Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם להחליף את היאריס 1.3 2001 שברשותינו?


barend
שימו לב! השרשור הזה בן 4977 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום רב,

 

ברשותינו טויוטה יאריס 1.3 אוטומטית, שנת יצור 2001, עם 200K ק"מ. הרכב ברשותינו משנת 2003 ונוסע ב4 השנים באחרונות כ-5-7K ק"מ בשנה. היאריס משמשת כרכב שני.

 

הרכב טופל מיומו הראשון במוסכים מורשים בלבד, כל בורג, נוזל, חלק הינו מקורי והרכב ללא תאונות. בשנים האחרונות, עקב נסועה נמוכה, הרכב מטופל במוסך המורשה מדי 5-7K ק"מ.

 

עד כאן הכול טוב.

 

אתמול, תוך כדי נסיעה, כבה המנוע ונוריות ניהול מנוע ומעין ברז צהוב דלקו. בעצת המוסך אשתי המשיכה בנסיעה למוסך (למרות שהמנוע כבה בכל עצירה). במוסך איבחנו שהמנוע התחמם ושאין נוזל קירור ברדיאטור. כתוצאה מחליפים את המצנן, התרמוסטט, אטמים וצינורות למיניהם ועוד מיני חלקים, בתקווה שזה יפתור את הבעיה. לטענתם הם ביצעו בדיקת 'לחץ הפוך' (whatever that mean) וראש המנוע לא נפגע. עלות התיקון, כולל טיפול 215K (למרות שהרכב נסע פחות מ-200K), כ-5.000 ש"ח.

(להלן קישור לשירשור בנושא הבעיה הטכנית: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=328510)

 

יצוין גם שהטסט נגמר בעוד כשבועיים (1200 ש"ח) ושצריך להחליף 4 צמיגים (עוד כ-1500 ש"ח).

 

שאלתי: כאחד שמחזיק רכב עד שהוא מתחיל להשתעשע על חשבוני במוסכים יתר על המידה, האם כדאי לי להמשיך ולהחזיק ברכב מס' שנים נוספות (במיוחד לאור השקעה של כ-8K בטיפול, תיקון, טסט וצמיגים) או שעדיף למכור אותו עכשיו ולרכוש רכב חדש/משומש 'צעיר' שישמש את רעייתי לשנים הבאות?

 

אני יוצא מתוך הנחה שלאחר כל ההשקעה הנ"ל אוכל למכור את הרכב במחיר מחירון מלא (40K), ועל כן התקציב לרכב חדש יעמוד על כ-80K ש"ח (כלומר, תוספת של 40K).

 

אם להחליף, חשבתי בכיוון של הונדה ג'אז בת שנה/שנתיים או סקודה פאביה/רומסטר משומשות (בנות כשנתיים גם כן).

 

אודה להמלצותיכם.

 

בברכה,

 

Barend

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

כל רכב משומש דורש כסף לתחזוקה, ובכלל זה טסט וצמיגים. אלו עלויות שלא תוכל לברוח מהן גם ברכב "חדש".

 

אם אתה בכל זאת מחליט להחליף את היאריס (ואני לא רואה סיבה כלכלית לכך, רק רגשית), אז האפשרות הטובה ביותר

לדעתי תהיה i10 חדשה. היא זולה יחסית, מאוד מזכירה את היאריס מבחינת תחושות נהיגה ותקבל שלוש שנות אחריות.

 

לחלופין, אתה יכול לנצל את המחירון הגבוה להחריד של היאריס ולהתקדם בשנתון - למשל לפיאט פונטו אוטומטית.

היא מעט זולה יותר לאחזקה מהיאריס ויותר מרווחת. אבל עדיין - צפויות עלויות אחזקה של בלאי ושימוש שוטף כמו טיפולים

וטסט, שלא תוכל להתחמק מהן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רועי,

 

תודה על תגובתך.

