Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עלות בורר מזגן ליונדאי I20 2009, הוצאת קיטור [כותרת נערכה]


itamarg
שימו לב! השרשור הזה בן 2791 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם ושבוע טוב.

 

בלי יותר מדי רצון נעשיתי בעלים של יונדאי i20 שנת 2009. האוטו עצמו לא רע אבל גם לא משהו שמלכתחילה הייתי חושב לקנות, פשוט המציאות הובילה למצב שאי אפשר להחזיק שני רכבים.

באופן כללי הרכב מציג אמינות לא רעה אבל היו כמה בעיות חשמל מעצבנות. בכל זאת, אוטוטו 200000 ק"מ.

אתם בטח שואלים, מה הוא רוצה? רכב שנת 2009 עם 200 אלף ק"מ שמציג אמינות לא רעה עם בעיות חשמל פה ושם, זה סבבה.

אבל מה שקרה לי בשבוע שעבר ממש לא היה סבבה וגרם לי לחשוב שוב.

ביום רביעי לפני שבועיים אשתי חזרה מהעבודה ובדרך המזגן השתגע ופעל על עצמה 4 מבלי להגיב לבורר הידני. לאחר כיבוי והתנעה מחדש המזגן חדל מלפעול ולהוציא אויר כלל למרות שברקע שומעים את המדחס.

ביום שישי הייתי חייב לנסוע לדרום בצהריים ואמרתי שאין סיכוי שאני נוסע בלי מזגן אז ניגשתי לחשמלאי שבדק ואמרר שהוא בטוח שמדובר בנגד מהירויות אבל הפלא ופלא למרות שיש יונדאי i20 בשפע משום מה אין נגד כזה באף מקום. הגעתי אפילו לכפר נידח בשפלה שיש שם פירוקייה וגם שם לא מצאתי, אפילו לא מרכבי יונדאי וקיה אחרים ניסינו לפרק וזה לא התאים.

חשבתי לעצמי, בוא נתקשר ליונדאי ישראל ונבקש מהם שימכרו לי נגד כזה. התקשרתי ונאמר לי שהם לא מוכרים חלקי חילוף ואם אני רוצה אני מוזמן לבוא ולתקן את הרכב אצלם (מה שבצ'מפיון לא קרה לי מעולם!!!).

בקיצור אחרי הרבה טרטורים השאלתי רכב מקרוב משפחה והחלטתי שביום ראשון אסדר את הבעיה.

לאחר שלא הסתדר לי לקחת את הרכב לחשמלאי הראשון החלטתי לגשת לחשמלאי נוסף שאני מכיר כמה שנים ובדק ואמר שמדובר בבורר המצבים הידני ולא בנגד.

עכשיו מתחיל הטרטור השני, להשיג בורר כזה ארור. אמרתי לעצמי טוב, זו יונדאי כמה כבר יעלה בורר כזה, זו לא בקרת אקלים זה בורר ידני.

 

ובכן, מסתבר שהרבה. הרבה מאוד.

בפולקסוואגן גולף 2002 כשהתקלקל לי בורר כזה שילמתי במוסך מורשה משהו כמו 600 שקל על החלפה. ביונדאי i20 מסתבר שהמחיר פי כמה וכמה.

התקשרתי ליונדאי שופ למרות שאני לא מהאזור, אין חלק כזה.

התקשרתי להמון פירוקיות, אין את החלק.

בסופו של דבר השגתי את החלק במחיר מאוד זול- 1000 שקל רק החלק מפירוק (חדש סביב 2300).

עכשיו לא רק שהחלק יקר, צריך לפרק חצי דשבורד כדי להחליף את החלק הארור כזה כי זה לפרק את כל היחידה!!!.

 

לסיכום, מר ישראלי אוהב להכפיש את האירופאיות ולהגיד שלקוריאניות יש חלקי חילוף זולים מאוד ואני מודה, גם אני חשבתי כך.

אבל טעיתי. ניסיתי להשיג חלקים בכל דרך אפשרית, הפעלתי אפילו את חבר של אבא שלי שהוא בעלים של חנות חלקי חילוף וותיקה בדרום.

ויצאתי עם הרגשה נוראית מהתיקון הזה כי לקח לי כמה ימים לסדר את הבעיה ולמצוא חלקים.

איך זה יכול להיות שיש יונדאי בשפע ואין חלקים? אולי יש מונופול בתחום? אינני יודע.

