Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעד ונגד ביצוע שטיפה פנימית למנוע (פלאשינג).


danniel
שימו לב! השרשור הזה בן 6717 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רובכם, אלה שמבצעים פלאשינג באופן קבוע או לפעמים, עשו זאת ללא צורך, וחוץ מלהעשיר את קופת המוסך או חנות החלפים, לא תרמו או עזרו במאום למנוע, ואולי גם גרמו נזק, (פרטים בהמשך)...

 

כאשר מקפידים על החלפות שמנים איכותיים וטיפולים בזמן, המנוע נשאר נקי.

 

בשמן המנוע (איכותי) יש תוספים שתפקידם לנקות ולשמר את מצב המנוע, לתוספים אלו יש אורך חיים מוגבל והם נוטים להתפרק עם התיישנות השמן, וזו אחד הסיבות לחשיבות הגבוהה של החלפת השמן במועד.

 

 

 

פלאשינג רצוי לבצע במנוע שהצטבר בחלקיו הפנימיים בוצה, משקעים ולכלוך.

 

איך נזהה? פשוט. הבוצה נוטה להיווצר על פקק מילוי השמן וצינור הנשם, בחלק מהמנועים ניתן לזהות את המשקעים שהצטברו בתוך המנוע, עלי ידי מבט פנימה לחלל מכסה השסתומים דרך פתח מילוי השמן, או לאחר הסרת מכסה השסתומים.

 

הסיבות להצטברות בוצה ומשקע הם

 

א. החלפת שמן באיחור, "משיכת טיפולים".

ב. שימוש בשמן זול, משוחזר או לא מוכר.

ג. שימוש בשמן בעל צמיגות או דרגת איכות לא מתאימים למנוע, לפי דרישות יצרן הרכב.

ד. נסיעה עם שמן מנוע מתחת או מעל המפלס התקין.

ה. מקרן שמן (אם קיים) סתום או מבוטל.

ו. תרמוסטט תפוס פתוח או מבוטל. (העשרת דלק ודילול השמן).

ז. התחממות מנוע, חשוב להחליף את השמן והמסנן לאחר כל התחממות המנוע.

ח. נסיעה עם מסנן אויר סתום.

ט. תקלה במערכת הדלק או ההצתה, תערובת עשירה תגרום לדילול השמן עם דלק .

י. מערכת נשם סתומה או תקולה.

 

 

במקרים של בוצע ומשקע רב מאוד, והכוונה שרואים ממש שכבות של גריז במנוע, ביצוע פלאשינג לרוב לא ינקה את המשקע, וקיימת סכנה שחלק מהמשקע שכן יתנקה יתנקז באגן שמן המנוע ויסתום את רשת כניסת השמן למשאבת השמן (המשמרת) ! מקרה שני, מעברי ניקוז השמן מראש המנוע חזרה לאגן השמן עלולים להסתם, וזה עלול להוביל להרס מנוע.

 

 

במצבים אלו רצוי לפרק את מכסה השסתומים ואגן השמן ולנקות בעזרת כפית (לא צוחק כלל) ,שפכטל או מברג (למקומות צרים). מגרדים את הבוצה ככל שניתן, ואז מרססים ספריי ממיס שומן או במקרים חריגים במיוחד, חומר ניקוי מנועים (חריף מאוד), ו/או קיטור.

 

בנוסף חשוב לנקות את מכסה השסתומים, מערכת הנשם, אגן שמן המנוע ואת מעברי ניקוז השמן מהראש מנוע חזרה לאגן השמן.

  • קיימת סכנה של התייבשות גומיות שסתומים עקב שימוש בחומרים הנ"ל, אבל זה המחיר של ההזנחה.

הסכנה בביצוע פלאשינג במנועי מרובי קילומטרים, כאשר המנוע במצב שחוק, היא בכך שהחומר ינקה את משקי הפיח מטבעות הבוכנה ואז לחץ העוקה יגבר ותתחיל תצרוכת שמן דרך טבעות הבוכנה ודרך מחזירי השמן עקב לחץ עוקה גבוה.