 

אחזקת מכונית, כידוע, אינה כדאית כלכלית (אלא אם כן זו פרנסתך) אלא רגשית - ענין של נוחות. הסיבה שאני שוקל את החלפת היאריס היא אך ורק משום שהיא השאירה את אשתי 'בבית'. קו המחשבה שלי אומר שגם אם יש כסף מיותר לרכישת רכב חדש, אין כל סיבה להוציא אותו כל עוד המכונית הנוכחית אמינה ומשרתת את הצרכים שלך, וכך היה עד אתמול - אמינות מוחלטת. יש לזכור שהרכב הנ"ל נוסע כ-500 ק"מ בחודש בלבד ומשמש כרכב (מ)שני.

 

כך שהשאלה עדיין נותרת פתוחה -- האם לחשוש שהמכונית הגיעה לשלב (אולי 200K ק"מ זה יותר מדיי לטויוטה יאריס?) שבו תתחיל להשאיר אותנו בצדי הדרכים או שניתן לצפות שזו הייתה מעידה חד פעמית (בד"כ אחרי בגידה אחת הבגידה הבאה היא עניין של זמן8))?

 

בעניין הפונטו, אינני מעונין בה. אוכל להוסיף כ-40 עד 50K ש"ח בתוספת התמורה על היאריס, סה"כ כ-80-90K ש"ח.

 

אגב, אני חושב שהמחירון 'הגבוה להחריד' של היאריס (וההונדה ג'אז) מוצדק בהחלט! המכונית אינה נופלת (לטעמי) מסופרמיני צעירות בהרבה, בפרמטרים של איכות, מנוע, מרווח, התנהגות, צריכת דלק ואמינות (טוב נו, עד אתמול :lol:) ואף בטיחות!

 

בברכה,

 

Barend

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה הימור, וקשה לי לקחת אותו במקומך. אבל מה שאני הייתי עושה אם הייתי במקומך -

מתקן את מה שצריך (צמיגים חדשים וזהו?), מעביר את הרכב טסט, ומשתמש ברכב עוד 8-10 חודשים. אני מהמר שלא יהיו לך הפתעות יקרות במהלך השנה הקרובה (מעבר למה שצריך לתקן כדי להעביר את הרכב טסט) כיוון שהנסועה נמוכה למדי. את הוצאות האחזקה השוטפת שהוצאת עכשיו לא תראה בכל מקרה במעמד המכירה, ויאריס טובה תמכר קרוב מאוד למחיר המחירון גם אם יש לה טסט בעוד ארבעה חודשים. לפחות ביינתים "תרוויח" שנת דגם לקראת רכישת הרכב הבא, כיוון שירידת הערך של רכב חדש גבוהה מירידת הערך של היאריס המשומשת.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

אגב, אני חושב שהמחירון 'הגבוה להחריד' של היאריס (וההונדה ג'אז) מוצדק בהחלט! המכונית אינה נופלת (לטעמי) מסופרמיני צעירות בהרבה, בפרמטרים של איכות, מנוע, מרווח, התנהגות, צריכת דלק ואמינות (טוב נו, עד אתמול :lol:) ואף בטיחות!

 

בברכה,

 

Barend

 

אם זה המצב אז למה למכור?

 

שלם את שכר הלימוד ומעתה בדוק שמן-מים-נוזלים לפחות פעם בחודש (עדיף פעם בשבוע).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פונטו EVO החדשה עולה בסביבות 90K. אם יש לך עוד 40K להוסיף, קח מימון וסע לשלום עם רכב חדש, ולא עם קקמייקה משנת 2000, עם כל הכבוד ליאריס שנסעה 5K בשנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יאריס גם עם 200K היא בהחלט לא "קקמייקה"

עם כל הריקולים והתקלות של טויוטה לאחרונה ,המכוניות אמינות בצורה כזאת שגם

פונטו עם 50K ק"מ לא תתקרב לרמת האמינות של היאריס.

גם אני חושב שתקנה עם הסכום בעוד שנה מאזדה 2 שספגה ירידת ערך גבוהה משנת 2008

והירידה ביאריס תהיה נמוכה יותר מהירידה במאזדה.

אני גם חושב שI10 של יונדאי היא די "קטנה וצעצועית" ואם כבר I20 או מאזדה 2

בהצלחה!

