בהמשך למגמת השיפור שעוברת היצרנית, גם מאזדה 2 החדשה היא מכונית טובה למדי וטובה משמעותית מקודמתה. ה-2 המקורית הושקה בישראל בשנת 2008 וזכתה להצלחה נאה למדי בזכות מנוע חזק, ביצועים זריזים והתנהגות כביש מהנה. בדמי ימיה היא הפכה למיושנת ולפחות אטרקטיבית, במיוחד ברמות האבזור הנמוכות. ה-2 החדשה היא כבר אופרה אחרת לגמרי. מדובר במכונית מודרנית לחלוטין, מאובזרת מאוד כבר בגרסת הבסיס ובטיחותית הרבה יותר. בנוסף שומרת מאזדה 2 על התנהגות הכביש הכמעט ספורטיבית של הדור הקודם, אך זו באה על חשבון נוחות הנסיעה שאינה מהמצטיינות בקטגוריה. בחזית הדגם הישראלי שוכן מנוע ה-1.5 ליטר בנזין סקיי-אקטיב (שזה שם מפוצץ לסתם מנוע בנזין עם יחס דחיסה גבוה), דומה לזה של המאזדה 3 הגדולה אך בהספק מרבי מופחת של 111 כוחות סוס. הביצועים דווקא טובים למדי, לא מעט בזכות תיבת ה-6 הילוכים אוטומטית היעילה. שימו לב שמרווח הפנים אינו מרשים, בוודאי במושבים האחוריים שהם פשוט צפופים או בתא המטען שהוא די קטן ולא מספיק שימושי. במסגרת מתיחת הפנים קיבל הדגם פנסי ערפל LED ואת מערכת ה-G-VECTORING של מאזדה שאמורה לשפר את התנהגות הכביש.
התנהגות כביש; רמת אבזור;
נוחות נסיעה; מושב אחורי צפוף;
שיפור משמעותי של המאזדה2 הקודמת, רק שהמתחרים השתפרו הרבה יותר;
מאזדה 2 מקבלת את מערכת ה-GVC, בידוד רעשים משופר, מערכת היגוי חדשה ואבזור משופר. המחיר ללא שינוי
למאזדה 2 החדשה התנהגות כביש מהנה ותא נוסעים איכותי במיוחד. ויש לה גם חסרונות, כמו מושב אחורי צפוף ונוחות נסיעה בינונית. מבחן דרך.
הסופר מיני החדשה נוחתת בישראל בגרסאות 4 ו-5 דלתות, מנוע אחד והרבה אבזור שמתפרס על מגוון רחב של רמות גימור. המחיר החל מ-100,000 ש"ח
פיאט 500X ומאזדה 2 מקבלים ציון של 4 כוכבים במבחני הריסוק של ה-EuroNCAP. סוזוקי ויטרה ורנו אספאס מקבלים 5 כוכבים.
מאזדה מפרסמת את תכניותיה להצגת ה-2 החדשה באירופה לפני תחילת השיווק בתחילת שנה הבאה
מאזדה 2 החדשה בתמונות רשמיות ראשונות. תגיע ארצה בסוף 2014/תחילת 2015 עם מנוע חדש, תיבת הילוכים חדשה והבטחה לצריכת דלק משופרת.
קבלו את האזומי, או בשמה הלא ממש רשמי מאזדה 2 קונספט. בעוד פחות משנה תוכלו לראות אותה על הכביש בישראל.