 

 

בעיה נוספת שיכולה להיווצר היא שיתכן ונוצר משקע רב ובוצה כבדה באגן השמן ללא סימנים לכך בפתח מילוי השמן או בראש המנוע. לדוגמא לאחר שיפוץ ראש. שימוש בפלאשינג ימיס את המשקע וזה עלול לסתום חלקית או באופן מלא, את פתח יניקת משאבת השמן, ויביא להרס מנוע מוקדם.

 

 

מיתוס: "פלאשינג יכול לעזור כאשר לחץ השמן נמוך" לא נכון,

המשקעים והבוצה נוטים לחסום ולסתום מעברי שמן ולהגביר את לחץ השמן במנוע!!

 

 

 

חומרים מומלצים, לי אישית היה ניסיון עם פלאשינג של BG, וJB, כאשר האחרון היה חריף במיוחד(!). באופן כללי כדאי להשתמש במוצר מוכר ומומלץ עם "אבא ואימא", והכי חשוב להיצמד להוראות של יצרן החומר...

 

 

דעות נוספות, מנוגדות, התנסות אישית או מיקצועית, יתקבלו בברכה

 

שטיפה נעימה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית משקעים במנוע תמיד יהיו.

לרוב המנועים המומלצים דרך הפורום לשטיפה הינם מנועים ישנים יחסית אשר השתמשו בשמנים מינראלים נחותים לאורך השנים לתקופות של 10,000 ק"מ.

לא הגיוני לתקופות הללו מבחינת השמן.

משקעי נוצרים גם מחימום יתר של זיהום משמן המנוע והידבקותו לקליפות המיבים משאבת השמן ETC....

עד השנים האחרון רוב שמני הסיכה בשימוש רכב בישראל ובכלל היו שמני GROUP I.

משמע משקעי לכה וזפת לא מסוננים כבר באים בילד אין.

מתקן SJ לשמני מנוע הולך וגובר השימוש במוליבנדיום.

לאורך זמן חובה לשטוף את המנוע ולנקות את החומר הישן.

טבעות בוכנה צריכות מידי פעם ריענון משום שיכול לקרות מצב בו יתפסו בחריציהם.

זה נכון שיש מקרים שיכול להגרם נזק אך נזק זה מעיד על מנוע שחוק למדי.

תוספי הניקוי ונוגדי החימצון פועלים רק כאשר המזיקים כבר בשמן המזיקים ביינתים ממשיכים לעשות נזק עד ניטרולם.

לכן הם משאירים אחריהם עקבות.

שמנים סינטטים מודרנים ושמני G III לרוב מסוגלים לנקות אותם אך לא כך בשמנים מינראלים פשוטים.

לגבי האטמים זה לא ממש נכון כי נפט נוטה לנפח אטמים ודווקא יכול לשחרר אותם ממקום מתנוחה לא נכונה ולסדר אותם בתושבתם.

יש סיכון בעיוות של האטם אך החומר נמצא במערכת 5-10 דקות וזה לא מה שיהפוך את כל סדרי האטימה.

האזורים הנתונים ללחץ נקודתי גבוה למשל נדנדים/מרימים קני השסתום הפיקה וכו...

נוטים לצבור פיח בנקודות החיבור, פיח זה עקשן ולא יוצא בקלות.

רק סינטטי מלא באמת יצליח לשמור על מנוע נקי ולדעתי לפחות המנועים שמשתמשים בו יכולים לדחות את שטיפת המנוע למועד מאוחר יותר.

אגב שטיפת מנוע על בסיס נפט יכולה להיות רק עם נפט נקי אך במקרה זה אף אחד לא יכול לקחת אחריות אם דילול יתר יגרום לנזק לכן פלאש רגיל הוא שמנוני מעט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פתחתי כמה מנועי דיזל(!) שכידוע נוטים יותר ליצר בוצה ומשקע, עם למעלה מ300K,

 

ללא סימני מישקע ובוצה חריגים.

