תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מאזדה
  • מאזדה 3
  • הגיעה לנחלה: מאזדה רומזת ל-3 החדשה

    מאזדה 3

    מאזדה מציגה צלליות של שני קונספטים חדשים שצפויים להיחשף בתערוכת טוקיו בסוף החודש. אחד מהם רומז על מציאת הדרך

    • 15-10-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    בשנים האחרונות מאזדה החליטה להתחיל לצאת בהצהרות די גרנדיוזיות, בעיקר על כוונותיה להתחיל לשחק גם בשוק הפרימיום. אבל עד היום, מאזדה הציגה אופי שהוא ההיפך המוחלט ממותג פרימיום מבוסס, או מותג מבוסס בכלל. שזה די הגיוני לאור העובדה שמחוץ לגבולות מדינת ישראל מאזדה היא יצרן קטן ונישתי יחסית שלא זוכה להרבה אור זרקורים. בערך כמו סובארו, גם פה בניגוד לארץ הקודש.

    תנו לי להסביר. ה"אופי" הזה, של מותג פרימיום (אבל לאו דווקא) מבוסס מתבטא בדבר אחד עיקרי - שמירה על קו אחיד. בין אם זה קו עיצובי שמשתנה באופן מידתי מדור לדור (ב.מ.וו) או שמירת על עיצוב ואיכות תאי נוסעים שיהיו תמיד חצי צעד לפני המתחרות (פולקסווגן עד לא מזמן) או נאמנות לעקרונות שעליהם מבוססת הצלחת המותג ונסיון להביא אותם גם לדגמים "עממיים" (אאודי - קוואטרו).

    מאזדה, עד עכשיו בכל אופן. לא עשתה את זה. אם תיזכרו ב-5-6 הדורות האחרונים של ה-323 שהפכה ללאנטיס ומאוחר יותר ל-3, תראו שחוץ מהסמל (שגם הוא התחלף) אין הרבה שמקשר בין אז לעכשיו, או אפילו בין הדור הקודם של ה-3 לזה הנוכחי. לא שפת עיצוב, לא איכות חומרים, לא מיצוב, כלום.

    זה - כמו אצל אנשים - אופי של (מותג) צעיר, לא בשל, שבודק איך הסביבה שלו מקבלת התנהגות כזו או אחרת, וזורק חצים למטרה ומנסה לראות איזה מהם נתפס.

    בדור החדש של ה-CX5 שמאזדה השיקה, נראה שהוחלט לישר קו עם תא הנוסעים של ה-3/6, קצת לעצב מחדש, להוסיף טכנולוגיות חדשות פה ושם, ופחות או יותר זהו. האופי של הרכב נשאר ללא שינוי ואף מהפך יוצא דופן לא נרשם. נראה היה כאילו הם פשוט החליטו לא לעבוד קשה מדי, אבל עכשיו, עם חשיפת שני קונספטים חדשים, שאחד מהם הוא בלי צל של ספק של ה-3 הבאה, הסיפור מתבהר.

    אחרי מה שנראה כמו ההקדמה הארוכה ביקום, אפשר לגשת לנושא. במהלך החג (כמה חסר התחשבות מצידם) חשפה מאזדה את הצללית של שני קונספטים אותם היא תציג בתערוכת טוקיו. אחד נראה דומה באופן מחשיד למאזדה 3 הנוכחית, עם רמזים לעיצוב שמזכיר את ה-CX5.

    כיאה לחשיפה ראשונית של קונספט, מאזדה מקמצת בפרטים טכניים של הרכב ומציינת בעיקרון רק שני דברים. הראשון הוא שמו של דגם הייצור של הקונספט, "הדור הבא", שכביכול אפילו לא רומז על קשר כלשהו ל-3; והשני, שהרכב שיתבסס על הקונספט ישתמש במנוע הסקייאקטיב X, שפועל על בנזין, אבל משתמש בשיטת ההצתה של דיזל - דחיסה ולא מצת חשמלי.

    אבל גם בלי שמאזדה תחשוף פרטים על הדגם, כבר אפשר לראות את העליה שלה על דרך המלך והתבססותה כמותג בוגר. אם, כאמור, החשיפה של ה-CX5 החדשה גרמה לנו לחשוב שמאזדה התעצלה, הפעם ברור שזה לא קרוב לשם, אלא "החלפת דיסקט". מירי לכל הכיוונים, לצליפה מדויקת במטרות המוגדרות והספציפיות שלך.

    יחד עם ה"דור הבא" מציגה מאזדה גם דגם קופה 4 דלתות, שעשוי - ועשוי שלא - להוות את הבסיס ל-6 העתידית. אולם לגביו היצרנית אינה מוסרת שום פרטים.

    דבר אחד נוסף שצריך להתייחס אליו בתמונות שמאזדה פרסמה הוא התמונה של מרכב המכונית. בתמונה נראה המנוע כשהוא נח בתוך התא שלו, אבל שלא כמו בדגמים הנוכחיים של מאזדה, הוא יושב לפני הסרן הקדמי. המשמעות לעניין הזה היא כפולה - אחת, שהמרווח בתא הנוסעים (מנקודות התורפה של מאזדה) צפוי להשתפר, והשניה - שיש סיכוי לא רע שהתנהגות הכביש של ה-3 הבאה תהיה פחות טובה משל זו הנוכחית עם נטיה מובהקת הרבה יותר לתת היגוי.

    אבל אם אנחנו טועים, הרי שהחשיפה הזו מעידה על כך שנראה שמאזדה הגיעה לנחלה, ועם הכיוון שאליו היא הולכת בעשור וחצי האחרונים, של מכוניות משפחתיות אמינות ומהנות לנהיגה, אנחנו יכולים רק לברך על כך שהיא החליטה שזו הדרך בה היא מתעתדת לצעוד בשנים הבאות. אלינו צפויה ה-3 החדשה להגיע בשנת 2019, אז נראה כמה קרוב נשארה מאזדה לשביל שהיא עצמה יצרה.

    dddd