סוזוקי SX4 2008

דייהטסו סיריון2008

דייהטסו YRV-נמסר לביתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פונטו EVO החדשה עולה בסביבות 90K. אם יש לך עוד 40K להוסיף, קח מימון וסע לשלום עם רכב חדש, ולא עם קקמייקה משנת 2000, עם כל הכבוד ליאריס שנסעה 5K בשנה.

Dr. Subaru,

 

כנראה שלא הבנת אותי כשורה ולכן אסביר שוב (הפעם לאט).

 

1- היאריס הפגינה, עד לשבוע הזה, אמינות מוחלטת.

2- בשנות חייה הראשונות היא נסעה כ-35K ק"מ בכל שנה. ב-5 השנים האחרונות היא ממעטת לנסוע - כ-5 עד 7K לשנה.

3- אני לא רוצה פיאט פונטו, וגם לא חשוב לי שהרכב יהיה חדש. אאדיף להוציא 90K על רכב איכותי יותר בן שנתיים ולא להתפשר באיכות לטבת רכב חדש.

4- עצם השאלה הייתה, ועודנה, האם - לדעתכם - טויוטה יאריס ש'בגדה' פעם אחת תחל לבלות יותר ויותר במוסך או לא. אם כן, ארצה להחליף לרכב חדש יותר על מנת להימנע מביקורים תכופים במוסך.

5- אין לי עניין ברכב חדש אם אין בכך צורך. כאמור, היאריס משמשת כרכב שני, כאשר הקיה פורטה שלי (ליסינג) מבצעת את מירב הנסיעות.

 

מקוה שהבהרתי.

 

בברכת שבת שלום!

 

Barend

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי דעתי:

אני לא חושב שאתה אומר נכון במילה "בגידה".

זה שאתה רגיל לרכב עם 0 תקלות כבר 10 שנים, זה דבר אחד אבל זה שהרכב מזדקן וזקוק מידיי פעם להיתייחסות זה דבר אחר.

כמו שזה נראה לי, מנקודת מבטי,אם אין לך סנטימנטים לרכב,כמו שאשתי אומרת,כשהרכב יתחיל לעשות בעיות, נחליף אותו בטויוטה חדשה יותר,אני למדתי בחיים שהאשה תמיד צודקת:

אני חושב שכדאי לך למכור,להוסיף עוד 40 (שאני מניח שיש לך כרגע), ולהתקדם ליאריס חדשה יותר שכנראה תתן לך שקט נפשי לעוד כמה שנים קדימה.

 

לעניין סוג הרכב,לפי דעתי האישית והלא מחייבת: אני חושב שכדאי לך להישאר עם טויוטה ולא לחפש הרפתקאות.

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב קטן בן 10 עם 215K ק"מ ב 40K שח ? הזוי משהו... (מקווה שתמצא את הפראייר שישלם 40K על הדבר הזה).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש פראיירים, יש שוק מדהים לרכב הזה ואנשים יקחו אותו בכל מחיר - תסתכל על השרשור הזה ותבין שהבנאדם לא "מחפש הרפתקאות" כמו למשל לקנות מכונית שמוכרת מאות אלפי יחידות באירופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

5000 זה לא סופי אם התחמם לך המנוע , אולי יש עוד בעיות שהם לא רואים עכשיו , כי הם רק עשו לחץ הפוך , אז אולי משהו שם התעות מהחום וזה יגמר ביותר כסף ושוה לבדוק על מנוע מפירוק , 40 אלף זה המחירון של יאריס שלך ?

רכב קטן בן 10 עם 215K ק"מ ב 40K שח ? הזוי משהו... (מקווה שתמצא את הפראייר שישלם 40K על הדבר הזה).

 

איציק

הוא באמת פראיר ,המון כסף על רכב שנסע 10 שנים , אפילו אם האוטו הזה הוא לא עבר 200 אלף קילומטר
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש פראיירים, יש שוק מדהים לרכב הזה ואנשים יקחו אותו בכל מחיר - תסתכל על השרשור הזה ותבין שהבנאדם לא "מחפש הרפתקאות" כמו למשל לקנות מכונית שמוכרת מאות אלפי יחידות באירופה.

