תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי i20
  • יונדאי i20 החדשה - מבחן דרך

    יונדאי i20

    ה-i20 החדשה היא כנראה המכונית החשובה ביותר של יונדאי השנה. ולמרות זאת, היא לא מצליחה לנער ממנה את הבינוניות. מבחן דרך ל-i20, דור שני.

    • 18-04-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    יונדאי i20 החדשה היא המכונית החשובה ביותר שמשיקה השנה יונדאי בישראל. זאת השנה הגדולה של סגמנט הסופר-מיני בישראל, עם סקודה פאביה החדשה, טויוטה יאריס המעודכנת ופולקסווגן פולו המחודשת שכבר הושקו ושלל מתחרות חדשות שעוד יושקו כאן השנה. אבל ה-i20 היא לא סתם עוד סופר-מיני. זאת הסופר-מיני הנמכרת ביותר בישראל בשנים האחרונות ואחד מהדגמים הנמכרים ביותר של יונדאי בישראל. כשמובילת הקטגוריה מתחדשת אין מקום לטעויות, זה חייב להצליח במכה הראשונה.

    אבל ל-i20 החדשה יש תפקיד נוסף, חשוב לא פחות. זה הדגם המשמעותי היחיד שתשיק כאן יונדאי בתקופה הקרובה, עד להגעתם של הטוסון החדש (מחליפו של ה-ix35) וה-i30 המעודכנת לקראת סוף השנה. ליונדאי יש תחרות קשה על מקומה כמובילת שוק הרכב הישראלי ועד להגעתם של הדגמים החדשים הבאים ה-i20 החדשה תצטרך להיות מחולל הצמיחה העיקרי של המותג. לא מעט משקל מונח על כתפיה של ה-i20, האם היא תעמוד בזה? לקחתי אותה לנסיעת מבחן כדי לבדוק ולחזור עם מסקנות.

    יונדאי i20 החדשה

    זה הדור השני של יונדאי i20, סופר-מיני שהוצגה לראשונה בשנת 2008 (אצלנו ב-2009) והחליפה את הגטס בהיצע הדגמים של היצרנית. ביחד עם ה-i10 הקטנה וה-i30 המשפחתית היא סימנה את המתקפה של יונדאי על יבשת אירופה, מתקפה שגם הצליחה והפכה אותה לשחקנית מפתח גם ביבשת הישנה. אבל כבר מהמבט הראשון ברור שהפעם יש כאן משהו אחר. לאחר שנים ארוכות של שיממון עיצובי, ה-i20 החדשה היא סוף סוף מכונית נאה, מודרנית ומעוצבת. די ברור שהושקעה כאן מחשבה רבה על העיצוב, מחשבה שבוודאי תמשוך לא מעט אנשים אל אולם התצוגה.

    המחשבה הזאת ממשיכה פנימה, אל תא הנוסעים. גם הוא מעוצב יותר מבעבר, מודרני יותר, מושך הרבה יותר. אבל ביונדאי כמו ביונדאי, לא שוכחים לרגע את הנדסת האנוש. הנה דוגמא קטנה שתמחיש את הנקודה – רכב ההדגמה שקיבלתי היה חדש לחלוטין, 6 קילומטרים על השעון, שהיה עדיין מכוון על זמן קוריאה. לקח לי בדיוק רמזור אדום אחד כדי לכוון אותו לשעון ישראל. בפיג'ו או ברנו זה היה לוקח לי לפחות שלושה או ארבעה רמזורים. כל הכבוד ליונדאי, שלא שוכחת לרגע שמי שנוהג ברכבים שלהם הם בני אנוש רגילים ולא הבנים של חמיצר.

