תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • רנו
  • רנו מגאן
  • רנו פלואנס
  • מגאן ופלואנס יצאו לטיול

    רנו מגאן

    שלומי ואלירן החליטו לבדוק את שתי המשפחתיות האלו ולהבין מה ההבדלים ביניהם, אם בכלל. הם חזרו עם מסקנה מעניינת – העם צודק, הסדאן עדיפה.

    • 27-07-2010
    • מאת: מערכת CarsForum

    אלירן: החלטה שיווקיות של רנו הפרידה בין דגמי הסדאן (4 דלתות) וההאצ'בק (5 דלתות) של המגאן הנוכחית. לראשונה הם קראו פלואנס, השנייה שמרה על השם מגאן. לקחנו את שתיהן לסוף שבוע ארוך כדי לבדוק האם ההפרדה בין הדגמים היא שיווקית בלבד ומי מבין השניים טובה יותר כמשפחתית. חזרנו עם מסקנה עיקרית אחת - שתיהן צריכות מנוע חזק ומודרני יותר, בפלואנס זה מורגש יותר..

    שלומי: הביצועים של הפלואנס חלשים מדי. ב-2010 אין שום סיבה הגיונית שרכב מודרני ירגיש כלכך איטי. אם אתם מתכננים לעקוף מישהו מתישהו, אם אתם מתכננים לברוח אי פעם ממשהו, או אם מאיזושהי סיבה אתם רוצים להיתפס על מהירות - הרכב הזה לא בשבילכם. הגיר האוטומטי עושה עבודה לא רעה בכלל ומי שמכיר גרסאות AL4 מהעבר יופתע לטובה. אבל, לשילוב של 4 הילוכים ומנוע חלש מאוד יש מחיר, והוא רעש ניכר בתא הנוסעים. האצה בקצב סביר דורשת הורדה של הילוך ומשיכה של המנוע לסל"ד גבוה, וזה כבר יוצר לא מעט רעש בתא הנוסעים, נסיעה מנהלתית במהירות של 120 קמ"ש מציבה את מחוג הסל"ד על כמעט 3500 , הרבה מדי בשביל שזה ירגיש נוח. הנקודה החזקה (מאוד) של הפלואנס היא הגודל. הפלואנס הזאת פשוט ענקית, וקשה להאמין שהיא באותו סגמנט של הפורד פוקוס או מאזדה 3. הגודל הזה מחזיר את הדיווידנד בצורה של תא נוסעים מרווח מאוד, מלפנים ומאחור ואולי הכי חשוב - תא המטען. זאת כנראה גולת הכותרת של הרכב, לפחות בעבור המשפחה הממוצעת. אפשר לזרוק לתוך תא המטען הזה כל מה שצריך בשביל טיול משפחתי ממוצע בלי להיות מוטרד מהעובדה שצריך לסדר אותו כמו בטטריס ועדיין יישאר מספיק מקום לתיק עם הדברים הקטנים שמכניסים ברגע האחרון.  

    אלירן: הפלואנס משלמת מחיר לא קל על כל הגודל הזה. העיצוב החיצוני שלה נאה ומכובד והפעם נראה שבאמת הצליח לרנו עם השידוך בין תא המטען לשאר המכונית. בתוך העיר נסיעה עם הפלואנס ממש לא נוחה. סדרה של פניות לא נכונות ביציאה מהסוכנות של רנו בת"א הובילה אותי לסמטאות הצפופות של נווה צדק. אני לא יודע איך הצלחתי להוציא משם את הפלואנס בלי שום שריטה, כנראה שלחיישני החניה המקוריים יש חלק בנושא, אבל גם כשהגעתי הביתה גיליתי שהיא פשוט לא נכנסת לחניה שלי מתחת לבניין. כשיצאתי לחפש חניה ברחוב גיליתי שזאת לא משימה כל כך פשוטה, וחניות שנראות ממש גדולות במבט ראשון מצריכות לא מעט תמרונים עד המיקום המושלם, לא מעט בגלל ראות לקויה לאחור. מזל שההגה הופך קליל במהירויות נמוכות, כך שלפחות לא נדרש הרבה מאמץ משרירי הידיים.

