Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

300 אלף ק"מ עם פיאט דובלו - סיכום ביניים


elibaba
שימו לב! השרשור הזה בן 5296 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בהמשך לשרשור של בוקי על הקנגו שלו אני מעלה סיכום דומה לרגל חציית ה300K בדובלו שלי.

אני גם כן מעלה רשימה של חלקים שהוחלפו ותקלות שהיו, מעליית הרכב על הכביש ועד היום, ככל הידוע לי. בעבר טופל במורשה פיאט "אגוז" וכיום אצל אורן בן סימון.

הרכב מודל 2003 JTD SX ידני דלת צד יחידה ושתי דלתות אחוריות, יד ראשונה השכרה, יד שנייה bagira מהפורום, יד שלישית אני מאז 260K ק"מ בערך.

 

20 פעם טיפולי 15K. בכל פעם כל הפילטרים + שמן סינטטי או חצי סינטטי.

 

חשמל - פולי אלטרנטור ואלטרנטור. מצתי להט לא הוחלפו אבל בהזרקה משותפת ממילא אין בהם צורך ולא נוגעים.

 

מע' קירור - כלום (טפו טפו!).

 

מכאני - טיימינג ומותחנים 3 פעמים, משאבת סולר (הוחלפה במשומשת לפני 160K ק"מ), החלפת מזרק מס' 3, תיקון גג"ש להילוך חמישי, משולשים, פעמיים או שלוש קלאץ' + מחזיר שמן אחורי, צלחות ורפידות בלם לפי הצורך, תושבות מנוע וגיר (חלקן פעמיים), משאבת קלאץ' עליונה ותחתונה, משאבות בלם אחוריות. יש חריקה בשילוב להילוך שני שחיים איתה כבר 200K ולא מפריעה לי, למדתי להעביר בלי חריקה.

 

מרכב - מנגנון חלון חשמל ימני, מנעול דלת אחורית ששברתי בטיפשותי הוחלף בחלק מפירוק, מעצור דלת נהג שבור, שק ידית הילוכים נקרע והוחלף, פנסים די עכורים.

 

מתבלים - צמיגים, מגבים, נורות וכד' לפי הצורך.

 

צריכת סולר אצלי בממוצע רב שנתי - 1:16 ומעלה. סה"כ אני מרוצה ביותר, אם היה אוטומט ועוד דלת צד לא הייתי מחליף אותו לעולם.

300k.jpg

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נחמד. יותר טוב ממה שהיה אצלי בקנגו. אבל, לא בהרבה.

 

אגב, לא רוצה כמובן לבאס אותך, אבל אצלי אחרי 300 אלף התחיל סבב נוסף של בעיות רציניות (משאבת הזרקה בפעם שניה, משאבת הגה, אלטרנטור, ועוד כמה דברים, משכתי עוד 25 אלף ק"מ, ואז החלטנו למכור את הרכב.

 

ועוד דבר : שי ז. מהפורום טוען, שבדובלו שלו במהלך 300 אלף ק"מ לא הוחלף שום דבר למעט פולי מנוע וטיפולים שותפים.

 

לא מפקפק כמובן במה שהוא אומר, אבל אחרי מה שהיה אצלך ואצלי, קשה לי להאמין.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקי,

למה אתה מתכוון בדיוק ב "יותר טוב ממה שהיה אצלי בקנגו. אבל, לא בהרבה." ו "סבב נוסף"? הדובלו הזאת לא התחילה אפילו סבב ראשוני של תקלות.

 

כל הרשימה הזאת שאלי ציין, ביחס לכלי עבודה שחורש ברמה היום יומית ובעל ממוצע שנתי של כ 45K ק"מ בשנה, זה אפילו לא רציני לכנות את הרשימה הזאת בתור רשימה של משהוא.

 

גם בתור בלאי טבעי זאת רשימה מגוחכת, אין שם כלום מעבר לאלטרנטור שיכול להחשב כתקלה , זה הכל תחת סעיף התחזוקה הבסיסית.

 

שים לב, אין פה אף תקלה שתוקעת את הרכב בצד הדרך, אין פה אף גרירה וחילוץ ואין אף הגעה לא מתוכננת למוסך ולרכב עבודה בן 7-8 עם 300K ק"מ זה מאוד מאוד מרשים!