    יונדאי i20 החדשה

    המפרט הטכני של יונדאי i20 החדשה מבטיח ממדים גדולים מבעבר, ההודעה לעיתונות מבטיחה שיפור משמעותי במרווח הפנים לעומת הדגם היוצא. כיוון שה-i20 היא אחת מהמכוניות היותר נפוצות בארץ, לא הייתה לי שום בעיה למצוא אחד מהדור הקודם, להעמיד אותה ליד החדשה ולבדוק בעצמי. המסקנות? מלפנים מרווח יותר ונהגים גבוהים ייהנו ממושב שזז עוד כמה סנטימטרים יקרים אחורה. במושב האחורי, לעומת זאת, השיפור במרווח הברכיים קטן עד כדי מינורי. למרות הארכת בסיס הגלגלים והאורך הכללי של המכונית, יש עדיין סופר-מיני מרווחת ממנה. תא המטען גדול מבעבר ושימושי למדי באופן כללי, עם פתח רחב וגישה נוחה.

    איכות ההרכבה בתא הנוסעים שופרה בצורה משמעותית, לא רק בחלקו העליון של הדש-בורד אלא גם בגובה הברכיים ומטה. זאת נקודה שלא מעט יצרני רכב עממים נוטים להזניח, אבל ביונדאי לא שכחו והכל מרגיש מוצק גם כשהיד נשלחת מטה. איכות החומרים שופרה גם היא בצורה משמעותית לעומת הדור הקודם, אולם כאן כבר מתחילות הבעיות. דגם הבסיס (Inspire) מגיע עם גלגל הגה עשוי גומי ולא מצופה עור. יום קודם נהגתי בסקודה פאביה החדשה, שמגיעה כבר בדגם הבסיס עם גלגל הגה נעים ונאה משמעותית. אבל לא רק בריפוד ההגה חסכו כאן, אלא גם בדיפוני הדלתות. קצת בד רך ונעים לשים עליו את מרפק יד שמאל לא היה מזיק כאן, אפילו בגטס היה כזה.

    הבעיות ממשיכות גם אל רשימת האבזור של יונדאי i20 החדשה. בעבר הציגה ה-i20 רשימת אבזור מרשימה למדי, עם שלל פריטי אבזור שכמעט ולא היה אפשר למצוא בסופר-מיני עממיות. הדור הנוכחי חוזר צעד אחד אחורה ומציג רשימת אבזור ממוצעת למדי. ההשוואה לגרסת ה-Inspire של הדור הקודם מתבקשת כאן והיא לא ממש עומדת לזכותו של הדור החדש. מרשימת האבזור של דגם הבסיס נעלמו גג השמש, בקרת האקלים הדיגיטלית, קיפול המראות החשמלי, חישוקי הסגסוגת ובקרת השיוט. במקומם קיבלנו שקע כוח נוסף, תא אכסון מתחת למשענת היד ותפעול ידני לתיבת ההילוכים שהצטרפו לדגם החדש – תחליף חלקי מאוד.

    רשימת האבזור מאכזבת לא רק בהשוואה לדור היוצא אלא גם בהשוואה למתחרות האחרות בקטגוריה. רוב הסופר-מיני מהשנה-שנתיים האחרונות כבר משווקת עם מערכת שמע הכוללת מסך מגע צבעוני. ב-i20 תצטרכו להסתפק במסך חד-גווני פשוט וקטן. רוב המתחרות מגיעות עם דיבורית בלוטות' כסטנדרט, כאן תצטרכו להתקין אחת בעצמכם. ומה לגבי הפעלה אוטומטית לאורות? למגבים? קצת לדים לשיפור המצב רוח? אין, תודה.

    יונדאי i20 החדשה

    בחזיתה של יונדאי i20 החדשה שוכן מנוע ה-1.4 ליטר בנזין ותיבת ההילוכים האוטומטית (4 הילוכים) המוכרים שניהם מהדגם הקודם. ביונדאי מספרים שהם עברו עדכונים רבים וכעת הם טובים משמעותית מבעבר. כבר בתחילת הנסיעה ברור שיש כאן שיפור כלשהוא, אך למרות השיפור יחידת ההנעה הזאת אינה מרשימה כמו מנועי הטורבו-בנזין המודרניים של המתחרים. הבעיה הגדולה כאן היא לדעתי לא המנוע, כמו שהיא הגיר שסובל מיחסי העברה ארוכים מידי. למה צריך הילוך שני שמתחיל ב-10 קמ"ש ונגמר ב-110 קמ"ש? זה גורם למכונית להרגיש איטית מידי בהאצות בתוך העיר, גורר רעש מיותר בתא הנוסעים ומעלה את צריכת הדלק.

