Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

300 אלף ק"מ עם רנו קנגו - סיכום ביניים.


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 5294 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

השבוע חצתה הקנגו שלי את קו ה 300 אלף ק"ם.

לכבוד אירוע חגיגי זה אני מעלה רשימה של חלקים שהוחלפו ותקלות שהיו, מיום עליית הרכב על הכביש ועד היום.

מדובר במודל 2000, 9 שנים על הכביש, דיזל ידני כמובן, ברמת האיבזור הנמוכה ביותר (ללא ABS, ללא משענות ראש מאחורה, וללא מדף חפצים עליון)

 

 

20 טיפולי 15 אלף, פעמיים טיימינג (120 ו 230 אלף ק"ם).

 

חשמל - חיישן מהירות בגיר, חיישן הזרקה, משאבת מיים למתזים, פלשר למאותתים, ידית איתות, שתי מפתחות עם אימובילייזר, 2 לוחות שעונים משופצים, שני סטים של מצתי להט, חוסר מגע בכבל של מ"ע כריות אוויר מתחת למושב הנוסע. מרים שמשה בדלת נהג לא עובד

 

מע' קירור - רדיאטור, משאבת מיים ופעמיים טרמוסטט.

 

מכאני - 4 ציריות תחליפיות (2 בכל צד), תושבת מנוע עליונה + תחתונה + תושבת גיר. קלאץ ב 270 אלף ק"ם. 3-4 גומיות לציריות. בולמי זעזועים קדמיים ואחוריים. פולי מנוע פעמיים. משאבת הזרקה משופצת ב 230 אלף ק"מ (יש עכשיו רטיבות שוב ).פעם אחת מילוי גז למזגן. 4 רצועות אביזרים. מייסבים בגלגלים האחוריים.

 

מרכב - הייתה בעיה בפתיחת דלת צד אחורית. נזילת מיים מבסיס אנטנה על הגג. מעצור דלת נהג נשבר. מתחילות להופיע נקודות חלודה קטנות.

 

בנוסף, כמובן פילטרים, שמנים, בלמים, נוזל קירור, צמיגים ומצברים לפי מועדי הטיפולים או לפני הצורך.

 

יתכן ושכתי משהוא, אבל זהו בעיקר.

 

האם נראה לכם סביר או לא ?

1.jpg

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על-פניו נשמע סביר, אם כי קרוב לוודאי שמכוניות רבות אחרות תגענה לקו ה-300K ק"מ עם רשימת תקלות קצרה יותר. פולי מנוע פעמיים? לדעתי, קצת מוגזם.

בקשר לתקלות החשמל - לצערי, אופייני למדי לתוצרת רנו, אפילו במכוניות חדשות יותר. מתי הם כבר ישכילו לייצר מערכות חשמל מוצלחות יותר?

ומאידך - אי-אפשר להתעלם מהעובדה שהרכב גמע מרחק שכזה וזה מחזיר אותי למשפט הראשון...

הביצה שלי התחילה להטיל תרנגולות זהב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התיקונים אשר בוצעו ברכב בהחלט סבירים מול הק"מ וגילו של הרכב.

 

לוח שעונים אם זכור לי נכון הוחלף פעמים עקב העובדה שאחד השעונים מהפירוק לא היה תקין..

מנועי הסולר הישנים (שבו מצוידת הקנגו) בבסיסם אמינם אבל אינם חפים מבעיות, משאבות הסולר נוטות לשבוק בק"מ אשר נעים בין 150K ל 250K ואינם זולות לתיקון ואו שיפוץ 4K וצפונה.

נושא התושבות גם הוא ידוע, מנוע הדיזל כבד, ומפעיל לחצים לא נגמרים על התושבות עקב הרעידות הטבעיות שלו, בצירוף איכות האספלט הישראלי + במפים וטבעי שהתושבות ימסרו את נשמתם לבורא.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע לא רע מבחינה מכנית, קצת מבאס מבחינה חשמלית.

 

אני מאמין שזה משהו דומה גם בסיטרואן שלי, עם 310 אלף ק"מ - רק שאני היד ה-4 ואין לי מושג מה הוחלף במשך השנים.

 

אין הרבה מכוניות שיכולות להתחרות עם הק"מ הזה - אני מאמין שרכב פרייבט בנזין רגיל היה מוסיף לרשימה גם שיפוץ ראש מנוע או החלפת מנוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פשוט אין מילים.

 

ומיכל עיבוי ופקק לא יצא לך להחליף ?

מה עם שיפוץ ראש ? מזרקים ? אלטרנטור ? נגד מהירויות מפוח פנימי ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע לא רע מבחינה מכנית, קצת מבאס מבחינה חשמלית.

 

אני מאמין שזה משהו דומה גם בסיטרואן שלי, עם 310 אלף ק"מ - רק שאני היד ה-4 ואין לי מושג מה הוחלף במשך השנים.

 

אין הרבה מכוניות שיכולות להתחרות עם הק"מ הזה - אני מאמין שרכב פרייבט בנזין רגיל היה מוסיף לרשימה גם שיפוץ ראש מנוע או החלפת מנוע.

ממש לא, זהו ק"מ ממוצע לרכב בנזין ודיזל גם יחד, וכל רכב כל עוד טופל נכון, יגיע להרבה יותר מזה.

