תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פורשה
  • פורשה פאנאמרה
  • פורשה פאנאמרה 2013 – גם היברידית נטענת

    פורשה פאנאמרה

    פורשה מציגה את דגמי 2013 של הפאנאמרה, שזוכים לעדכונים קוסמטיים קלים לצד גרסה היברידית-נטענת (Plug In) חדשה וגרסה עם בסיס גלגלים מוארך.

    • 04-04-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    דגמי 2013 של פורשה פנמרה נחשפים רשמית לקראת תחילת שיווקם באירופה ומציגים מתיחת פנים קוסמטית קלה לצד הרחבת היצע הדגמים. הפנמרה המחודשת תוצג לראשונה בתערוכת הרכב של שנחאי, שתיפתח בסוף החודש. מדובר בסגירת מעגל בעבור פורשה, שכן גם ההשקה הראשונה של הפנמרה בוצעה באותה התערוכה, חמש שנים קודם לכן. בעבור הפנמרה תהיה זו מתיחת הפנים הראשונה ודי במבט חטוף בתמונות כדי להבין שבפורשה מאמינים שסוס מנצח לא מחליפים. בכל מה שקשור לעיצוב הדגם המחודש שומר על קו העיצוב המוכר עם שינויים קלים ביותר ליחידות התאורה הקדמיות, הפגושים ומכסה המנוע.

    פורשה פאנאמרה 2013

    את השינויים המשמעותיים ביותר בפנמרה ניתן למצוא דווקא באגף המכאני. בפורשה יציעו כעת את הפנמרה גם בגרסה בעלת בסיס גלגלים גדול יותר. תוספת של כ-15 סנטימטרים לבסיס הגלגלים אמורה לשפר, לדברי פורשה, את מרווח הברכיים של היושבים מאחור. הגרסה המוארכת תוצע רק בדגמי הטורבו וה-4S ותכלול גם מתלים בכיול שונה ורך יותר.

    בנוסף תוצע פורשה פנמרה 2013 גם בגרסה היברידית נטענת (Plug In) שתצטרף לגרסה ההיברידית הרגילה שהוצעה עד כה. גרסת ה-Plug In כוללת מנוע בנזין V6 בהספק של 316 כוחות סוס שמשודך למנוע חשמלי בהספק של 96 כוחות סוס. המערכת ההיברידית הנטענת תאפשר נסיעה חשמלית טהורה לטווח מרבי של 36 קילומטרים ובמהירות מרבית של 135 קמ"ש. טעינת הרכב מתבצעת דרך שקע טעינה ביתי רגיל (4 שעות לטעינה מלאה) או דרך עמדת הטענה ייעודית של פורשה (2.5 שעות לטעינה מלאה). לאחר סיום טווח הנסיעה החשמלי תעבור המכונית לנסיעה היברידית רגילה, עם צריכת דלק של כ-33 קילומטרים לליטר.

    פורשה פאנאמרה 2013

    דגמי ה-S וה-4S של פורשה פנמרה 2013 מקבלים גם מנוע V6 טווין-טורבו חדש, שיחליף את מנוע ה-V8 הנוכחי. למנוע החדש נפח של 3 ליטרים והספק מרבי של 414 כוחות סוס, כ-24 כוחות סוס יותר ממנוע ה-V8 הקודם. המנוע החדש יוצע עם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים (PDK) עם 7 יחסי העברה, ללא אופציה לתיבת הילוכים ידנית.

    מחירה של פורשה פנמרה 2013 בגרמניה יחל ב-81,850 אירו לדגם הדיזל הבסיסי. הגרסה ההיברידית הנטענת תעלה כ-110,500 אירו וגרסת הטורבו המאובזרת ביותר תעלה כ-163 אלף אירו. השיווק באירופה צפוי להתחיל בחודש יוני השנה וכמה שבועות לאחר מכן היא צפויה להגיע גם לישראל.

    פורשה פאנאמרה 2013

    dddd