    ואפרופו צריכת הדלק, כאן דווקא נראה שהשיפורים הקטנים שהכניסה יונדאי למנוע עשו את שלהם. צריכת הדלק שמדדתי בנסיעה משולבת (עירוני ובין עירוני) עמדה על כ-12 קילומטרים לליטר. לא נתון מאוד מרשים בקטגוריה, סקודה פאביה או טויוטה יאריס הציגו אצלי צריכת דלק עדיפה. אבל עדיין שיפור משמעותי מאוד לעומת הדגם היוצא שצרך אצלי בנסיעת המבחן כ-9.6 קילומטרים לליטר בלבד.

    יונדאי i20 החדשה

    עוד אפשר למצוא ברשימת הסעיפים ששודרגו גם את נושא בידוד הרעשים, שללא ספק שופר בצורה משמעותית לעומת הדגם היוצא. אבל רעש הוא אויב חמקן, תשתיק אותו ממקום אחד והוא יצוץ במקום אחר. הדגם החדש אמנם השתיק את רעשי המנוע בעמידה ואת רוב רעשי הרוח אבל עכשיו צצו רעשים מוגזמים מכיוון בתי הגלגלים, בעיקר רעשי כביש ורעשים מכיוון המתלים.

    ואם כבר הזכרתי את המתלים, אז גם אלו מציעים שיפור קל בנוחות הנסיעה לעומת הדגם הקודם. אבל כמו בנושא המנוע, מדובר בשיפור קל שאינו מיישר קו עם מובילות הקטגוריה. המכונית עדיין נוטה להתרסק על שיבושים משמעותיים בתוך העיר, כמו פתחי ביוב שקועים. באופן כללי, מדובר במכונית קשיחה למדי שמרגישה טוב יותר מחוץ לעיר, במהירות שיוט על כביש 6. והתנהגות הכביש? גם היא טובה מבעבר, אבל אל תבנו עליה כבת לוויה ספורטיבית. היא לא.

    יונדאי i20 החדשה

    יונדאי i20 החדשה – סיכום

    ה-i20 החדשה מציגה שיפור בכל הקשור לאיכות חומרים, מרווח פנים, נוחות נסיעה, צריכת דלק וכמובן עיצוב. אבל בזמן שיונדאי לקחה צעד אחד קדימה, המתחרים לקחו צעד וחצי קדימה. ה-i20 לא עושה שום דבר בצורה גרועה, אבל גם לא מצטיינת באף סעיף. היא לא זריזה כמו שברולט סוניק RS, לא חסכונית כמו טויוטה יאריס, לא מהנה לנהיגה כמו רנו קליאו, לא מאובזרת כמו סקודה פאביה ולא מרווחת כמו קיה ריו. אבל באף אחד מהסעיפים האלו היא גם לא נכשלת כישלון חרוץ, היא רק בסדר.

    וזאת גם מילת המפתח של הסיכום – בסדר. מי שהייתה לו i20 והיה לו בסדר איתה, יאהב את הדגם החדש. למרות המחסור הבולט באבזור נוחות, היא מכונית טובה יותר. מי שמחפש מכונית מהירה, חסכונית, כיפית לנהיגה או מאובזרת עד הגג (כולל) ימצא את המתחרות עדיפות. לאדם הסביר שמחפש חבילה סבירה שתיקח אותו מפה לשם היא תהיה לגמרי סבירה, לא הרבה יותר, בטח שלא פחות.

    יונדאי i20 החדשה בקטלוג הרכב של CarsForum
    יונדאי i20 החדשה - מפרט טכני

    יונדאי i20 החדשה

    dddd