מאזדה 3 היא הנציגה של מאזדה בקטגוריית המשפחתיות. בדור הנוכחי מבצעת ה-3 קפיצת מדרגה משמעותית בכל התחומים, ומשדרת תחושה שהיא כמעט "פרימיום". ה-3 מציעה את אחד מתאי הנוסעים האיכותיים והמאובזרים ביותר בקטגוריה (גם בגרסת הבסיס), אם כי המרווח אינו מבריק, במיוחד במושב האחורי. ה-3 מציעה חבילת בטיחות מרשימה בכל הגרסאות, עם התראה ותיקון סטיה מנתיב, התראה על שמירת מרחק,פנסי "לד" אדפטיביים ובלימה אוטונומית. ה-3 מוצעת בישראל עם שני מנועי בנזין, 1.5 ו-2.0 ליטר המשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים. במסגרת מתיחת הפנים של הדגם נעשו שינויים קלילים בעיצוב החיצוני ורמת האבזור שופרה משמעותית.
התנהגות כביש, איכות חומרים, אבזור.
מרווח פנים, ביצועים בדגם ה-1.5, ובכלל חבל שאין טורבו.
תמורה מצויינת בכל התחומים עם פשרה על מרווח הפנים.
הדור הרביעי של מאזדה 3 נחשף בלוס אנג'לס עם עיצוב מחודד, מנוע חדש, שלדה משופרת, ומערכת בטיחות מאוד מעניינת
"חכם לא נכנס לצרה שפיקח יוכל לצאת ממנה" - אלה המכוניות שמציעות הכי הרבה מערכות בטיחות אקטיביות עד 200,000 ₪
מאזדה מציגה צלליות של שני קונספטים חדשים שצפויים להיחשף בתערוכת טוקיו בסוף החודש. אחד מהם רומז על מציאת הדרך
יניב לקח את המאזדה 3 מתוחת הפנים למבחן וחזר עם הרבה מסקנות, שעיקרן "פששששש"
מאזדה 3 המחודשת נוחתת בישראל וממשיכה להציע חבילה מעניינת ביחס למחיר ולקטגוריה