תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מאזדה
  • מאזדה 2
  • מאזדה 2 דמיו
  • מאזדה 2 החדשה בישראל

    מאזדה 2

    הסופר מיני החדשה נוחתת בישראל בגרסאות 4 ו-5 דלתות, מנוע אחד והרבה אבזור שמתפרס על מגוון רחב של רמות גימור. המחיר החל מ-100,000 ש"ח

    • 03-06-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    דלק מוטורס פותחת את הקיץ עם השקת מאזדה 2 החדשה בישראל. המחיר יחל ב-100,000 ש"ח וההיצע כולל שני דגמים - סדאן 4 דלתות בשם דמיו (על שם הדגם אותו החליפה ה-2 המקורית ב-2007) והאצ'בק 5 דלתות ששומרת על הכינוי "2". ה-2 החדשה תוצע בארבע רמות גימור והדמיו תסתפק בשתיים בלבד, הבסיסית והבכירה.

    מאזדה 2 החדשה לא רק עונדת את עיצוב הסקיי-אקטיב של משפחת הדגמים של היצרנית, אלא היא גם נשענת על אותה פלטפורמה קלת משקל. גם המידות צמחו במידה ניכרת וה-2 החדשה ארוכה מקודמתה ב-14 ס"מ (406 ס"מ בסך הכל). מאזדה דמיו החדשה, שמקבלת תא מטען נפרד בנפח של 414 ליטר (280 ליטר בהאצ'בק) ארוכה עוד יותר, עם 432 ס"מ מפגוש לפגוש. בסיס הגלגלים של השתיים זהה ואורכו 257 ס"מ, צמיחה של 9 סנטימטרים ביחס ל-248 ס"מ של הדגם הקודם.

    מאזדה 2 2015 החדשה

    ה-2 תוצע כאמור בארבע רמות גימור. כבר בגרסת אקטיב הבסיסית כוללת המכונית אבזור שלא היה מבייש גרסאות בכירות של מכוניות סופר מיני אחרות עם הנעה ללא מפתח, דיבורית בלוטות', מחשב דרך ומערכת שמע עם שליטה מההגה ושקעי USB.

    גרסת דיינמיק, שתעלה 106,000 ש"ח, מוסיפה גם מערכת לבלימה אוטומטית במהירויות עירוניות, התרעה על סטייה מנתיב, חישוקי 15 אינץ' קלים, מערכת מולטימדיה MZD Connect דומה לזו שבמאזדה 3 עם תמיכה מלאה בעברית אך ללא ניווט, בקרת שיוט, בקרת אקלים, מצלמת רוורס, חיישני גשם ותאורה, קיפול חשמלי למראות ופנסי ערפל קדמיים. גרסאות הספורט וה"פיור-ווייט" שתעלנה 112,500 ש"ח ו-114,500 ש"ח בהתאמה, מוסיפות לחבילה פנסי LED מלאים, ניטור שטח מת במראות הצד, חישוקים גדולים יותר, תצוגה עילית ועוד.

    מאזדה 2 דמיו 2015 החדשה

    גרסת הארבע דלתות, מאזדה 2 דמיו, תשווק כאמור בשתי רמות גימור בלבד - אקטיב הבסיסית ו"פיור בלאק" הבכירה. האבזור שלהן זהה לזה שבגרסת ההאצ'בק עם הבדל אחד - הריפודים. במקום שילוב עור לבן בגרסת פיור ווייט, הם מגיעים כאן - כיאה לשם - בצבע שחור. מחירי המאזדה 2 דמיו יעמדו על 112,000 ש"ח לגרסת קומפורט ו-120,000 ש"ח לגרסת פיור בלאק.

    מאזדה 2 משווקת עם מנוע אחד בלבד, אותו פגשנו כבר ב-3. מדובר על בנזין אטמוספרי בטכנולוגיית סקיי-אקטיב בנפח 1.5 ליטר. המנוע מפיק 111 כ"ס מכובדים למדי ומומנט ממוצע של 14.8 קג"מ. למרות הנתונים הטובים, עדיין מדובר במנוע אטמוספרי, שלא נהנה מהגמישות של מנועי טורבו. הראיה לכך היא שיא הספק שמגיע ב-6,000 סל"ד ושיא מומנט שמושג רק ב-4,000 סל"ד גבוהים מאוד. המנוע משודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית עם אפשרות לשליטה ידנית מהידית. בגרסאות המאובזרות יותר מצטרפים גם משוטי העברת הילוכים להגה.

    מאזדה 2 2015 החדשה

    מאזדה 2 החדשה נכנסת לשוק רווי במתחרות חדשות שככל הנראה יהפכו את נסיון ההשתלטות שלה על הקטגוריה לכאב ראש לא קטן. היא תיאלץ להתחרות ביונדאי i20, אופל קורסה וסקודה פאביה החדשות, וכך גם בכל הדגמים שאמנם לא חודשו בשנה האחרונה אך עדיין ממשיכים להתבלט כגון פורד פיאסטה או רנו קליאו. יחד עם זאת, על פניו נראה שהיא היחידה שמציגה בדור החדש בשורה משמעותית, ואם לא בפן המחיר, לפחות מבחינת האבזור.

    dddd