רכבי בנזין רגילים מגיעים לק"מ כזה ללא בעיות מיוחדות לרוב, בטח בלי לשפוך מנוע.

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי שום כוונה להסתיר שום עובדות, ואני מביא את הדברים האלו לשיפוטכם, ללא התייחסות אישית שלי.

 

לא, לא הוחלף מיכל עיבוי וגם לא הפקק שלו.

 

וגם הראש לא שופץ. וגם לא נגעו במזרקים ואין בינתיים בעיות איתם. והאלטרנטור עדיין מקורי. נגד מהירויות כנ"ל, ואני נוסע עם מזגן 95% מהזמן.

 

צריכת שמן - ליטר ל 10000 ק"מ. דלק - ממוצע 1 ל 14. נתון זה כמעט לא השתנה עם השנים, כלומר כשלרכב היו 150 אלף ק"ם, צריכת דלק הייתה בדיוק אותו דבר. לא היה אף פעם שימוש בשום תוספי דלק, הרכב מתודלק בתחנות דלק שונות, ואין הקפדה על תחנה קבועה.

 

לגבי הדברים שהוחלפו - שכחתי להוסיף גומיה למסרק הגה פעם אחת, ותאור של התפוררות רצועת אביזרים מקורית וחדשה יחסית.

חלק מהגידים של הרצועה נקרעו מסיבה לא ברורה. שמעתי את הדפיקות בזמן, וכך נמנע מצב של קריעת הרצועה.

בימים לוהטים בשיא הקייץ בנסיעה איטית/פקק תפוקת המזגן לא מספיקה, למרות שהמערכת על פניה נראית תקינה.

אה, ועוד דבר קטן מאוד, אבל מעצבן, ובעל חשיבות בטיחותית. כבל גז "ברח" מהתפסן שלו על משאבת ההזרקה, ונשארתי באמצע הנסיעה ללא "גז". זה סודר תוך 2 דקות בעזרת אזיקון, והכבל יותר לא יכול לצאת ממקומו.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי תפוקת המזגן - החלף מסנן מזגן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פשוט אין מילים.

 

ומיכל עיבוי ופקק לא יצא לך להחליף ?

מה עם שיפוץ ראש ? מזרקים ? אלטרנטור ? נגד מהירויות מפוח פנימי ?

 

היום הלך האלטרנטור המקורי, החזיק 303500 ק"מ. :roll::roll:

 

יש למישהוא המלצה לחשמלאי באיזור נתניה, דחוף למחר בבוקר ?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב, שיש בזה טעם, הרכב טופל במוסכים מורשים, ולכן העלויות גבוהות.

 

מחירי רישוי וביטוח ידועים לכולם, את צריכת הדלק הממוצעת אני ציינתי, מחיר ליטר סולר גם כן ידוע.

 

צמיגים - הוחלפו 14 צמיגים (יחידות, לא סטים) במחיר ממוצע של 300-350 ש"ח לצמיג.

 

מצברים (72AH) הוחלפו 4 או 5. הראשונים עלו 600 ש"ח, האחרונים 900.

 

בשנתיים האחרונות עלות התחזוקה השנתית, ללא רישוי, ביטוח, ודלק - בערך 15000 ש"ח.

בשנים קודמות - משמעותית פחות.

 

הרוב המוחלט של המכולולים, שמפורטים בהודעה הראשונה, הוחלפו אחרי 200 אלף ק"ם.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 11 חודשים מאוחר יותר...

קנגו הרכב הגרוע ביותר שיש, מיד הסבר.

בידי עברו לפחות 10 רכבי קנגו בין השנים 1999-2006 (צבא/עבודה), חלקם היו חדשות לחלוטין עם הניילונים.

לדוגמא בדיגמי 2006 רנו הוסיפו מגן גחון, על פניו רעיון טוב. רק שהמגן נוגע ברצועת המנוע כך קרה שקנגו מודל 2006 עם 5000 ק"מ בלבד מתחממת ונתקעת, מאז הרצועה נקרעה כל 10000 ק"מ.

המכסה פלסטיק של התאורה בתא הנוסעים נופל בכל במפר, מנורות נשרפות בקצב מסחרר, אורך חיים ממוצע של גיר 80K.

מערכת הקירור דיי בסדר לפחת בדגמים החדשים יותר, כך גם אמינות המנוע, אבל המכלולים של המנוע גרועים.

אין אבל אין מצב שנורת המנוע לא תדלק בגלל תקלה בחלק חשמלי במנוע.

מנוע ה1.9 מרגיש עייף מאוד אל תתפלאו אם תראו קשישה עם הליכון עוקפת אותכם, לעומתו ה1.5 טורבו נמרץ למדי ומספק ביצועים טובים מספיק לרכב עבודה.

תקלות אלו באות לידי ביטוי בערך הרכב בשוק המשומשות, כיום אפשר למצוא קנגו מודל 2003 ב13000 ש"ח.

במחיר הזה דיי משתלם לבעלי מקצוע חשמלאים/ אינסטלטורים/ טכנאי מזגנים וכו' לקנות את הרכב.

אלה היו 60 שניות על קנגו:wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5294 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...