תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קיה
  • קיה סול
  • קיה סול חדשה, אופטימה משודרגת

    קיה סול

    קיה תציג בתערוכת פרנקפורט הקרובה שלושה דגמים חדשים - דור שני לסול, אופטימה משודרגת ודגם קונספט חדש לרכב פנאי עירוני. יש גם גרסת גפ"מ לפיקנטו.

    • 18-08-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    יצרנית הרכב קיה מחממת מנועים לקראת תערוכת הרכב של ג'נבה שתיפתח בעוד כחודש ימים. היצרנית צפויה להציג בפרנקפורט שלושה דגמים חדשים - דור שני לקיה סול, מתיחת פנים ראשונה לקיה אופטימה ודגם קונספט חדש בשם KED 10. בנוסף תציג קיה גם גרסת LPG (גפ"מ). בהודעה לעיתונות שפרסה היצרנית במהלך סוף השבוע נחשפו תמונות ראשונות של הדגמים החדשים, רגע לקראת חשיפתם המלאה בתערוכת הרכב.

    הרכב החשוב ביותר יהיה קיה סול החדשה. מדובר בדור השני של המיקרו-וואן מבית קיה, שנחשף בגרסתו האמריקאית בתחילת השנה. העיצוב החיצוני נותר דומה מאוד לזה של הדור הקודם אך מתחת מסתתרת פלטפורמה חדשה לחלוטין. קיה תביא לפרנקפורט את הגרסה האירופאית של הסול החדשה, עם מבחר גדול של מנועי בנזין ודיזל שיתאימו לטעמם של הלקוחות האירופאיים. שיווקו של הדגם באירופה צפוי להתחיל במחצית השנייה של 2014.

    קיה אופטימה 2014

    לצד הסול החדשה תוצג גם מתיחת פנים לאופטימה. מתיחת פנים זו מגיעה כשלוש שנים לאחר השקתה של המכונית וכתגובה לפידבק שקיבלה קיה מלקוחותיה. בקיה שדרגו את בידוד הרעשים של המכונית, כיילו מחדש את המתלה האחורי ועדכנו את רמת האבזור. בנוסף מצהירה קיה כי שיפרה את יעילות המנועים והפחיתה את פליטת המזהמים, אם כי בשלב זה לא ידוע האם הצהרה זו רלוונטית גם למנוע ה-2.0 ליטר בנזין הנפוץ בישראל.

    בנוסף צפויה קיה להציג גרסת LPG (גז פחמימני מעובה, גפ"מ) לפיקנטו הקטנטנה. לגרסה זו שני מכלי דלק - מיכל דלק בנפח של 35 ליטרים ומיכל גז נוסף בנפח של 27 ליטרים בתחתית תא המטען (במקום הגלגל הרזרבי). המנוע הוא מנוע ה-1 ליטר (שלושה צילינדרים) Kappa המוכר מדגם הבנזין הידני שנמכר בארץ, שעבר הסבה כך שיתאים להנעה בגז. בקיה מבטיחים כי הרכב יציג צריכת דלק של כ-17 קילומטרים לליטר ויוצע עם 7 שנות אחריות על המנוע.

    אחרון חביב, רכב הקונספט KED 10 שייחשף לראשונה בתערוכה. מדובר ברכב קונספט חדש ש"מרמז על רכב פנאי קומפקטי חדש שעשוי להגיע לכבישי העיר בקרוב". במילים אחרות, בקיה מתכננים להצטרף לקטגוריית רכבי הפנאי העירוניים, ממנה נעדרו עד כה. רכב הפנאי העתידי צפוי להצטרף לשלל מתחרים חדשים שנכנסים לאחרונה לשיווק סדרתי - שברולט טרקס, רנו קפצ'ור, פיג'ו 2008 ועוד.

    קיה KED10

    dddd