Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7283 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בפונטו ספייס אוטומטית הוחלפו רפידות בלמים קדמיים לפני 18K ק"מ. לא הוחלפו הדיסקים/צלחות וגם לא עברו חריטה.

 

לאחרונה יש צפצופים בעת לחיצה על הבלמים במיוחד בירידות. בדקתי את הרפידות ויש עליהן עוד מספיק בשר. על הדיסקים יש על פני כל השטח ובצורת עיגולים, כעין שריטות או חריצים שטחיים. לדעתי הצפצופים הם בגלל הדיסקים.

 

השאלה שלי פשוטה - עד כמה במצב כזה, שהדיסקים דורשים החלפה או חריטה ויש צפצופים בזמן בלימה, יש פגיעה בעוצמת הבלימה? מעניין אותי לדעת! וכן, אני יודע שצריך למוסך וזה מה שאני עושה מחר, אני שואל רק לגבי הבלימה עצמה.

 

ועל הדרך עוד אחת:

בפונטו ספייס אוטומטית אחרת הבלמים הקדמיים מחזיקים שיא: מעל 30K ק"מ. מעולם לא החזיקו יותר מ- 24Kק"מ.

הרכב הזה נוסע כמו בעבר: 1/3 מהנסיעות ת"א-י-ם.

הרפידות ששמו הן תחליפיות ויש עליהן עוד בשר - להערכתי כ- 40% מהעובי של רפידה חדשה.

האם יתכן וזה רפידות מסוג "קשות"?

אם כן, יש לזה השלכות על עוצמת הבלימה בהשוואה לרפידות "רכות" שמחזיקות פחות זמן.

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

פורסם

לגבי השאלה הראשונה עם הדיסקים - בפרוייקט החלפת בלמים שעשה איציק נ. על פונטו ספייס מצאתי את התמונה:

http://www.carsforum.co.il/vb/attachment.php?attachmentid=4965

ככה בדיוק אולי אפילו קצת יותר חרוץ נראה הדיסק אצלי - והוא עשה כבר כ- 50K ק"מ.

ההבדל היחיד הוא שהרפידות יש עליהן יותר "בשר" מאשר בתמונה של איציק!

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

פורסם

תבין וזה נאמר כאן הרבה פעמים בעבר:

 

רפידה טובה יותר שבולמת טוב יותר- נשחקת מהר יותר!

רוצה אורך חיי רפידות? קנה Beser, חרא של בלימה אבל גם אחרי 40 אלף ק"מ לא יירד לך בקושי מ"מ והרפידות יהיו כמעט חדשות (אני לא בבית אבל אם הייתי אז הייתי מצלם ומעלה תמונות של הרפידות שאבא שלי שם בעבר בפולו- יותר נכון שבמוסך שלא מורשה יבואן שמו אותם)

למשל: שהיינו מטפלים ברשת היבואן בפולו היינו מחליפים ברקסים כמעט כל טיפול (המון נסיעות בתוך העיר) אבל הבלימה הייתה מצויינת ולא היו רעשים. אבל עם ה- Beser היו רעשים של מטוס בנחיתה והבלימה הייתה גרועה! פשוט חבל! ומה שהרפידות עשו בעצם הן חרטו את הצלחות ועיוותו אותן! אז מה בסוף? לא יצאנו בנזק של רפידות בלבד אלא גם צלחות חדשות!

בסופו של דבר לא שאלתי את אבא שלי קניתי סט צלחות+רפידות של Lucas הלכתי למוסך (אבא שלי לא רצה לבצע ברשת היבואן) והרכיבו לי אותם!

חמוד, בבלמים לא משחקים! אורך חיים? החיים שלך ושל הסובבים אותך שווים יותר מעוד 100-200 ש"ח?

במידה ואינך רוצה להחליף במוסך מורשה קנה רפידות וצלחות מתוצרת מוכרת בלבד! אל תשחק בבלמים!

