תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיטרואן
  • פיגו
  • PSA: בקרוב נציג מכונית שנוסעת על אוויר

    פיגו

    קבוצת פיג'ו-סיטרואן מתכננת מכונית היברידית המבוססת על אוויר במקום מצברים. צפו בסרטון עם הסברים.

    • 27-01-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    לא, זאת לא בדיחה. בקבוצת פיג'ו-סיטרואן (PSA) עוסקים בימים אלו בפיתוח מערכת היברידית חדשה שתבסס על אוויר במקום על מצברים חשמליים. המערכת החדשה, Hybrid Air, אמורה להגיע לשיווק סדרתי לקראת שנת 2016 וצפויה להתאים בעיקר למכוניות הקומפקטיות של הקבוצה, כמו פיג'ו 208 או סיטרואן C3, בעוד הדגמים הגדולים יותר ימשיכו להתבסס על מערכת ה-Hybrid4 של הקבוצה המשלבת מנוע דיזל עם הנעה חשמלית. היעד שאפתני למדי - צריכת דלק של כ-33 קילומטרים לליטר ופליטה של 70 גרם CO2 לכל 100 קילומטרים.

    היברידית על אוויר

    המערכת ההיברידית החדשה מחליפה את יחידות המצברים הכבדות שמשמשות את המערכות ההיברידיות הנוכחיות במיכל אוויר. בזמן בלימה או נסיעה המערכת ההידראולית המיוחדת דוחסת אוויר בלחץ גבוה אל מיכל אוויר בלחץ גבוה. לאחר שהמיכל מתמלא ולפי דרישת הנהג, מוזן האוויר בלחץ הגבוה אל יחידת הנעה מיוחדת שפותחה על ידי PSA, שמעבירה כוח לגלגלים. המערכת תציע שלושה מצבי פעולה - נסיעה על בנזין בלבד, נסיעה משולבת (היברידית) אוויר ובנזין ונסיעה על אוויר דחוס בלבד (ZEV, Zero Emission Vehicle).

    טווח הנסיעה המרבי על אוויר בלבד לא פורסם אך ב-PSA מבטיחים כי 60 עד 80 אחוז מהנסיעות העירוניות יתבצעו ללא שימוש במנוע הבנזין. עוד מבטיחים בפיג'ו כי המערכת החדשה לא תפגע בנפחו של תא המטען או במרווח הפנים של תא הנוסעים, וזאת בזכות העובדה שהיא מותקנת בתחתית הרכב. צפו בסרטון המצורף הכולל אנימציה עם הדגמת פעולת המערכת.

    dddd