 

פשוט משטר מחמיר בהחלפת שמן מינרלי וסטנדרטי שמתאים למנוע. וללא ביצוע פלאשינג.

 

מוזר?? לא חושב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאמרתי עם שמן נכון אין בוצה נראית לעין בחלל המנוע השאלה מה קורה בתוך מעברי השמן בתוך הקראנק הטלטלים המיסבים הראשיים מסיבי טלטל פין הבוכנה ( בוכנות המשתמשות בקירור שמן )משאבת השמן.

חוץ מזה שבדיזל במסננים טובים פי כמה וכמה מבנזין ( לפחות אמורים להיות ).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאמרתי עם שמן נכון אין בוצה נראית לעין בחלל המנוע השאלה מה קורה בתוך מעברי השמן בתוך הקראנק הטלטלים המיסבים הראשיים מסיבי טלטל פין הבוכנה ( בוכנות המשתמשות בקירור שמן )משאבת השמן.

חוץ מזה שבדיזל במסננים טובים פי כמה וכמה מבנזין ( לפחות אמורים להיות ).

הבוצה נוצרת לרוב עקב מגע ישיר אם אויר, ובמקומות בהם השמן 'עומד', כך שהיא תמצא לרוב באזורי מערכת קפיצי השסתומים, (חלל מיכסה השסתומים), ואגן השמן. דווקא במקומות של חלקים נעים לא ניתקלתי בבוצה, אלא אם כן היא נסחפה לשם, וזה נדיר מאוד, כי אז הבוצה צריכה לעבור את המשמרת, משאבת השמן, ומסנן השמן.

 

המנועים שציינתי נפתחו לצורך שיפוץ מלא אחרי רתיחה, ולא ניכר בהם הצברות בוצה ומשקע כלל.

מדובר ברכבי עבודה (טנדר) שעבדו קשה מאוד , אך הגיעו כל 5K להחלפת שמן ומסנן.

 

אין הבדלים מהותיים בין מסנני שמן למנועי דיזל ובנזין, למעט אולי, גודלם.

 

מעניין יהייה לדעת מה מצב הרכבים הצבאיים שגומעיים ק"מ רב, מקפידים על טיפולים בזמן, ולא מבצעים פלאשינג כלל (לפחות ממה שידוע לי).

 

יש לי מכר מכונאי שעובד במוסך שמטפל ברכבי צבא, מחר אני אתעניין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דניאל שלום,

 

האם יש לך מידע של היצרן VW הממליץ על ביצוע פלשינג לרכבים משנתון 2000 שעוברים לשימוש בשמן סינטטי מלא ?

זה ההנחיות שקיבלו במוסך צ'מפיון מהיצרן (אני לא בטוח במה שהם אומרים או מבינים מהנחיות היצרן).

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ידוע לי על הוראה כזו,

 

אך אם אתה נוסע עם שמן מינרלי תכופה ארוכה (כמה שנים) רצוי לבצע פלאשינג יסודי לפני מעבר לסינטטי,

מכוון שהשמן הסינטטי עלול, עקב הרכבו הכימי והתוספים בתוכו, לפרק שאריות שמן ישן שעדיין קיים במערכת השימון לגרום למשקע שיצוף במערכת השימון ועלול לגרום לסתימות .

 

לחילופין, בצע החלפה לסינטטי והחלפה חוזרת לאחר 1-2K. תהליך יקר יותר (לא מומלץ).

 

במנוע חדש וצעיר אין כל צורך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוזר מאוד שאף אחד (גם במוסך צ'מפיון) לא יכולים להציג בפני את הוראות היצרן בקשר לביצוע פלשינג למנוע.