מאיפה אתה בארץ? אתה צריך הנחה לבלמים? אם אתה מהדרום צור איתי קשר בה"פ ואנסה לסדר לך סט צלחות+רפידות של Lucas במחיר טוב ורק תמצא מוסך שיעשה לך עבודה ותתקין (או אם אתה יודע אז לבד למרות שאני מאוד נגד זה).

 

איתמר ג'ורג'.

פורסם

תודה איתמר!

 

 

לא שאלתי על איך להשיג אורך חיים ארוך יותר של הבלמים - ממש לא!

 

בשאלה השנייה עם הרפידות שמחזיקות הרבה זמן - זה לא אוטו שלי ובמוסך (מורשה מוכר) שמו את הרפידות התחליפיות בלי לשאול. כלומר המצב המתואר הוא כרגע בתור עובדה ואני שואל לגבי המשמעות של אורך חיים ארוך ביחס לעוצמת ואיכות הבלימה.

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

פורסם

מבלי לגרוע מתשובות אחרות וקשורות יותר, סתם הערה קטנה - תוודא שהחריקה באה מהקדמיים.

דרך פשוטה לבדוק את זה - תתחיל נסיעה איטית ותרים את בלם היד, כדי לראות - אולי זה בכלל בא מהאחוריים.

קצת קשה מתוך הרכב לאכן את מקור החריקה.

 

ניר

פורסם

רפידות זולות=קשות כמו אבן.

עכשיו דמיין, 2 אבנים שנלחצות זה כנגד זו, האם הצלחת המסתובבת תעצור בקלות?

 

הבנת יפה.

 

אביחי

פורסם

יצרני הרכב אינם מייצרים בעצמם את רפידות הבלם אלא יצרני משנה כך שיש רפידות חליפיות מצוינות ואפילו של יצרן משנה של יצרן הרכב ויש רפידות בלם חליפיות מאיכות גרועה.

גם אני בעד איכות בלימה טובה ולא הסתכלות על אורך חיים.

בברכה - רפי לין :-)

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם
בפונטו ספייס אוטומטית הוחלפו רפידות בלמים קדמיים לפני 19K ק"מ...............לאחרונה יש צפצופים בעת לחיצה על הבלמים במיוחד בירידות. ..........לדעתי הצפצופים הם בגלל הדיסקים.
מבלי לגרוע מתשובות אחרות וקשורות יותר, סתם הערה קטנה - תוודא שהחריקה באה מהקדמיים.....תרים בלד יד בנסיעה.....
מודה - טיפש הייתי

 

הצפצופים באים מהבלמים האחוריים. בנסיעה במקום בטוח (במרכז הארץ :-)) הרמתי קצת בלם יד ואז נפל האסימון.

הבלמים האחוריים הוחלפו לפני סה"כ 5000ק"מ: סט נעליים, למיטב ידיעתי, מקורי. סט תופים OEM של "ברמבו" וגיזרת בלם שהייתה שבורה. הכל במוסך מורשה פיאט.

 

היום חזרתי למוסך.הם זיהו שיש רעש. הורידו את כל 4 הגלגלים. קבעו בוודאות שהרעש לא בא מקדימה (איזה תמים הייתי).

הם לא זיהו שום בעיה שהיא בבלמים האחוריים. כל מה שעשו זה ששייפו גם את הרפידות וגם את התופים עם נייר לטש. נסיעת מבחן שהם עשו גרמה להם לחשוב שהבעיה נפתרה. כמובן שלא לקחו כסף.

 

הצפצופים מופיעים רק אחרי כמה דקות נסיעה שהבלמים מתחממים. במוסך ראיתי שעל אחת מהרפידות יש קו ישר לאורך הרפידה של אבק מלמעלה עד לקצה שלה.

 

כמובן שעד שהגעתי לעבודה הצפצופים חזרו כאילו כלום. טילפנתי למוסך, אמרו לי לחזור שוב ושהם יחשבו מה לעשות.