כמה דברים (חוץ מזה שעדיין קיימים פראיירים שישלמו 40K שח לרכב קטן עם מעל 200K ק"מ):

1. אנשים שמחזיקים רכב יפאני חושבים שהוא לא מתקלקל לעולם וקשה להם להבין שאפילו רכב יפאני צריך תיקונים של בלאי מתישהו. הנה, ברגע שהאוטו עושה קצת "בעיות" (עאלק בגידה) כבר חושבים למכור אותו.

2. על האמינות של רכבים יפאנים, ברוב המקרים, אין עוררין. זה לא שהן חפות לחלוטין מבעיות אך ללא ספק המכוניות שיוצרו באיזור שנות ה 90 ותחילת שנות ה 2000 הפגינו אמינות מעולה ביחס למתחרות. כיום, לאור הרצון העז של היצרנים לחסוך בכסף, נפערים חורים גם בחומת המגן של היפאניות (ע"ע אמינות) וגם שם לא חסרות בעיות.

3. עם כל הכבוד ליאריס, לא תצליח לשכנע אותי שברכב שתוכנן בשנות ה 90 ויצא לאור בתחילת שנת 2000 הוא בטיחותי ברמה של רכבים חדישים יותר של אמצע העשור הראשון של שנות ה 2000.

4. לוח יד2 מפוצץ יאריס-ים מהחודש האחרון, רובן יד 1 עד 3. בהצלחה במכירה.

5. אם ניכנס לראש של מר ישראלי, מכונית מעל 200K ק"מ היא מכונית גמורה שאי אפשר להיפטר ממנה. העניין נובע מהרצון העז של לחסוך בכסף ולהוציא מינימום על אחזקת הרכב, מה שבסופו של דבר מביא לבלאי מוגבר של הרכב באיזור הק"מ הזה. בשורה התחתונה (והחזקתי בחיי רכבים עם 180-200K ק"מ), אם רכב מתוחזק כראוי ונעשית בו תחזוקה מונעת, הוא מרגיש חי ובועט גם הרבה אחרי 200K ק"מ. אבל הישראלי הממוצע יודע עם מי יש לו עסק, ולכן פסיכולוגית מוחק מכוניות עם ק"מ גבוה.

6. דוגמא מהחיים: אדון SUBARU_LOYAL מוכר את הקארינה 93 של אח שלו ב 15K שח (ראה מודעה) וטוען ש"במחיר שלה אין לה מתחרים". לעומת זאת, אני כבר חודש מנסה למכור אקורד 93 (שהיא בדיוק המקבילה של הקארינה) יד שניה עם טסט לשנה, אחלה מכונית (המחירון 16.5K שח !) והיא לא פחות טובה מהקארינה 93 (תאמין לי). פירסמתי ב-יד2 לפני כחודש, אני עומד על מעל 700 צפיות כשבמחיר התחלתי של 15K לא קיבלתי טלפון אחד (!) ולאחר מכן הורדתי את המחיר ל 12K ונעצרתי שם כבר 3 שבועות. עד היום, מעל 700 צפיות, ולא היה טלפון א-ח-ד.

אז מה אני אומר ? אולי אלו מכוניות מצויינות, אבל אף אחד לא שש להוציא 15K שח על גרוטאה בת 17, עם כל הכבוד.... המחירון של היפאניות הישנות הוא לא יותר מאחיזת עיניים. אולי ימצא הפראייר לקארינה 93 של SUBARU_LOYAL אבל אותי זה לא ישכנע.

7. בתור פאנאט של יפאניות (לשעבר) אני מציע לפאנאטים כמוך ללכת לעבוד קצת במוסכים של מכוניות ש"מוכרות מאות אלפי עותקים באירופה" בשביל לקבל מושג קלוש על מה זה אוטו, על איזה תקלות נכנסות מכוניות למוסכים ואיך, כמובן, מתייחסים אנשים לאוטו שלהם. מהלך כזה ילמד אותך מהר מאוד שבחיים אין שחור או לבן ולפעמים זה רק עניין של מחיר.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי אתה לא מפרסם במקומות הנכונים כי כבר 2 באו לראות את הרכב.

 

תפרסם גם ביד 2.

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4977 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...