 

בכול מקרה הרכב שלי גולף שנת 2000 מנוע 1.6L עבר 50K, לא ביצעתי לרכב פלשינג, אלה לפי הנחיות של יצרנית השמנים MOBIL מומלץ לבצע החלפה אחת תכופה של שמן סינטטי וזה מה שיצעתי והחיים יפים.

 

לגופו של עניין בקשר לשאלה בעד או נגד פלשינג לעניות דעתי ונסיוני,יש לבחון את ביצוע הפלשינג בהתאם למצב המנוע ואופי הטיפול במנוע.

במידה ועושים פלשינג למנוע שהצטברה בו כמות לא מבוטלת של משקעים בצורת בוצה, מומלץ לפרק את הקרטר לאחר ביצוע הפלשינג ולנקות אותו מכול השאריות.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשקיבלתי את האוטו עם מנועו צעיר (12k), עשיתי פלאשינג ע"מ להסיר כל ספק +טפלון +(שמן חצי סינטטי שמוחלף כל 5,000 ק"מ) +שטיפת רדיאטור ומילויו מחדש בנוזל קירור

 

ומאז אני בראש שקט (עברו מאז 35k האוטו לא צורך שמן או מים)

 

מה שכן , מנוע ישן לא מומלץ לעשות פלאשינג זה כלל אצבע וזה נכון לגבי כל מנוע

A MACHINE , KEPT ALIVE BY HIS LOVE

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאני אומר מסנני דיזל אני מתכוון למסננים לא כמו של ברלינגו וכו אלה כמו של משאיות.

לא ידוע לי על מסננים ברמה כזאת להשגה בארץ.

אני חושב ש MOBIL I מיצרים כזה לרכב בנזין רגיל.

בעיקרון הם גם עולים פי 3-4 יותר מהרגילים אבל מאפשרים שימוש בשמן הרבה יותר זמן.

אין להם שימוש רציני ברכבי בנזין לכן הם לא נפוצים.

 

דניאל אני לא יודע איך להגיב כי אתה לא מציין באיזה שמן השתמשו כל המנועים שבדקת.

דווקא בוצה רצינית בשמן ואני מדבר על זאת שבאמת מפריעה.

נוצרת בתנאי לחץ גבוה וחום גבוה.

בוצה רגילה לרוב נוצרת מהתעבות של מים בחלל בית הארכובה והתערבבות עם חומרים שונים בשמן.

הבוצה הזאת יכולה אמנם להדבר לחלקי במנוע אבל לרוב היא תנוקה משם ע"י השמן.

בדיוק בגלל שמערכת השסתומים היא אחת מהחללים שאתה מציין יש לדאוג למצב הגומיות שם ואם הם נכשלות בביצוע תפקידם לפעמים פלאש יוכל לעשות מעט לשיפור המצב.

גם בגלל מערכות נשם לא משהו משהו הרבה זיהום נכנס כמובן שגם ממסנן האויר.

ובכל זאת מומלץ בגלל המעבר למוליבנדיום לשטוף מנוע פעם ב....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

דניאל, מה פער המחירים אם אלך למוסך שיעשה את העבודה הזאת לבין אם פשוט אבצע פלאש מנוע?(בערך...) האם לקיחת הסיכון של ביצוע פלאש שווה את המחיר? האם יכולות להיות בעיות כלשהן במידה ועושים טיפול כזה במוסך? (סליחה על הבורות)

 

ועוד שאלה: האם ניתן למשל לנקות בעזרת ספריי לניקוי קרבורטורים?

 

בתודה, איתמר ג'ורג'.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל לא מחליפים ישר אלה נותנים למנוע לעבוד זמן מה.

מה גם ש K44 מקלף את הפיח ואפילו בזמן הקצר ביותר יכולליצור משקעים בכל מיני מקומות.

 

הרי ברור שיש יתרונות ב2 הצדדים זה כל אחד והשיקולים שלו מה עדיף לו ומה הסיכון שהוא מוכן לקחת.

אין הרבה מה לדבר על זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6717 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...