מה שבטוח שיצאתי מהסיפור הזה מאוד עצבני וממורמר, אבל קיבלתי שיעור בניפוץ המיתוס על קוריאניות.

עריכה אחרונה על ידי itamarg
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. חלקים מקוריים, בעיקר חלקי פנים יקרים מאוד. אין קשר לרכב אירופאי או לא.

2. יש המון חלקים שאין במלאי מיידי. אין קשר לרכב אירופאי או לא.

3. אם זו הבעיה הכי גדולה של הרכב אחרי 200 אלף ק"מ אני אומר שהרכב פיצוץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אמרתי שהרכב הציג אמינות לא טובה, להיפך. אבל מצד שני, הרכב נוסע 99.9% מחוץ לעיר בלי פקקים ככה שהבלאי אמור להיות נמוך מרכב שנוסע בתנאי סע/עצור תכופים.

היו כמה בעיות חשמל נוספות לרכב כמו סליל כרית אויר שהתפגר ועוד כמה דברים.

 

זה פשוט לא נתפס איך זה שיש יונדאי כזו בשפע ואין חלקי חילוף גם לא הנגד מהירויות וגם לא הבורר מצבים (ועוד יותר מתסכל זה שצריך לפרק חצי דשבורד בשביל להחליף את הבורר הארור).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או קיי, אז גם יונדאי זה קקה.

 

ניקח בחשבון. פעם הבאה רק טויוטה או הונדה.

 

Sent from my ASUS_Z00AD using Tapatalk

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אמרתי שיונדאי קקה. רק באתי להראות שגם שם לא הכל מושלם.

(אגב, היו לי גם 2 הונדות וגם שם היו תקלות).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל אציין שבבעלותי היו רק רכבים אירופאיים ומעולם לא החזקתי רכב יפני או קוריאני, ככה שאין לי שום אהבה מיוחדת למותג יונדאי.

לרכב אחרי 200 אלף ק"מ יהיו בעיות, גם אם זה רכב אמין מאוד. מחסור בחלקים זה משהו שמאפיין הרבה יבואנים, דוגמא: להורי יש פיג'ו 207 שעברה תאונה בדלת הנהג, ובמשך שבועיים המתנו עד שהמוסך המרכזי של הלובינסקי ישיגו ציר לדלת.

 

בסך הכל המצב שלך טוב למדי. תהנה מהרכב!

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפחות לא הלך גיר/מדחס מזגן/אלטרנטור 2X/תושבות/צינורות מזגן/לא רוצה לדעת מה עוד, כמו שקרה לי בפורד.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאט לאט ,אבל בקצב בטוח ,בעלי הקוריאניות (ואני ביניהם) ,יתחילו להבין ,שהמכוניות האלה לא אטרקציה ,בלשון המעטה.

כרגע היבואנים נמצאים על הגל ,אבל הכל עוד יתהפך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאט לאט ,אבל בקצב בטוח ,בעלי הקוריאניות (ואני ביניהם) ,יתחילו להבין ,שהמכוניות האלה לא אטרקציה ,בלשון המעטה.

כרגע היבואנים נמצאים על הגל ,אבל הכל עוד יתהפך.

 

לפי מה אתה אומר את זה? הזדקנות של הדגם ותקלות שיגיעו בעקבותיו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזו דרמה קווין ג'יז

התמרמרות מיותרת לגמרי.

 

פעם הבאה פשוט תרשום את המקרה לפני שאתה שובר את הראש,

 

סביר להניח שהיינו מצליחים למצוא לך את החלק חדש מחו"ל (גם אם קשה בלי מזגן כמה ימים) ועוד יותר סביר להניח שהיה נחסך לך המון מהמעות ששילמת.

עריכה אחרונה על ידי elians

כשאתם מחפשים את המקומות המעניינים באמת!

👈 היסטוריה על המפה | :wave: פרוייקט טיגארט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף לELIANS שמעליי,

היית יכול להמתין, אני נוסע עם מזגן רק באוגוסט ביום, ובלילות שבאמת יש חום רציני, יתר הזמן איוורור ואוויר של בחוץ מספיק לי.

אז כל שכן כאשר אנחנו בפתח חודש אוקטובר, וכבר גשמים ראשונים התחילו לטפטף, היה ניתן לחכות עם זה מספר שבועות על מנת למצוא פתרון שיחסוך עלויות.

ובנוסף - אם זו התקלה הרצינית אחרי 200K , מצבך טוב.

ברכב אירופאי כאמור היית משפץ גיר כבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2791 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...