבת הילוכים אוטומטית רגילה הכוללת לא פחות מ-9 הילוכים (לראשונה בקטגוריה).

    בנוסף תציע ג'יפ את הרנגייד עם שלושה מנועי טורבו-דיזל שהושאלו גם הם מהיצע המנועים של פיאט – 1.6 ליטר בהספק של 110 כוחות סוס, 1.6 ליטר בהספק של 120 כוחות סוס ו-2.0 ליטרים בהספק של 140 כוחות סוס.

    ג'יפ רנגייד

    רמת האבזור הסופית של ג'יפ רנגייד טרם נחשפה במלואה אך ברור כי תא הנוסעים עוצב תחת המטרייה של פיאט, זאת בניגוד לעיצוב החיצוני שהוא בבירור של ג'יפ. תא הנוסעים שואל את מערכת השמע החדשה של קבוצת פיאט, ה-U-Connect – מערכת אותה פגשנו לראשונה בדגמי אלפא מיטו 2014. מערכת שמע זו כוללת מסך מגע צבעוני וחיבורי בלוטות' ו-USB להתקנים חיצוניים. בנוסף יוצע הרכב עם אופציות למערכת בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, לוח שעונים עם מסך צבעוני, 7 כריות אוויר, בלם יד חשמלי ועוד.

    הרנגייד צפוי להגיע לישראל בתחילת שנת 2015. הרנגייד צפוי לרענן בצורה משמעותית את היצע הדגמים של ג'יפ בישראל, שהלך והתיישן בשנים האחרונות והתבסס בעיקר על הגראנד-צ'ירוקי ועל הרנגלר. אל הרנגייד צפוי להצטרף גם ג'יפ צ'ירוקי החדש, האח הגדול של הרנגייד שפותח גם הוא בשיתוף פעולה עם קבוצת פיאט.

    ג'יפ רנגייד

    dddd