 

אלי,

הצחקת אותי עם הקטע הזה של החריקה בגיר, המכונאי שלי שאני סומך עליו בעניים עצומות אמר לי שהחריקה הזאת תשאר עוד 200 שנה ולא תחמיר ואין שום הגיון להוציא אלפי ש"ח על משהוא כ"כ שולי. האמנתי לו. כשרכשת את הרכב העברתי אליך את המידע הזה ואני שמח לגלות שהמכונאי צדק ושלא "תקעתי" אותך (בטעות) בתיקון של כמה אלפים.

 

שמח לשמוע שאתה שומר עליה. :wink:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאמרתי שזה יותר טוב ממה שהיה אצלי בקנגו, התכוונתי, שבדובלו של אלי היה פחות תקלות, ממה שהיה בקנגו שלי.

 

לגבי "סבב נוסף" - גם כן הכוונה לקנגו שלי. עד איזור 280-290 אלף ק"מ רוב המכלולים בקנגו שלי כבר עברו שיפוץ או החלפה, וחשבתי, שיהיה לי שקט יחסי לפחות לשנה. ואז, איך שעברתי את ה 300 אלף התרחשו מספר תקלות יקרות במרווחים של שבועות ספורות אחת מן השניה.

 

ובחזרה לדובלו - אני לא מסכים, שזו רשימה מגוכחת.

 

משאבת הזרקה לא אמורה ללכת אחרי 160 אלף ק"מ. זה מעט מידי, וזה פחות מ 3 שנים, עם הנסיעות שלי, למשל.

גם גלגלי שיניים בגיר, לדעתי לא אמורים להידפק, גם אחרי 500 אלף.

 

אני גם לא מבין, מדוע צריך להחליף תושבות מנווע כל 80 אלף.

 

לגבי קלאץ' -תלוי כמובן באופי השימוש, אבל כל 100 אלף להחליף קלאץ' - זה מווגזם. אין שום סיבה, שבנהיגה עדינה, שרובה בינעירונית, קלאץ' לא יחזיק 250-200 אלף ק"מ.

 

חוץ מזה, אני מסכים, שהיו יחסית מעט מאוד תקלות.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למעשה אני מסכים עם בגירה : חוץ מאלטרנטור, משאבת סולר, מזרק ומנגנון חלון הכל בלאי.

התושבות זה בעיקר פרפקציוניזם שלי - ברור לי שאפשר לנסוע גם עם תושבות דפוקות, אבל מעצבן אותי הרעש והתזוזות בידית ההילוכים. אני משוכנע שיש הרבה שלא ישקיעו בזה.

 

לגבי הקלאץ' = אני לוחץ :) זה טורבו ואני ממצה אותו.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואני חשבתי שאתה עובר לסאנגיונג...

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המעבר לסנאניונג יקרה בהתמלא התנאים הבאים :

1. ישבר לי סופית ו/או לבת הזוג ונרצה אוטומט, בינתיים זה לא נראה באופק כי כרגע אני בעיקר נוסע בכביש 6.

2. לא יספיק המקום לילד/ים עתידיים נוספים.

3. יהיה מספיק געלט :)

 

או אז אני אמצא לי רקסטון/רודיוס/מוסו חביב, כנראה.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת היא שבסך הכל הכללי, בשביל רכב שמשמש לעבודה ועם מומנט אדיר (אין מה להשוות עם רכב אטמוספרי חלש יותר) הבלאי הוא יחסית סביר לחלוטין. נתקלתי במכוניות שעשו נסועה דומה בלי לגעת במערכת ההזרקה, משאבת הגה או אלטרנטור. זה אומנם נדיר יחסית אבל בשיקלול הסופי זה בסדר גמור.



 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המעבר לסנאניונג יקרה בהתמלא התנאים הבאים :

1. ישבר לי סופית ו/או לבת הזוג ונרצה אוטומט, בינתיים זה לא נראה באופק כי כרגע אני בעיקר נוסע בכביש 6.

2. לא יספיק המקום לילד/ים עתידיים נוספים.

3. יהיה מספיק געלט :)

.

 

שכחת שבשיל לקנות אתה צריך שאני אמכור :lol:

 

לגבי הקלאץ' = אני לוחץ :smile: זה טורבו ואני ממצה אותו.

 

כן, גם אצלי הרכב עבר חיים דומים. לא התחראות ברברית בסגנון תומR אבל לא ממש מה שמצפים לנהיגה מטנדרון בנאלי.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שכחת שבשיל לקנות אתה צריך שאני אמכור :lol:

 

 

ואני חשבתי שהוא קונה ממני....

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5296 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...