 

מה דעתכם? מה יכולה להיות הבעיה? האם יתכן שבגלל שהרפידות והתופים הם של שתי חברות שונות, אז אכלתי אותה ונידונתי לצפצופים חזקים בבלימה?

 

עוד דבר קשור - הבלם יד עולה 8 קליקים ובהיינס לפונטו כתוב שצריכים להיות לא יותר מ- 5 קליקים.

 

תודה מראש לעוזרים

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

פורסם

1. לגבי מהלך בלם היד: אם יש לך היינס, אז כנראה שכתוב שם איך למתוח את כבל בלם היד. מתח את הכבל עד שבלם היד יעלה רק 5 קליקים.

 

2. לגבי הרעש בדראמים: לעיתים כשהדראמים והסנדלים מתוצרות שונות יש לבצע התאמה של הרדיוסים של חלקי הבלם (התאמת הסנדלים לדראמים). עושים את זה בעלות נמוכה בעסקים המתמחים בשיפוץ מכלולי בלמים כדוגמת "דיסקל" או "המדביק". היות וההתאמה דורשת פירוק הבלמים האחוריים והיות ואתה (כנראה) לא מעוניין לבצע את עבודת הפו"ה בעצמך, נותר לך רק להציע למוסך שלך לבצע את ההתאמה.

 

 

 

בהצלחה.

פורסם
רפידות זולות=קשות כמו אבן.

עכשיו דמיין, 2 אבנים שנלחצות זה כנגד זו, האם הצלחת המסתובבת תעצור בקלות?

 

הבנת יפה.

 

אביחי

REMSA הן רפידות זולות וטובות והן אינן קשות כמו אבן, להפך (רכות - וגם משאירות הרבה פיח על הג'אנטים).

 

כל מקרה לגופו.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

שלום.

 

הבעיה היא החומר של נעלי הבילום האחורים לא טוב ולא מתאים לאקלים בארץ.

כדי לפתור את הבעיה יש להחליף את החומר על נעלי הבילום האחורי [ספיד-בנד]

כמו כן ניתקלתי כבר בתופעה של דרמים חדשים שלא חרוטים היטב ויתכן שמשם גם יש בעיה.

 

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

פורסם
הבעיה היא החומר של נעלי הבילום האחורים לא טוב ולא מתאים לאקלים בארץ.

כדי לפתור את הבעיה יש להחליף את החומר על נעלי הבילום האחורי [ספיד-בנד]

כמו כן ניתקלתי כבר בתופעה של דרמים חדשים שלא חרוטים היטב ויתכן שמשם גם יש בעיה. בברכה בני ל.

תודה בני, ידעתי שיש על מי לסמוך!

 

"ספיד בנד" - מה הכוונה - להחליף בעצם את הרפידה עצמה בלבד על ידי הדבקה? אני מבקש הסבר למושג כי זה לא מוכר לי.

זה קצת מבלבל אותי עכשיו - כל ההחלפה בוצעה במוסך מורשה ושילמתי די הרבה כסף ולא כדי שעכשיו יחרטו בלמים "חדשים לגמרי" - כמו שהם אמרו.

הספיקו לי פעם אחת בלמים תחליפיים שהיו זבל שבזבל - חצי מחיר אבל גם חצי בלמים.

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

פורסם
תודה בני, ידעתי שיש על מי לסמוך!

 

"ספיד בנד" - מה הכוונה - להחליף בעצם את הרפידה עצמה בלבד על ידי הדבקה? אני מבקש הסבר למושג כי זה לא מוכר לי.

זה קצת מבלבל אותי עכשיו - כל ההחלפה בוצעה במוסך מורשה ושילמתי די הרבה כסף ולא כדי שעכשיו יחרטו בלמים "חדשים לגמרי" - כמו שהם אמרו.

הספיקו לי פעם אחת בלמים תחליפיים שהיו זבל שבזבל - חצי מחיר אבל גם חצי בלמים.

 

שלום.

הבנתה בדיוק למה התכון המשורר.

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

×
×
  • תוכן חדש...