    שלומי: לפחות היא נוחה, אפילו מאוד. מזכירה לי משפחתיות גדולות באמת כמו המונדיאו וה-C5. גם בנסיעה על הכביש המהיר וגם בדרך עירונית הפלואנס מפתיעה לטובה. בידוד הרעשים טוב כל עוד שומרים על מהירות חוקית ולא מנסים להאיץ את המכונית, ובקרת השיוט ומגביל המהירות משעשעים אותי לפחות בחלק הראשון של הנסיעה. כמה חבל שמיקום כפתורי ההפעלה שלהן תמוה. מערכת השמע בינונית ביותר באיכותה ובאופן כללי לא מצטיינת בתפעול נוח או אינטואיטיבי במיוחד, גם לא בעזרת ידית ההפעלה שמאחורי ההגה. בקרת האקלים המפוצלת שהגיעה עם מכונית המבחן מעולה. היא מצליחה להתמודד עם החום והלחות של סוף יולי בכבוד רב, ופתחי יציאת המיזוג מאחור הינם תוספת נחמדה. יש גם תא כפפות מקורר, אבל בקבוק מים גדול נכנס אליו בדוחק. גם תא המשקפיים שממוקם מעל המראה המרכזית קטן מאוד, והמשקפיים שלי לא הצליחו להיכנס פנימה.

    אלירן: ואז הגעתי לכביש המפותל. לא ציפיתי לגדולות ונצורות ממכונית משפחתית כבדה וארוכה כל כך, וכנראה שזאת הסיבה שגם לא ממש התאכזבתי. לפלואנס התנהגות כביש בטוחה וצפויה, וזה טוב כשמדובר במכונית משפחתית. בקרת היציבות עושה את עבודתה נאמנה כשעולה הצורך אבל לפעמים מתקנת בגסות, לא שזה חשוב במיוחד ברכב כזה.

    המעבר מהפלואנס למגאן הרגיש כמעט טבעי. תא הנוסעים של שתיהן זהה כמעט לחלוטין, וכל מה שכבר נכתב על הפלואנס בהקשר זה תקף גם כאן. אז איפה ההבדלים? המגאן מרגישה קשיחה יותר בהשוואה לפלואנס. בתוך העיר ועל כבישים משובשים זה לא ממש מועיל, כשמגיעים אל תוך הסיבוב מבינים מה התועלת של אותה קשיחות - בכביש המפותל המגאן מתנהגת בצורה טובה ומהנה יותר. אמנם גם בה מותקן אותו צמד עצל של מנוע וגיר, אבל משקלה נמוך יותר והיא קצת זריזה יותר, ממש קצת. גם היא סובלת מאוד מהמנוע החלש. בינתיים אנחנו נמתין למגאן עם מנוע 2 ליטר ו- 143 כ"ס שאמורה להגיע לארץ בעתיד הקרוב וזאת כבר תהיה אופרה אחרת לגמרי.

    שלומי: המגאן אולי טובה יותר בפיתולים אבל אני לא מוצא סיבה הגיונית לרכוש אותה. הקלף החזק באמת של הפלואנס הוא הגודל. אם תוציא את הקלף מהמשחק תישאר בעיקר עם חסרונות, ולמעשה תקבל את המגאן. היתרון היחסי שלה על פני הפלואנס פשוט לא רלוונטי אל מול מתחרות אחרות שנמכרות בתצורת חמש דלתות - פיאט בראבו, יונדאי I30, מאזדה 3 או פורד פוקוס. הפלואנס היא בהחלט מכונית משפחתית ראויה לאלו שרוצים כמה שיותר מקום בתמורה ל122 אלף השקלים שלהם, ומוכנים להתפשר על הביצועים. בתחום הזה פשוט אין לה מתחרות. המגאן - אולי בעתיד, עם מנוע וגיר אחרים תשוב להיות אלטרנטיבה ראויה.

    ציוני מערכת CarsForum:

    מגאן:
    כללי: * * *
    הנאה מנהיגה: * *
    ביצועים: *
    נוחות: * * *
    אבזור: * * *

    פלואנס:
    כללי: * * * *
    הנאה מנהיגה: * *
    ביצועים: *
    נוחות: * * * *
    אבזור: * * *

    צריכת דלק ממוצעת במהלך המבחן: מגאן: 9.6 ק"מ לליטר. פלואנס: 9.5 ק"מ לליטר.

    רנו פלואנס בקטלוג הרכב החדש של CarsForum
    רנו מגאן בקטלוג הרכב החדש של CarsForum

    dddd